Afgelopen weekend is mijn teefje verstopt geraakt en vreselijk ziek geworden er van. Na wat hulp van de dierenarts gaat het beter maar nu heeft ze gisterennacht rond 12 uur gegeten, nu rond 1 uur smiddags nog een beetje gegeten en nog steeds niet zelf gepoept.
Ik vroeg me dus af of iemand me kan vertellen hoe lang het ongeveer duur voor een hond na het eten normaal gesproken moet poepen. Heb al gegoogled maar kon helemaal niets vinden van een bepaald aantaal uur.
Mocht het vanavond nog niets zijn gaan we gewoon weer langs de dierenarts maar als ik die gegevens heb weet ik een beetje waar we aantoe zijn.
wat je kan doen als ze zich nog wel heel goed voelt is lekker wandelen en spelen dat bevorderd de stoelgang enorm. Echter als ze na het middel van de DA zich helemaal leeg gegooid heeft dan kan het wel een dag duren voordat het weer normaal op gang komt. Bijv. zaterdag avond heeft mijn hond zijn avond eten eruit gegooit. 's ochtends krijgt hij maar 200 gram vlees (1/4 van dag deel) en pas de volgende avond heeft hij weer gepoept. Nu poepen ze op vers veel minder dan op brok dus geen goede graatmeter maar als hij dus een lege maag had dan duurt het wel even voordat hij weer poept.
Hier weet ik dat ze moeten poepen in de grote ronde om 10 uur 's ochtends en soms nog in de grote ronde om 4 uur 's middags maar vaak genoeg doen ze het maar 1x per dag.