Kan dit? (kleur konijn)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Joscaa

Kan dit? (kleur konijn)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-12 20:51

Hoi hoi,

ik had een konijn gereserveerd van een opvang, heel leuk dier, dit zou hem moeten zijn:
Afbeelding

Alleen nu heeft mijn vader hem opgehaald, ik moest tot laat werken en vond het oneerlijk om hem in het donker in een nieuwe omgeving te zetten, nu schijnt dit hem te zijn:
Afbeelding

In mijn ogen is dit niet hetzelfde konijn, hun zeggen zelf van wel.
Hij is evengoed meer dan welkom hoor, maar ik vraag het me af.

Vind het wel jammer opzich, want heb een flink tijdje gezocht op internet naar een konijn met de, voor mij, x-factor, en dees vond ik gewoon echt heel leuk.
Nu heb ik gewoon een simpel zwart konijn. :+

Maar de vraag die ik nu heb, kan dit komen door winter-zomervacht verandering? Gezien het mij onlogisch lijkt dat een lichtbruin-bruin konijn in het voorjaar een zwarte word, zijn hele kop/oren lijken me ook anders?

Groetjes Josca.

tribeworld

Re: Kan dit? (kleur konijn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 21:40

kan het van de eerste foto niet de zon zijn die haar vacht een andere kleur geeft???

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 21:40

Dit ziet er idd uit als een totaal ander konijn? := Ik zou de opvang even bellen. Edit: ze zeggen van wel, ehmm ja. Beetje gek :+

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 21:41

De oren van je huidige konijn lijken ook een stuk groter..

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 21:41

Als je goed kijkt heeft 'ie een witte stip op zijn koppie op de bovenste foto...
Lijkt me dus van niet! Die bruine vlekken kunnen van de zon komen idd
Laatst bijgewerkt door Desty op 08-03-12 21:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 21:42

Lijkt een ander konijn, zou ze toch even bellen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 21:42

Dit zijn inderdaad 2 verschillende konijnen.. Beetje l*llig is dat wel, ik zou gewoon terug gaan naar de opvang.. Die bruine vlekken zien er absoluut niet zo uit namelijk in de zon, zwarte konijnen krijgen dan een bruin randje, geen complete vlekken :=
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-03-12 21:43, in het totaal 1 keer bewerkt

lalachico

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 21:43

dit is inderdaad niet hetzelfde konijn
\

Jaleesaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 21:43

winterhaartjes? mijn konijn veranderde ook altijd wel van kleur tijdens verharen :o

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 21:44

De neus van de laatste is ook veel spitser. Ik had echt even gebeld!!

Sjors

Nee dit kan niet.
Konijn 2 heeft ook grotere oren en geen witte stip op hem/haar hoofd :)

Nouska

Wat de kleur betreft zie ik op die eerste foto toch echt ook een zwart konijn... := Zelfde geval als bij zomerzwarte paarden misschien?

Maar dat wil nog niet persé zeggen dat dit hetzelfde konijn is.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 21:45

Nouska schreef:
Wat de kleur betreft zie ik op die eerste foto toch echt ook een zwart konijn... := Zelfde geval als bij zomerzwarte paarden misschien?

Maar dat wil nog niet persé zeggen dat dit hetzelfde konijn is.

Je ziet toch duidelijk dat hij niet volledig zwart is, die bovenste. :=
Maar de kop lijkt ook anders van vorm.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-12 21:47

Ben blij dat jullie het ook zien, de veranderende kleur zou nog kunnen, maar hij lijkt ook qua kop compleet anders!! Maar verkleuring, krijgen ze dan ook echt vlekken? Hij heeft echt bruine vlekjes en streepjes op zijn oren....
Ik ben er ook over dat het niet hetzelfde konijn kan zijn inderdaad, jammer dat hij er anders uit ziet,
maar het is een schatje, dus hij mag blijven. Hij heeft een flinke tijd in de opvang gezeten, dus ik kan het niet over mijn hart verkrijgen hem weer terug te sturen.
Hij mag hier lekker van zijn leventje gaan genieten. :+:

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 21:48

Dit is wel een ander konijn. Konijn op foto 1 heeft wel zonlicht op zn zijkant zo lijkt het, maar kijk eens goed naar de teentjes aan de voorpootjes. Die zijn duidelijk bruin op foto 1 en dat stukje is absoluut in de schaduw. Daarbij.. het witte vlekje klopt niet en de oortjes ook niet. Vreemde boel dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 21:49

Nee, zo heftig kan een konijn niet verkleuren :P ( tenzij het een zilver-konijn is, die worden zwart geboren en kleuren heel licht door, schimmel idee ) Desnoods van doodbruin haar ( beetje roodkleurige gloed over de vacht ) naar weer netjes zwart :)
En mooi dat hij dan alsnog bij jou blijven kan :D

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 21:49

sommige konijnen hebben als eigenschap in de zomer totaal de verkleuring, daar heb ik er ook 1 van gehad, hij was wit met zwart in de winter, maar in de zomer werde dat zwarte bruin en ook grote stukken zo blond als die van jou daar op foto 1. Dus ja, het is het zelfde konijn. Zie maar een naar het koppie en dat vlekje op het hoofd en het witte bij de snuit ;) en echt waar.. dit is zeker de X-factor want bijzonderder dan dit kan toch niet :)

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 21:50

Joscaa schreef:
maar het is een schatje, dus hij mag blijven. Hij heeft een flinke tijd in de opvang gezeten, dus ik kan het niet over mijn hart verkrijgen hem weer terug te sturen.
Hij mag hier lekker van zijn leventje gaan genieten. :+:

+:)+
Heel veel geluk met Knijn!
Als ze een website hebben, kan je ook nog kijken of het huidige konijn daar op staat.

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 21:51

Leorah schreef:
Dit is wel een ander konijn. Konijn op foto 1 heeft wel zonlicht op zn zijkant zo lijkt het, maar kijk eens goed naar de teentjes aan de voorpootjes. Die zijn duidelijk bruin op foto 1 en dat stukje is absoluut in de schaduw. Daarbij.. het witte vlekje klopt niet en de oortjes ook niet. Vreemde boel dus.

de oortjes zijn precies het zelfde.. konijnen kunnen hun oren bewegen ;)

Laureas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 21:52

Ik twijfel toch ook hoor, ik heb heel wat konijnen gehad, ik deed er tentoonstellingen mee. En ik weet dat als ze gaan ruien ze soms heel erg kunnen verkleuren op die plaatsen. De bruinere haren lijken ook langer dan de zwarte, wat ook zo is bij het ruien. Volgens mij is het dezelfde, éénmaal in de zomer genomen tijdens de rui en nu in de winter.

Meganyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 21:54

Het lijkt mij dat je als goede opvang erbij vermeldt dat de kleur is veranderd in de loop van de tijd, toch? Offtopic: ik dacht dat konijnenopvangen enkel koppels plaatsten of koppelden aan 'eigen' konijnen... Jij lijkt er nu nog steeds maar één te hebben, of heb ik dit mis?

Misschien kun je een tweede X-factor dier bij deze zoeken :) ?

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 21:56

Al moet ik eerlijk zeggen, ik vind de zwarte leuker :D
Ga je bellen oid?

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-12 21:57

Neehoor, sterkter nog, wij hebben er zelfs nog 3! Hij is gister gecastreerd bij hun, zit nu bij ons voedstertje in het hok. Haar vriendje (ex-mannetje) is een tijdje geleden ingeslapen en nu merkte we dat ze er graag weer een vriendje bij wilde, ze heeft tijd gehad het te verwerken, maar word nu toch een beetje 'down'.
Ze zitten nu in het hok met gaas er tussen, zodat ze even 3 weken kunnen wennen (tijd dat het ex-mannetje nog vruchtbaar is) en daarna mogen ze lekker samen spelen.

Ik heb met ze gemaild, hun zeggen dat het écht dezelfde is, dus ik weet het niet. Mij lijkt hij meer een ander konijn op hun site, maar volgens hun is het echt dezelfde. Ach, hij mag blijven, hij is leuk :j

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 21:57

Vanneke schreef:
Ik twijfel toch ook hoor, ik heb heel wat konijnen gehad, ik deed er tentoonstellingen mee. En ik weet dat als ze gaan ruien ze soms heel erg kunnen verkleuren op die plaatsen. De bruinere haren lijken ook langer dan de zwarte, wat ook zo is bij het ruien. Volgens mij is het dezelfde, éénmaal in de zomer genomen tijdens de rui en nu in de winter.

Ik vind het koppie er zo anders uit zien, los van de kleur. Maar vind hem leuk hoor :j

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 21:58

[quote="Grace
de oortjes zijn precies het zelfde.. konijnen kunnen hun oren bewegen ;)[/quote]

Waar slaat dit op? Ik ben niet :? hoor.. De vorm van de oren is anders.