vraagjes aan Shiloh Shepherd eigenaren!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Emita

vraagjes aan Shiloh Shepherd eigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-12 21:35

Ik ben zelf (helaas) niet in het bezit van een Shiloh maar ik vind ze zo onwijs mooi (net zoals de Duitse Herder, mijn favoriet).

Zijn hier eigenaren van een Shiloh? Hoe zijn jullie op het idee gekomen om een Shiloh te nemen? Merk je veel verschil in karakter met de Duitse Herder? En heb je foto's van je shiloh (evt. met personen ernaast om de grootte te kunnen inschatten)?

Ik ben gewoon benieuwd pmdat dit ras nog erg onbekend is! :)

Ik weet niet of dit hier goed staat, maar aangezien het 'BeestenBoel' is ga ik ervan uit van wel :+

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 01:03

ik ben laatst bij een shiloh shepherd fokker langs geweest ( de enige in nederland geloof ik) en zijn echt prachtige honden :j

op hondenforum kan je haar wel vinden met haar shilohs :)

Cassidy

Re: vraagjes aan Shiloh Shepherd eigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 01:07

Moest even googlen, maar wat ik zie staat me wel aan. Iig niet die vreselijk aflopende kruislijn die ik bij de meeste Duitse Herdershonden tegenkom. Interessant om even te onthouden, net als de Oudduitse Herdershond.

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-12 15:35

Ik heb inderdaad al het een en ander opgezocht hoor maar misschien zitten hier ook wel eigenaren! :) wat ik vooral zo mooi vind aan ze is de grootte (tenminste, dat denk ik want ik heb er nog nooit een in het echt gezien :+ ) en de rechte rug. Jammer dat ze nog niet officieel erkend worden als een echt ras..

Qache01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 14:12

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-12 15:42

Wauw, mooie hond zeg :) Kan me heel goed voorstellen dat de meeste mensen denken dat het 'gewoon' een hele grote herder is, ze lijken toch wel veel op elkaar. Of krijg je daar niet vaak opmerkingen over? :P

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 15:47

Er is maar 1 fokker in Nederland inderdaad, in Drenthe (Hoogeveen?) woont ze als ik me niet vergis. Ik ben een klein tijdje terug met een wandeling op Bussloo mee geweest waar haar twee nesten bij elkaar kwamen, was leuk om te zien zoveel Shilohs bij elkaar. Ik ken alleen haar Shilohs verder en ik vind het vriendelijke honden met een fijn karakter. En het uiterlijk is eigenlijk de verbeterde versie Duitse herder, imo. Ik heb ze nog niet naast een DH gezien, maar uit mijn hoofd zijn ze iets kleiner dan een DH, maar dat verschilt vast niet veel.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 15:58

Wat een bakbeesten zeg :oo
ff op google gekeken. Ontzettend mooi ras :j
Mocht ik er ooit de tijd en ruimte voor hebben dan houd ik dit ras zeker in gedachten.

Qache01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 17:07

@ kaniche, door de kleurslag van onze Shiloh wordt hij inderdaad vaak aangezien voor een DH.

@ Hhilde, alhoewel de dame in Hoogeveen claimt de eingste fokker te zijn in Nederland, moet ik je helaas teleurstellen, er zijn nl 2 clubs ( ISSR en ISSDC) die op dit moment beide een fokker in Nederland hebben.
Wat betreft de hoogte is de Shiloh Shepherd wel een stukje groter dan de DH, zo'n 15cm minimaal.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 17:08

Qache01 schreef:
@ Hhilde, alhoewel de dame in Hoogeveen claimt de eingste fokker te zijn in Nederland, moet ik je helaas teleurstellen, er zijn nl 2 clubs ( ISSR en ISSDC) die op dit moment beide een fokker in Nederland hebben.
Wat betreft de hoogte is de Shiloh Shepherd wel een stukje groter dan de DH, zo'n 15cm minimaal.

Oh, werkelijk, groter? Vind ze altijd veel kleiner ogen als ik ze in het echt ontmoet. En zij zit volgens mij bij ISSR. Sinds wanneer heeft die ISSDC dan een fokker zitten?

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 22:21

De fokster in Drenthe is inderdaad bij de ISSR aangesloten. De enige échte rasvereniging die fokt volgens de manier van Lisa en Tina Barber, oprichters van het ras.
De ISSDC heeft haar eigen regeltjes en die honden worden ook veel minder getest.
Voor meer info:
http://shilohshepherds.nl/shilohshepher ... &Itemid=15

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 22:28

Kijk, da's info uit betrouwbare hand. Danku, danku!

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 22:31

Graag gedaan!

Qache01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 15:50

@ Moosje, iets zijn en iets denken te zijn dat zijn twee totaal verschillende dingen!
en blijkbaar ben je nou ook niet bepaald op de hoogte over hoe de ISSDC in mekaar zit, misschien wel zo handig om je daar eerst eens in te verdiepen voordat je zulke onzin hier neer zet (iets waar ISSR-leden uitermate goed in zijn) en ben je ook meteen op de hoogte van het waarom deze vereniging in het leven geroepen is.

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 15:52

Qache01 schreef:
@ Moosje, iets zijn en iets denken te zijn dat zijn twee totaal verschillende dingen!
en blijkbaar ben je nou ook niet bepaald op de hoogte over hoe de ISSDC in mekaar zit, misschien wel zo handig om je daar eerst eens in te verdiepen voordat je zulke onzin hier neer zet (iets waar ISSR-leden uitermate goed in zijn) en ben je ook meteen op de hoogte van het waarom deze vereniging in het leven geroepen is.

Ik ben heel goed op de hoogte, vandaar mijn reactie. ;)

Qache01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 16:03

@ Hhilde, Ligt eraan wanneer je jezelf fokker mag moemen, de plannen en kennelnaam heeft ze al een aantal jaren, echter pas vorig jaar haar eerste nestje gefokt.

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 22:09

Mijn Shiloh dame:

Afbeelding

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 22:16

Ze is prachtig Monique <3 Maar dat wist je al!

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 22:17

Hhilde schreef:
Ze is prachtig Monique <3 Maar dat wist je al!

Tuurlijk wist ik dat. Ik kijk er iedere dag tegenaan. :P *\o/*