Waar kattenjasjes/tuigjes te koop?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Naamloos1

Waar kattenjasjes/tuigjes te koop?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-12 23:20

Aangezien de lente er weer aan komt, wil ik binnenkort mijn katten weer een beetje laten genieten van het buiten..
Ik had vorig jaar zulke goedkope tuiges (riempjes) maar dit duurt maar een kwartier voor ze deze uit hebben weten te werken.
Hierna heb ik ze gewoon los in de tuin gedaan en er zelf bij gebleven... Omdat ik niet wil dat ze uit de tuin ontsnappen..
Maar ik wil ze ook gewoon lekker een heel dagdeel of dag buiten kunnen doen zonder dat ik er bij moet blijven.

Dus nu ben ik op zoek naar een jasje ofzo voor katten.. Dit is dus meer bedekt en ik denk dat ze hier moeilijker uit kunnen komen.
Nu had ik al eventjes op internet gekeken, maar ik kan maar 1 site vinden waar ze kattenjasjes verkopen...
Weet iemand of er nog meer site's zijn? Of waar je ze gewoon kan kopen?

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 23:22

gewoon in de dierenwinkel
kijk ook even in mijn onderschrift naar de webwinkel

bij zooplus heb je ook haloween pakjes

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 23:23

Misschien niet helemaal wat je wil horen, maar dergelijke tuigjes zijn ook alleen geschikt onder toezicht. Ze kunnen zichzelf helaas wurgen/ophangen..

Is het geen optie om een ren te bouwen? Wij hebben bij onze schuur een hoge katten-ren gebouwd. Zelf principe als een kippenren maar dan heel hoog. Met plankjes en takken/stronken om te klimmen. Zo kunnen de katten veilig naar buiten, hebben anderen geen last van onze katten, en hoeven wij niet constant toezicht te houden..

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 23:23

k9 tuigjes zijn er ook voor katten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 23:24

Dus je wil ze in de tuin laten zonder dat je er zelf bij bent. En dan met een touwtje aan het jasje of tuigje? Zo ja is dat niet handig want voor je het weet werkt een kat zich dusdanig in de nesten dat ie zichzelf ophangt... Niet doen dus! Gewoo je tuin afzetten met schrikdraad of met een net, dat is veel veiliger.

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 23:41

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-12 23:44

@ shilady.. Ik zie geen kattenjasjes staan?
@ Jaime_ en Ffortuna, een ren gaat hier niet lukken helaas.. Maar daar had ik inderdaad nog niet echt over nagedacht van dat ophangen... Pff... Vind het ook zo sneu om ze altijd binnen te houden..

BraveSpots

Re: Waar kattenjasjes/tuigjes te koop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 23:49

Alle soorten tuigjes moeten onder toezicht. Sowieso.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 08:31

Waarom moet een kat een jasje aan????
En ook met een tuigje mag je kat niet zonder toezicht.
Denk liever dan eens na om iets te bouwen zoals een grote ren of een balkon dat je in kunt richten.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 13:06

Nathas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 13:56

Heb je ras katten of gewoon huis tuin en keuken katten ? Ik heb namelijk 2 kruising siameesen en had ze eerst ook altijd binnen. Of buiten aan een tuigje. Later had in men tuin afgezet met schrikdraad men men gecastreerde kater ging er gewoon dwars doorheen. Uiteindelijk heb ik besloten om ze maar te laten gaan. En nu merk ik dan ze 70% van de dag gewoon binnen zijn en 30% buiten en ze zijn veel gelukkiger. Trouwens katten in een jasje dat zou ik echt nooit doen ze voelen zich daar namelijk helemaal niet prettig in .

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 16:10

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-12 20:28

CK88 schreef:
BraveSpots schreef:
Ik denk dat TS meer dit soort tuigje bedoelt, sluit meer aan zeg maar, als een jasje.
http://www.zooplus.nl/shop/katten/trans ... ere/151973

Maargoed, kun je idd ook niet alleen mee laten.

Niet aan beginnen, hebben ze ook zo uit weet ik uit ervaring. :j

Ja deze jasjes bedoelde ik inderdaad.. Deze ook zo uit dus??

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 21:11

hier de kat binnen geleerd wat tuigje is door aan te doen en ze ermee te laten rond lopen. Later de lijn eraan gedaan en laten lopen en daarna binnen leren lijn en tuig en meelopen met mij. Ze verzet zich totaal niet meer.
Ze wandeld aan tuig en riem mee aan de dijk en daar waar het rustig is als ik de honden uit laat en tuig en riem doet ze aan bij aai projecten zodat ze niet opeens weg kan springen ergens vanaf.

Thuis heb ik een onzichtbare omheining en heeft ze een halsband aan. Dit omdat idd riem en tuig zonder toezicht echt niet kan!

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 21:43

Die 'jasjes' kunnen ze net zo goed uit krijgen ja. Ze zijn wel wat veiliger dan die andere, zie het als een gewoon halster tegenover een touwhalster bij paarden. Als je de kat echt in de tuin wil houden kan je de tuin beter catproof omheinen. Veilig voor je kat, meer vrijheid voor je kat en jij kan met een gerust gevoel de kat ten alle tijde buiten laten zonder dat je constant in de gaten moet houden of hij zich niet ergens aan ophangt of ontsnapt.

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 22:56

Geef mij eens één goede reden waarom je kat(ten) niet gewoon buiten mogen?
Oké als het raskatten zijn maar..

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-12 23:03

omdat ik mijn buren niet tot last wil zijn hiermee.. en mijn buurt is nou niet bepaald vriendelijk tegen dieren, plus er zit op een afstand van 50 meter een drukke weg..

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 23:04

xTitanic schreef:

Omdat andere mensen geen last moeten hebben van jou beesten? Ik hoef de stront van jou kat niet in mijn tuin... Snap nog steeds niet dat mensen dat niet begrijpen.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 23:15

misschien tuigje wat strakker doen?
bij ons lopen ze iedere dag buiten met tuigje en ze wurmen zich er nooit uit.

Nathas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 09:58

Ik heb ook vervelende buren maar heb hun katten schrik gegeven en dat hebben ze 2 x door de tuin gestrooid en mijn katten komen daar niet meer klaar probleem opgelost en katten lopen lekker vrij rond en dat voor 4 euro !!!!

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-12 15:52

wat heb je gedaan dan?

Nathas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 21:37

Ik heb niks gedaan had gewoon buren de dieren haten in een woonwijk (ik woon landelijk aan de rand van een klein drents dorpie) dus niet echt een woonwijk te noemen zeg maar maargoed.... Heb bij de action katzen shrik gehaadl kost 4 euro zitten 2 zakjes is en dat strooi de op plekken waar de katten niet mogen komen en binnen 2 weken doen ze dat niet meer ideaal hoor

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 21:40

Misschien omdat ik mijn kat nog levend wil terugzien? Woonde ik lekker landelijk (echt rustig landelijk) zou ik het nog overwegen.
Met de halve snelweg voor de deur is ie plat in een uur.

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 20:29

secricible schreef:
xTitanic schreef:

Omdat andere mensen geen last moeten hebben van jou beesten? Ik hoef de stront van jou kat niet in mijn tuin... Snap nog steeds niet dat mensen dat niet begrijpen.

Meen je dat nu? dit is een dier pas geen vrijheid geven, ik vind het echt zonde voor die beestjes! Nooit buiten, kunnen jagen, hun instinct volgen. Jij begrijpt het blijkbaar niet waarom sommige mensen JOU niet begrijpen?
Een kat is een kat, een jager. Stront in andermans tuin? heb je ooit al je kat buiten zijn zin zien doen, ah neen, want je sluit m op.

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 20:41