Koningspython als huisdier

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

miekel92

Koningspython als huisdier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-12 17:16

Hallo allemaal,

Mijn vriend en ik hebben besloten dat we een huisdier willen.. Lang gesprek over gehad paar weken terug, het zit namelijk zo: mijn vriend is allergisch voor eigenlijk alles dat harig is. En toen liet ik vallen dat ik al heel lang (jaren al) een slang wil eigenlijk, maar bij mijn ouders mocht het nooit, want mijn moeder en mijn zusje zijn er bang voor.
Dus we hebben ons er wat meer in verdiept, zijn naar wat winkels geweest, en we zijn er over uit: het moet een koningspython worden.
Nou ben ik benieuwd of mensen hier nog tips enzo hebben voor het houden van een koningspython? Goede winkels enzo misschien?
We hadden een heel mooi tweedehands terrarium gezien, maar dat is nu helaas al verkocht, dus nu zijn we op zoek naar iets anders moois.
Ik hoop iets van jullie te horen!

Groetjes,
Mieke

Dani

Re: Koningspython als huisdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 18:01

Sowieso niet uit een winkel halen maar bij een goede kweker.
Slangen uit de winkel worden regelmatig niet goed verzorgd, hebben ziektes, of zijn mensenschuw (of juist agressief).

Zoek even naar slangenforum, er zijn er meerdere, en ga eens langs bij een kweker van pythons. Die zal je er alles over kunnen vertellen, en dan kan je ze eens rustig bekijken.

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 18:20

Een koningspython is een goede keus:) zijn over het algemeen redelijk vriendelijk, ik zal ze ook ind niet snel uit een winkel halen al is blue lagoon wel een hele goede winkel, je kan het best een lekker ruim goed afgesloten terrarium nemen wat ook leuk is is voor in je terrarium een achterwand met verschillende hoogtes, sowiezo een tijltje water, een warmtelamp beplanting grote stronk hout, je moet het ook niet erg vinden om hem bijv. Muizen te voeren, je kan het best vragen aan iemand die er heel veel ervaring mee heeft:) maar als je nog iets wil weten mag je het altijd vragen succes

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 22:14

onley hier op bokt verwacht dit jaar leuke nakweek! zeker kijken