wat voor voer voor kater

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

liefmeisje21

wat voor voer voor kater

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-12 10:00

Ik ben laatst met mijn kater naar de DA geweest omdat hij vermoedelijk een blaasonsteking had. Ik vermoed dit omdat hij overal ging zitten om te plassen. Hij is op speciaal voer gezet. Ondertussen is zijn urine ook nagekeken. Dit was helemaal schoon, zonder bloed erin of gruis. Dus eigenlijk niets om je zorgen om te maken. Nu hebben ze mij geadviseerd om hem wel op dat speciale voer te laten en op zich vind ik dat niet zo erg maar omdat ik nog 2 katten heb en dat voer ook er lekker vinden word het wel een heel duur geintje. Nu is het eigenlijk telkens het voer weghalen, ik werk ook en kan het dan niet laten staan maar dan zitten ze wel uren zonder eten en dat vind ik ook weer minder. Weet iemand een oplossing? Zal ik wel dat speciale voer blijven geven aangezien hij gewoon helemaal schoon was?

Caira

Re: wat voor voer voor kater

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 10:01

uren zonder eten? Heb jij dan onbeperkt eten voor je katten staan? Als het voer helpt en hij gaat niet overal meer plassen, dan zou ik het zo laten.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 10:03

Komt dat speciale voer toevallig bij de DA zelf vandaan? :o Ik zou het best durven gokken om dit voer te mengen met de normale brokken en daarna weer overgaan op de normale brokken. Geen bloed en geen gruis.. wie zegt dat het dan een lichamelijk probleem is? Zelfs de kleinste hoeveelheden bloed worden aangetoont.
Misschien is het een beter idee om de kater te laten castreren?

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 10:23

Als ik jouw was zou ik langzamerhand overstappen op normaal voer. Er zijn immers geen sporen van blaasgruis aangetoond.
Ja, dat castreren zou ik ook doen, want op een gegeven moment is de kans groot dat de kat zijn terratorium gaat afbakenen.

liefmeisje21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-12 10:29

de kater is al 3 jaar geleden geholpen dus dat kan het niet zijn. Hij plaste regelmatig buiten zijn bak maar dacht altijd dat het kwam omdat ik er nog 2 had lopen dat hij dan er niet op wilde. Ik heb trouwens wel meerdere bakken staan. Ik heb aan de bel getrokken omdat hij ineens overal ging zitten en las op internet dat ze dan verstopt kunnen zitten. Gelukkig was dit niet het geval.
@caira ja ik heb normaal altijd gewoon een bakje voer staan zodat ze kunnen eten wanneer ze willen, ik dacht altijd dat een kat altijd over voer moet kunnen beschikken omdat ze kleine beetjes per keer eten.

@pikeur ja hij krijgt nu die zakjes urinary van royal canin en ze willen dat ik er nog een week mee doorgaat en daarna over gaat op die brok maar die brok.