Zieke dieren, je dumpt ze gewoon en neemt nieuwe...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Daphne__

Zieke dieren, je dumpt ze gewoon en neemt nieuwe...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-12 20:29

Hey,

Ik moet echt even wat kwijt... ben zó ontzettend boos, wat ik net meemaak, nou dat heb ik nog nooit eerder meegemaakt :\ Het is gewoon niet te begrijpen...

Wij hebben een caviaopvang en 2 weken geleden kregen wij de vraag of wij met spoed twee zeugjes op konden vangen omdat de eigenaar allergisch was. Nou zijn wij ook niet gek natuurlijk, maar in dit geval geloofden we het. Je neemt geen jonge cavia's om die vervolgens met alle NIEUWE toebehoren te dumpen.

Heb de cavia's meteen naar de dierenarts gebracht, omdat ze extreme schurft hadden. Ik ging er maar vanuit dat de mensen ontwetend waren en niet wisten dat er zsm behandeling nodig was.
Het gaat momenteel slecht met de 2 kleintjes, er ontstaan ondanks de behandeling grote wonden en één van de twee bijt zijn voorpootje tot bloedens toe kapot.

Nou zit ik een beetje op marktplaats te kijken... goh, iemand zoekt twee cavia's, mischien voldoen er cavia's in de opvang. Kijk ik naar de woonplaats, de naam en het telefoonnummer...

Het is gewoon dezelfde als die de twee zieke cavia's in de opvang gebracht heeft! :x :\ 8)7

Hoe kúnnen ze! Hoe kun je twee cavia's in de ovang dumpen en vervolgens weer twee anderen nemen... alleen omdat ze ziek zijn? Is het nieuw om een opvang te laten betalen voor de behandeling voor je dier?

:n

tamaramt

Re: Zieke dieren, je dumpt ze gewoon en neemt nieuwe...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 20:30

mensen zijn echt geschift tegenwoordig!. Kun je de dierenartskosten niet alsnog verhalen op hun?

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 20:31

Pff wat ontzettend triest... :n

xJolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 20:32

Jeetje dat is echt enorm triest :n

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 20:34

Wat belachelijk! Mailtje sturen en de 2 oude dieren aanbieden, kijken wat ze zeggen ;) Is toch niet te geloven. En als de nieuwe dieren ziek worden? Waar gaan ze die dan naartoe doen? Dan kunnen ze moeilijk weer bij jullie aankloppen dus ben bang dat ze dan letterlijk gedumpt worden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 20:36

Vreselijk. En nu twee nieuwe nemen. Dat verwacht je gewoon niet. Te zielig. Vreselijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 20:45

Oh, dat is echt heel erg!
We zitten op dit moment echt in een soort weg-gooi-cultuur... Je ziet het aan alles.

Niet alleen met kleine huisdieren....
Ik zie dit ook zó vaak met paarden gebeuren.
Jonge paarden die niet meer geschikt zijn voor de wedstrijdsport vanwege een relatief lichte aandoening of blessure. Worden weggedaan naar de verzekering en afgevoerd, zodat de eigenaar weer een nieuw wedstrijd paard kan kopen.

Verantwoordelijkheid als het gaat om de zorg voor een dier?
Dat is tegenwoordig eerder zeldzaam dan normaal.
Als een dier te lastig wordt, of we er niet meer van kunnen profiteren, dan "doen we hem weg"...

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 20:47

Misschien ga ik te gemakkelijk uit van het goeie in de mens... maar hoe oud is de advertentie?
Misschien hebben ze via die advertentie de 2 cavia's gekregen die jij nu in de opvang hebt? Niet iedereen haalt zijn advertenties weg zodra ze gevonden hebben wat ze zoeken.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-12 20:48

De advertentie is vandaag geplaatst.. :=

sorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 20:50

Sommige mensen _-:(

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 20:53

Op marktplaats staat geen advertentie? Of kijk ik verkeerd?

Ik zou ze trouwens gewoon mailen, dat je 2 super lieve opvangertjes hebt, die gedumpt zijn omdat ze ziek waren maar dat ze bijna zo gezond zijn dat ze naar een nieuw huisje kunnen. Gewoon doen alsof je neus bloed.

Ben wel benieuwd naar het antwoord

marianbv

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 20:54

Ik zou er naar toe bellen en verhaal gaan halren en erbij vermelden dat de dierenartsrekening onder weg is.
Dit is toch niet normaal als je dieren hebt sta dan ook voor de lasten in.
Pffff in 2008 heeft mijn paard twee weken in de kliniek gestaan en hadden ze haar al afgeschreven maar ik heb doorgezet en gelukkig want ze 100% genezen en de da vinden het een wonder.
Paar weken terug met mijn kat naar de da geweest heeft nu blaasgruis en moet voor de rest van zijn leven apart voer hebben.So be it heb geen dieren genomen om ze te dumpen als ze ziek zijn.
Ik zou de rekening naar ze toe sturen

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 20:55

Ik zou idd ook gewoon mailen dat je 2 super leuke caafjes hebt. Die mensen op een ander adres laten komen en ze eens flink confronteren.

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 20:57

Daphne__ schreef:
De advertentie is vandaag geplaatst.. :=

Dan heb ik niets gezegd :\

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 21:24

NienkeNiels schreef:
Ik zou idd ook gewoon mailen dat je 2 super leuke caafjes hebt. Die mensen op een ander adres laten komen en ze eens flink confronteren.

Ik zou dit ook doen, ik wil wel eens weten wat ze daarop te zeggen hebben...

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 22:31

tja dit is helaas niet de eerste situatie dat ik het lees en zeker al niet mee zou maken.
Wij hebben helaas dikwijls hier mee te maken en het blijft enorm triest!!
Vorig jaar het toppunt gehad. Mensen kwamen in asiel voor nieuwe kat. En dan vraag en praat je nogal wat af om goede match te krijgen. zo kwam het op de vorige kat.
Die was 1.5 week geleden opeens verdwenen, tja, was oud en doodziek en dus vast ergens onder een bosje gekropen om dood te gaan. Er stond al een afspraak bij de DA een dag na verdwijnen voor inslapen.

Bij mij gingen alarmbellen rinklen. Dus vroeg naar geslacht, kleur en later naar waar ze woonden. Ze hadden nog niets door.

Ook niet toen ik zei: we beginnen met de quarantaine. Totdat ze daar binnen stonden. HUH??? Ons oudje??
Tja, doodziek idd van straat gehaald. Maar als het even kan dan moeten we ze minimaal 14 dagen in leven houden voor het geval er nog een baas op komt dagen (uiteraard met zodanige medicatie dat de dieren niet verder lijden).
Ze stonden met een mond vol tanden maar toch wel enorm blij. Ze hebben de kat meegenomen en net als dat wij gedaan hadden die 1.5 week nog een dag flink verwend en daarna in laten slapen.
Ze hadden er nooit bij stil gestaan dat dit soort dieren wel van straat opgehaald worden. Vind het wel heel triest.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-12 23:05

Dierenfan; Jeetje, dat is ook wel l*llig! :\ Je gaat toch rondbellen als je kat weg is...ook als het een zieke of oude kat is.

Het is ondertussen wel duidelijk dat ze bewust deze dieren gedumpt heeft met de bedoeling om weer nieuwe cavia's te kunnen nemen.... Ik ga dus een mail sturen :)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 23:09

Ik ben heel erg benieuwd wat ze schrijven

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-12 00:00

Daar ben ik ook heel benieuwd naar :j Heb een nette, maar wel duidelijke, mail gestuurd. Nu maar afwachten.

Iemand had gereageerd en gevraagd of ze goed terecht zouden komen etc, daar reageerde ze op en nog geen uur later kwam er een mail achterna waarom er niet meer gereageerd werd, of ze wat verkeerds had gezegd of gevraagd.

Ze vroeg zich af of de cavia's brom of knor geluiden maken.... :n

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 00:02

ach ik zit wellis bij puppies te kijken op marktplaats
en dan zie je bv pups van 12 a 15 weken te koop omdat de mensen toch vinden dat ze wat te veel werken of iets te klein wonen :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 00:05

Bah :n daar kan ik echt niet tegen.
Nog zoiets leuk; kittens die gedumpt worden midden in de polder. In mijn hele leven (ben nu nog maar bijna 18) hebben we hier al 5 kittens opgevangen omdat ze in de polder liepen zonder moeder/eigenaar/andere kittens in de buurt. Bah :n

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 00:08

Bizzybijtje schreef:
Bah :n daar kan ik echt niet tegen.
Nog zoiets leuk; kittens die gedumpt worden midden in de polder. In mijn hele leven (ben nu nog maar bijna 18) hebben we hier al 5 kittens opgevangen omdat ze in de polder liepen zonder moeder/eigenaar/andere kittens in de buurt. Bah :n

Ik vind het prachtig dat je ze opvangt *\o/*

maarja je moet toch wel heel hard zijn om dan te zeggen van nee ik laat ze lopen ze moeten het maar uit zoeken ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 00:11

Ja is wel zo haha :D
De eerste 4, daar zijn er 2 van naar mijn opa+oma gegaan, leven nog gelukkig (inmiddels 13 jaar oud), andere 2 hebben we zelf gehouden maar die zijn gaan 'zwerven'. Leven nu op een boerderij hier vlakbij, waar ze het prima naar hun zin hebben :) 5e hebben we nu sinds vorig jaar, schat van een beest :D Was slechts 4 weken oud toen we haar vonden :\

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 00:13

Aaargh! |o Ik hoop héél erg dat je toch fout zit TS, want dit kan toch echt niet meer door de beugel... zomaar je dieren dumpen met een smoesje omdat ze ziek zijn? Houd ons op de hoogte! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 00:14

Kun je het niet in een reactie zetten op MP?