Het gaat om Duke, wordt in mei 3 jaar en komt uit Griekenland. Ik heb Duke vanaf 1,5 jaar, en heb hem vanaf 9 maanden uitgelaten bij z'n vorige eigenaar.
Toen Duke nog bij de vorige eigenaar was rende hij in één lijn naar huis als hij een knal hoorde. Toen ging hij dus echt meteen over in vluchtgedrag. Tegenwoordig wilt hij de knallen wegjagen
Helaas wel onder luid geblaf en veel stress.Met oud en nieuw waren er zoveel knallen dat het toch geen zin heeft om ze weg te jagen dus dan is meneer compleet stil en ligt dan ook best rustig (volgens mij gewoon heel moe van de knallen).
Maar nu is het dus maart en hij begint weer steeds meer te blaffen naar knallen, die dus heel onregelmatig komen. Hij begint te loeien en houdt wel op als ik bij hem ben, maar schiet dus wel steeds in de blaf. Al rond paraderend met de haren overeind.
Het gaat echt om knallen die op vuurwerk lijken, niet om harde geluiden/knallen op zich.
Iemand ideeën wat kan helpen?
je kan namelijk zo moeilijk oefenen als je niets hebt wat met de hand door iemand bediend wordt lijkt me. Je kan maar moeilijk wachten op ergens een knal