Konijnen weer naar buiten... Nu al?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xJolien

Konijnen weer naar buiten... Nu al?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-12 14:43

Het is zo'n mooie dag vandaag...... Maar mijn lieve konijntjes zitten binnen.
De een is afgelopen herfst ziek geworden en daarna dus niet meer naar buiten gegaan. (voorheen liep hij wel altijd buiten).
Zijn twee vriendinnen hebben helaas de ziekte niet overleefd, dus we hebben een nieuwe vriendin voor hem uitgezocht bij de opvang.

Ze zitten samen in de serre, waar het een paar graden minder warm is dan binnen. De temperatuur daarbinnen is een beetje afhankelijk van de temperatuur buiten, want 's nachts is het kouder dan overdag. In ieder geval.... To the point....
Kunnen mijn nijnen vandaag weer naar buiten?
Ze lopen overdag los in de tuin en zitten 's nachts in een goed beschut hok (met uiteraard een dikke laag stro)

Of is het nog te koud?
Bedankt!

Ik weet dat er momenteel eenzelfde soort topic loopt, maar daar werd ik niet veel wijzer van.

Nijn

Re: Konijnen weer naar buiten... Nu al?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 14:46

Ik zou zelf nog even wachten tot het weer constant boven de 10C is :j
Misschien kun je ze iig wel even lekker los laten maar daarna toch weer binnen zetten?

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-12 14:51

Het probleem is dat ze bij m'n oma staan (vanwege allergie van m'n broertje).. Daar kunnen ze niet naar buiten, dus als ze naar buiten gaan, komen ze weer permanent hierheen... Binnen/buiten afwisselen gaat hem dus helaas niet worden!

Bedankt voor je advies! :)

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 14:57

Net wat Nijn zegt, als ze van binnen weer naar buiten gaan dan ff wachten tot het zeker niet meer gaat vriezen 's nachts.
Daar is hun vacht niet echt op berekend.
En zodra het weer goed genoeg is kan je ze 24/7 weer buiten neerzetten, zodat ze komende winter met de nodige maatregelen weer buiten kunnen blijven bij jou. :j

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-12 18:35

Maar ze komen niet vanuit een lekker warme woonkamer, ze komen vanuit een serre.... Als ik in de serre zit zonder jas, krijg ik het koud. Denk dat het dus maar een paar graden verschil is met de buitentemperatuur....

Komende winter blijven ze (als alles gaat zonder problemen) gewoon weer lekker buiten!

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 19:03

ik zou zeker wachten tot het s\ nachts over langere tijd 10 graden of warmer is.