Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
kohtje schreef:Waarom laten snuffelen aan elkaar? Bijna vragen om problemen. Waarom wil je dat 11 jarige honden nog zo veranderen? Gewoon lopen en niet reageren als ze blaffen. Zou ze zeker niet los laten en als je vanmiddag gaat lopen de andere honden ook aan de lijn.
kohtje schreef:Maar je bleef stil staan gisteren. Gewoon lopen in een flink tempo.
Goof schreef:kohtje schreef:Maar je bleef stil staan gisteren. Gewoon lopen in een flink tempo.
Sluit me hierbij aan.
Je staat te veel stil (letterlijk dus ook haha) bij het aan elkaar snuffelen en aan het leuk doen tegen elkaar.
Als je afspreekt met een ander tegaan wandelen, doe dat dan ook. Negeer het gedrag van je hondjes en ga (in flink tempo) samen aan de wandel. Je zal zien dat de verhoudingen dan al anders worden.
Citaat:Dus snuffel-en speelacties hoeven allemaal niet?
mika11 schreef:Waarom doe je ze niet een tuigje om, in plaats van een halsband.
Als ze altijd zo aan de riem trekken, als ze buiten altijd zo doen, is harstikke slecht voor hun keel.
Mossel schreef:Ze waren gefixeerd op de buurhond en je laat ze dan alsnog snuffelen? dat is al fout als je honden al gefixeerd zijn op een andere hond. Hoe heb je ze laten snuffelen, vanaf de voorkant? dat is ook al fout.
Goof schreef:Zou ik niet de nadruk op leggen nee. Inderdaad lekker aan de wandel blijven.
Nifinao schreef:Ik zou je willen afraden om met z'n drieen vanmiddag die wandeling te maken. Jouw honden reageren overduidelijk op de andere reu fixeren, blaffen, grommen enz. et kwispelen wil niet altijd zeggen dat een hond blij is. De stand van de staart is belangrijk. Simpel gezegd, hoe hoger jouw hond in dit soort situaties zijn staart heeft hoe zekerder hij is van zichzelf.
Ik ben zowiezo geen voorstander van honden die aangelijnd zijn aan elkaar laten snuffelen. Honden kunnen zich dan niet vrij bewegen (kunnen niet van de andere hond weg als de dat zouden willen of ondanks het feit dat een hond laat merken dat hij een andere hond niet aardig vind, gaat die andere hond niet weg dus zal het gedrag steeds heftiger worden om die andere hond op afstand te houden)
Er valt heel veel te vertellen over dit soort gedrag (bijna opleiding gedragstherapeut voor honden afgerond) maar voor nu zou ik zeggen ga lekker met de labrador wandelen en laat die andere hond even met 'rust' zeker omdat hij op een gegeven moment angstig reageerde. Die hond is pas 9 maanden en dit soort niet leuke ervaringen hebben zeker invloed op die hond.
Veel plezier vanmiddag
Steentje schreef:Ik loop het trapje af, haar hond kijkt al direct naar mijn honden, en mijn honden raken duidelijk ook gefixeerd.
Ik laat ze snuffelen, en het gaat binnen twee seconden al finaal mis.
Citaat:Daar kan dus ook nooit een kalme reactie op volgen. Laat honden alleen snuffelen als ze allebei kalm zijn en geen tekenen van ernstige dominantie tonen.
Mossel schreef:Met die instelling zou ik het indd niet doen. Je moet er zeker van zijn wat je doet.