Onze hond jankt.. om niets?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jolien_x

Onze hond jankt.. om niets?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-12 13:43

Hallo allemaal!

2 jaar geleden hebben mijn ouders via Marktplaats een hond gevonden in de buurt. Het baasje wilde van deze blonde labrador af omdat 'ze dacht dat ze reuma' zou krijgen. voor de duidelijkheid: de persoon die de hond weg deed dacht dat zijzelf reuma zou krijgen, niet de hond! Een beetje raar verhaal, maar goed! Ze wilde van de hond af en wij waren in één klap verliefd op deze viervoeter en namen hem mee!

Nu 2 jaar later heeft de hond zich natuurlijk genesteld hier thuis. Het enige 'probleem' is dat hij soms zomaar uit het niets begint te janken. Dit kan zijn tijdens het uitlaten, als hij buiten aan het spelen is of als hij bij ons in de kamer ligt te soezelen.
Het is geen klaagjank, maar wij hebben het idee dat het een schreeuw om aandacht is. Een beetje raar omdat hij alle aandacht van de wereld krijgt (mijn vader zit sinds oktober al thuis met een dubbele beenbreuk. Laat hem 3 keer daags uit en hij krijgt alle aandacht van de wereld)

Nou zitten wij eraan te denken dat het misschien te maken is dat wij zijn 2e huis zijn aangezien hij eerst bij die vrouw zat.
Hebben jullie misschien een idee wat het kan zijn en hoe wij hier het best mee om zouden kunnen gaan!?

Alvast hartelijk dank!

Vriendelijke groet,
Jolien
Laatst bijgewerkt door Jolien_x op 06-03-12 14:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 14:08

Mag ik vragen of jullie al naar de DA zijn geweest met de hond omdat het vorige baasje dacht dat ze reuma had?

Jolien_x

Re: Onze hond jankt.. om niets?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-12 14:09

Nou we zijn verschillende keren bij de DA geweest voor andere dingen, en hebben dit toen gemeld ( van eht janken) Dat reuma sloeg op de vorige baas (staat er misschien niet heel duidelijk in, sorry) Zij deed de hond weg omdat zij dacht dat zijzelf reuma zou krijgen en niet meer voor de hond zou kunnen zorgen. (beetje labiel persoon)

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 14:14

Als ik op kantoor aan het werk ben begint onze hond ook uit het niets te piepen/janken en dan kijk ik om en dan maakt hij echt een jank van 'kom dan, ik wil knuffelen'. Ga je hem knuffelen gaat ie weer janken maar dan omdat hij het leuk vindt.
Hij ligt zo vaak in de mand te janken en dan net te doen alsof hij zielig is maar dat zal wel labrador eigen zijn :+ hij is namelijk ook een labrador en best verwend. Ze worden genoeg uitgelaten, kunnen dan zwemmen en rennen zo ver ze willen en de hele dag is er iemand thuis (bedrijf aan huis), meneer kan lekker tussen de paardjes lopen en overal snuffelen dus komt niets te kort maar soms wil hij nog meer aandacht en zet hij het op een janken.

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 14:14

Dan kan het inderdaad een roep om aandacht zijn.
Ik heb hier ook een jankerd, bij alles jankt en piept ze eigenlijk. Als ze naar buiten moet, als ze een koekje wil, tijdens de riem omdoen, tijdens autorijden, als er eten op tafel staat, als ze mijn moeder beneden in de flat hoort aankomen en ga zo maar door. Ik zeg altijd: ze is piepend geboren en zal ook piepend heengaan :') het is heel irritant, maar ik geloof dat negeren de beste manier is.

Jolien_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-12 14:16

Aaah het is herkenbaar dus! Ik weet niet of het labrador eigen is maar hij doet het echt uit het niets inderdaad bij alles wat hij doet. Zonder dat je denkt van: hij mankeert wat!

Bedankt iig voor de snelle reactie! :)

Najoveh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 14:17

Zeker dat er niets lichamelijk is? Een van onze honden jankte ook uit het niets en bleek rugpijn te hebben na een grondig onderzoek.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 14:21

Hoe oud is de hond eigenlijk?

Jolien_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-12 14:24

100 % zeker weet ik niet dat het niets is. Maar omdat het geen vervelende jank is en hij doet het niet elke dag of altijd of bij een bepaalde handeling, denk ik niet dat het wat lichamelijks is! 100% zeker weten weet ik het natuurlijk nooit

De hond is 2.5 jaar nu ongeveer!