Wondje bij mijn kat geneest niet, wat te doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LEKKERGEK

Wondje bij mijn kat geneest niet, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-12 00:47

Hallo allemaal.

Ik heb thuis een heel lief poezenbeest met een aantal probleempjes. Cindy is een doorgefokte Pers, omdat ze zo doorgefokt is heeft ze verstopte traanbuisjes. Hier kon volgens de DA niks aan gedaan worden. Nu is het zo dat Cindy altijd viezigheid heeft wat vanaf haar ogen langs haar neusje loopt (zie foto). Deze 'groeven' maak ik elke dag schoon met een watje en wat afgekoeld gekookt water. Nu kwam ik er van de week achter dat ze daar een wondje heeft. Deze blijft echter open gaan, en als het bloed, bloed het best hevig. Dit resuteerd weer in opgedroogd bloed in haar vacht en tussen de groeven, maar als ik het schoonmaak gaat het wondje weer open.
Heeft iemand hier toevallig ervaring mee? En wat hebben jullie gedaan om het wondje te laten genezen?

Groetjes Iris

Afbeelding

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 00:57

ja poe misschien toch ff zo weinig mogelijk aankomen of nog ff naar da en dan het hoognodige weghalen. met een wattenstokje lastig.

LEKKERGEK

Re: Wondje bij mijn kat geneest niet, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-12 01:02

Ja ik zat er inderdaad ook aan te denken om even de da te bellen morgen, maar ik dacht misschien zijn er bokkers die mij kunnen helpen. Het gaat echt al met de zachtste aanraking open. Heel vervelend.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 01:25

Even overleggen met je dierenarts, maar ik zit te denken aan een vettige zalf zodat het traanvocht niet meer op de wond komt en je als je het afveegt, beter voorzichtig kan deppen en dan ook minder snel de huid beschadigd. Zoiets?

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 01:28

Vaseline?

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 02:04

toch maar ff da vet en ogen, ik weet niet of dat verstandig is bij deze problemen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 08:10

bij de apotheek (voor mensen ja) even een tube mesitran zalf halen. Helaas hebben tegenwoordig veel DA alleen nog maar dermiel (wondzalf net als mesitran) echter mesitran werkt veel beter en fijner! Is op basis van honing. Kan je op elk wondje doen zonder problemen.

Je doet het vet niet in de ogen maar tussen ogen en neus toch? Vet in ogen zeker niet doen maar dat snap je vast wel ;)
Misschien is een gang naar DA wel handig voor cavasan zalf in de ogen. Wie weet maakt dit het traanvocht iets makkelijker weg te halen ;)

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 09:58

een flinke klodder vetramil erop doen, werkt als een tierelier en is ooknog eens vettig zodat er geen traanvocht op komt.

LEKKERGEK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-12 11:48

Bedankt allemaal, we gaan vanmiddag toch even naar de DA om het wondje te laten bekijken.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 20:03

Goudsbloemkruiden in een beker gekookt water er bij doen en af laten koelen.Werkt voor de ogen en het wondje.

LEKKERGEK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-12 12:30

Bedankt voor alle tips, inmiddels zijn we bij de DA geweest en Cindy krijgt nu al meer dan een week antibiotica. Helaas werkt het niet. Het wondje word alleen maar groter, en dikker. Zijn afgelopen donderdag nog een keer bij de DA geweest, en die weet ook niet zo goed wat ze er van moet vinden, ze denkt aan een tumor... Woensdag hebben we een afspraak om een monster te nemen van het wondje, zodat ze die kunnen onderzoeken. Aan de hand daarvan kunnen ze een behandelplan maken.
Tot nu toe blijft het maar bloeden en zit het arme dier helemaal onder. Hoe haal je dat opgedroogde bloed uit haar vacht? Als je het wondje alleen al aanraakt begint het te bloeden.

Even twee foto's in link, foto's zien er niet echt lekker uit, dus als je niet wilt kijken, kijk dan ook maar niet
http://www.mijnalbum.nl/Foto-U8OPEPOV.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-VTXYYJRQ.jpg

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 12:35

pff dat ziet er heftig uit. Ik zou vragen of ze haar, woensdag als ze haar toch een roesje geven, kunnen scheren in dat gebied. Dan kun je het in elk geval schoon houden! Sterkte ermee!

LEKKERGEK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-12 12:43

Ja ze gaat woensdagavond toevallig ook naar de trimster, dus daar kunnen we het ook even vragen, goed idee, bedankt!

LEKKERGEK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-12 21:35

Nog iemand met een tip toevallig? Ze heeft zich net weer gewassen en de korst van de wond afgehaald, alles weer onder het bloed.....

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 20:34

Agosh, arme kat.
Mn moeder haar kat heeft dit ook..een allergie, maar de oogrand krulde ook naar binnen toe, wat het effect van ontstoken traanbuisjes gaf. Onze kat heeft dr ruim 4 jaar mee rondgelopen, want de arts weet het continue aan die ontstoken traanbuisjes..tot er een invaller kwam en met het andere verhaal kwam.
De kat heeft nu een maand of 3 geleden een 'ooglidcorrectie' ondergaan en het ergste is nu verholpen.Wat een verademing.
Nu weet ik dat je niet om medisch advies vroeg, maar wellicht heb je wat aan onze ervaring?

Veel sterkte..wat een moppie trouwens!

LEKKERGEK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-12 18:07

Bedankt voor het delen van je ervaring! Voor ons is het op het moment wachten op de uitslag van het onderzoek,ik ben benieuwd wat eruit komt.. inmiddels zijn we in overleg met de da ook begonnen met het smerdn van mesitran.. helaas werkt het niet bij der omdat ze het er af wast of tijdens het drinken met de wond in het water hangt.. we denken nu aan een hoofdkapje zodat de wond kan helen.. maar dan zou ze dus niet kunnen eten of drinken? Wie heeft er ervaring met zon kapje? Sorry als het een beetje onduidelijk is, het is getypet met mijn mobiel.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 18:15

Zit het vlak bij het oog,ik weet wel iets wat goed werkt en dan in combinatie met een cap.

LEKKERGEK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-12 22:53

Ja het drukt haar oog dicht..

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 10:48

Agosh, het welbekende kapje, hihi.
Wat ik heb gedaan, is een half rondje eruit geknipt, geschuurd tegen de scherpe randjes, zodat het kopje daar een stukje uit kan als ze willen. Vervolgens de waterbakje-voerbakjes wat hoger gezet, zodat de kat niet echt hoefde te buigen met zn hoofdje, waardoor die rotkap de grond raakte.

Ben benieuwd naar je uitslag en je kunt nog altijd vragen naar die oogleden, als er niets uit de onderzoeken komen. Sterkjte hoor!

LEKKERGEK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-12 10:51

Bedankt, helaas hebben we gisteren slecht nieuws ontvangen van de DA. Er zijn kwaadaardige cellen gevonden in Cindy haar wond. We gaan nu nog een kraag proberen waar ze zich niet mee mee kan wassen. Volgens de DA bestaat de kans dat ze wond dicht gaat en dat ze geen pijn zal hebben. Het is op het moment ons laatste redmiddel..
Afbeelding Deze kraag hebben we besteld en komt donderdag binnen. (foto van google)

http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 5226_n.jpg
nog een foto van cindy, toen ze net gebloed had.. arm beestje

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 12:55

Ochjeetje, wat naar en verdrietig zeg..veel styerkte voor jullie. Hopelijk heelt het allemaal en met zo'n kraag wordt het vast een stuk katvriendelijker voor haar.. Dat jullie nog maar flink mogen genieten van haar en zij pijnvrij nog mag leven.
Sterkte meid!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 20:54

Agut, hoe zoiets, op het eerste gezicht onschuldigs, zo snel uit de hand kan lopen....
Tips heb ik niet voor je, wil je alleen heel veel sterkte wensen

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 00:39

zo das aardig wat bloed zie ik wat ontzettend naar ze blijven vaak toch wat zwakker. meerdere perzen gehad thuis. sterkte bij een eventuele beslissing

LEKKERGEK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-12 10:02

Ja, zwak is ze zeker, dat is ze heel haar leven geweest. Maar dat komt omdat ze zo erg is doorgefokt. Vandaag komt de kraag binnen dus ik ben benieuwd.
Wel ben ik blij dat ze gewoon haar eigen zelf is gebleven, en dat haar gedrag niet veranderd. Ze is nog steeds lekker aan het kroelen met iedereen in huis, en af en toe een beetje spelen.

Bedankt allemaal, ik houd jullie nog op de hoogte of de kraag iets uithaald.

LEKKERGEK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-12 19:33

Nou we hebben de kraag net opgehaald. Ze kan er gelukkig mee eten & drinken, alleen ze is helemaal gedesorienteerd, ze stoot overal tegenaan met die kraag, maar dat went hoop ik vanzelf wel. Ze is alleen wel een beetje boos nu. Ik hoop dat het goed gaat komen!
http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 7889_n.jpg