Een kat in huis...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Een kat in huis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 14:55

Nooit snapte ik het, dat gemauw over hoe geweldig katten zijn, hoe fijn het is een kat aan te treffen als je thuis komt, hoe goed gezelschap zo'n beestje kan zijn.
Ik begreep het niet, zag ze maar als aaibare lastpakken die overal kwamen waar jij dat niet wilde, sliepen als jij wakker was, en dan nog niet te spreken over haar, stank en troep die ze maken...

Maar nu, nu ligt Fritz naast mij, een 6 jarige gecastreerde sphynx kat, die een mooie (bokt)reis door Nederland heeft gemaakt. Van bokker Suze uit Roozendaal, naar bokker Arie-wiekenthaarniet-Bombarie in Amsterdam, naar ons in Almelo. Hij is hier pas 4 dagen, maar ik kan nu al niet meer zonder hem. Hij is zo leuk, zo lief, en laat geen haar achter, ideaal! ;)
Ik vind hem fantastisch, ook al kotst ie over de vloer, ook al miauwt ie s'avonds nog wat, hij hoort hier al helemaal thuis en hoeft niet meer weg. Zelfs mijn vriend, oh zo sceptisch over katten was na 2 dagen helemaal om. Fritz voelde de twijfel bij hem, en bleef net zolang bij hem rondzwerven totdat hij eraan toe gaf.

Hij ligt nu helemaal opgekrult in de dekens naast me, zo aandoenlijk. Fritz is geweldig!

Meet Rainbow Warriors Mr. Immortal beloved Belhazor Jolémo a.k.a. Fritz :')
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-03-12 15:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Sanniej_

Re: Een kat in huis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 14:57

Geweldig mooi omschreven.
Ik hoop dat mijn vriend er tegen die tijd ook zo over praat.
Eind dit jaar als ons huis af is gaat de kat bij ons wonen.
Hij wilde eerst de kat niet in huis hebben, maar nu toch wel en het zou mooi zijn als hij ook inziet hoe leuk een kat is :)

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 14:58

Hoe heb je ooit zonder gekunt?
Zit nu lekker op de bank met mijn tablet, kat op schoot en een leuke film op, wat wil je nog meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 14:59

Dat komt volgens mij echt wel. Vooral als de kat een beetje goed opgevoed is, mijn vriend maakte zich om van alles druk, maar omdat Fritz echt super manieren heeft, hoeven we ons nergens druk om te maken en dat scheelt een hoop :)

zonnebloem: Je weet pas wat je mist als je het hebt gehad...

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 14:59

Wat een gaaf beest. Leuk dat je eindelijk maar toch om bent! :D
Waarom is trouwens bij meerdere mensen geweest? Wel super dat hij bij jou mag blijven, geniet van je nieuwe vriendje :D

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 15:00

En al die knuffels die je nog gaat krijgen <3

Me love my cat :j

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 15:00

Heerlijk is dat he :D

Ikzelf ben al jaren een kattengek, maarja, met een vader in huis die allergisch is gaat dat niet...

Ik woon nu sinds een paar maandjes op mezelf en heb nu ook 3 monsters in huis van ruim 6 maanden :D (bedoeling was 2, maarja, toen bleef er eentje achter en dat kon ik niet over mn hart verkrijgen :') ). Hoewel het ook vreselijke monsters kunnen zijn en ik ze soms achter het behang kan plakken :') , ben ik ook zo ontzettend gek op ze <3 ik zou ze voor geen goud willen missen <3 het is ook zo leuk om de verschillende persoonlijkheden te zien, ik zou absoluut niet kunnen kiezen tussen de 3 :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 15:01

Ik ben ontzettend blij dat Fritz zijn thuis heeft gevonden bij jullie Joolien :j

Het geeft heel wat kopzorgen als je 5 katten bij elkaar moet zetten en het gaat echt echt niet samen en je moet voor een aantal katten een ander thuis gaan zoeken. Ik ben heel blij dat Arie het wilde proberen en we waren allebei verdrietig dat het met haar poes niet samen ging.. dus nu extra blij dat hij bij jullie is en ik en mijn lief hem toch zo kunnen volgen.. Tis een lief ding en ik wens jullie heel veel plezier met hem!

Enne eigenlijk verdient ie het wel om met zijn volledige officiële naam een topic te hebben :P :D :D

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 15:04

Joolien schreef:
Dat komt volgens mij echt wel. Vooral als de kat een beetje goed opgevoed is, mijn vriend maakte zich om van alles druk, maar omdat Fritz echt super manieren heeft, hoeven we ons nergens druk om te maken en dat scheelt een hoop :)

zonnebloem: Je weet pas wat je mist als je het hebt gehad...

Dat is hier inderdaad zo. En bij mijn vriend dan ook de grootste angst geweest.
Deze kat is onder tussen al 12 jaar en heeft nog nooit naaste de bak geplasts/gepoept of iets stuk gemaakt.
Vriendlief is zonder huisdieren opgegroeid dus kan hem wel begrijpen :(:)
Gelukkig gaat de kat vaak lekker bij hem op schoot zitten knuffen en vind hij de kat toch wel erg lief <3

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 15:04

suze_ schreef:
Ik ben ontzettend blij dat Fritz zijn thuis heeft gevonden bij jullie Joolien :j

Het geeft heel wat kopzorgen als je 5 katten bij elkaar moet zetten en het gaat echt echt niet samen en je moet voor een aantal katten een ander thuis gaan zoeken. Ik ben heel blij dat Arie het wilde proberen en we waren allebei verdrietig dat het met haar poes niet samen ging.. dus nu extra blij dat hij bij jullie is en ik en mijn lief hem toch zo kunnen volgen.. Tis een lief ding en ik wens jullie heel veel plezier met hem!

Enne eigenlijk verdient ie het wel om met zijn volledige officiële naam een topic te hebben :P :D :D

en daar is het antwoord op mijn vraag al :D
Sneu dat het bij eerdere katten niet samen ging, maar toch wel weer een gelukje voor jou Joolien!

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 15:14

Jolien, wij willen meer foto's!!

Katten zijn geweldig :D (alhoewel ik daar eerst niet zo over dacht...)
Vriendje wou graag een kat toen ja gezegd, en inmiddels hebben we er twee (misschien komt er nog een keer een derde).

@Calanddra: Oef, drie van die kleine monsters tegelijkertijd...... Is je huis nog heel??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 15:17

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 15:20

Ik piste echt in mn broek toen ik erachter kwam hoe hij officieel door de fokker was genoemd :')

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 15:26

Mijn kat slaapt ook overal... op de dekens, onder de dekens, pikt het grootste gedeelte van het bed in en slaapt zelfs als ik op mijn zij lig op mijn schouder... En toch ga je van die dieren houden!

Ik heb ook maar even de vind ik leuk knop aangeklikt op FB :+

Calanddra

Saffier: Haha ja gelukkig wel :') mn meisje is gelukkig erg rustig, maar de mannen af en toe := vooral de rode kater is nogal inventief :') hij heeft nu ontdekt hij hij deurtjes van kasten open kan maken (zo grappig om te zien, hij pakt het dan ook echt vast met zn pootjes :') net alsof hij handjes heeft ) en dat als hij op een deurklink springt en blijft hangen de deur dan open gaat :')

Al kan ik er ook wel vreselijk om lachen af en toe hoor :') stelletje mafkezen zijn het.

Ze gaan ook heel netjes altijd op de bak, alleen in het begin 1x een ongelukje gehad, daarna nooit meer. De gordijnen hangen ze ook niet in. Alleen wat stukjes behang moesten eraan geloven. Maar het was ook niet zo goed behangen waardoor er zijkanten open stonden (wil over een tijdje sowieso opnieuw behangen...en dan goed...) en tja, dat is ook wel erg verleidelijk.

Maar ze zijn alledrie zo geweldig <3 Roan, de rode kater is de grootste knuffelkont, kun je alles mee, is wel de grootste terrorist en de brutaalste van het stel. Op bed gaat hij ook altijd op mn schouder liggen of op mn borst, zolang hij maar zo dicht mogelijk bij mn hoofd zit :P In de ochtend heeft hij alleen nog weleens de neiging dat als hij honger heeft en ik slaap nog dan gaat hij op mn gezicht liggen :')
http://nl.fotoalbum.eu/images1/201201/2 ... 000001.JPG

Kyran, de zwarte kater is niet een kater waar je uitgebreid mee kan knuffelen, maar hij wil altijd zo graag bij me liggen. Maakt niet uit waar ik zit, altijd gaat hij zodanig liggen dat hij tegen me aan ligt <3 hij is wel de lompste van de drie, hij probeert vaak wat nieuws maar dat gaat niet altijd even goed :') Hij vind nieuwe mensen nog vaak wel erg eng. Laatst ook heeft ie mn moeder flink in de stress geholpen :') zij was met Layla naar de dierenarts om hechtingen te laten verwijderen na een sterilisatie en toen ze thuis kwam zei mn oma (die was bij mij thuis gebleven) dat Kyran weg was. Ze konden hem nergens vinden in huis, hij reageerde nergens op. Toch maar buiten gezocht. Mn moeder heeft de hele buurt afgezocht en geroepen, gerammeld met eten etc. Mn oma dacht, ik ga toch nog eens in de slaapkamer kijken, komt ie zo vanachter een kastje eraan gelopen :') stomme sukkel...
http://nl.fotoalbum.eu/images1/201201/2 ... 000002.JPG

En Layla, mn zwarte poesje is echt mn meisje <3 die kan uren in mn armen slapen en ligt het liefst onder de deken naast me <3 met haar kun je ook echt alles. Naar andere mensen is ze net als Kyran wat afwachtend. Is wel echt een mamma's meisje :') ze had na de sterilisatie even bij mn ouders gezeten aangezien ik moest werken. Mn vader bracht ons toen weer naar huis. Ze was vanaf hun huis de hele tijd stil geweest, totdat ik de auto in kwam en ze me zag, toen begon ze de hele boel bij elkaar te miauwen :')
http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 3189_n.jpg
Laatst bijgewerkt door Calanddra op 05-03-12 15:27, in het totaal 1 keer bewerkt

klomp

Jeumig...wat een lange naam...hou het maar op Fritz! :')

Heerlijk he een kat?! Ik moest ze vroeger ook niet, tot mijn zus tig jaar terug in een asiel ging werken en steeds opvangkatten meenam, ik was bij 1 direct verkocht! Ik zou niet meer zonder mijn homootje Carlos kunnen hoor! :D :D

Veel geluk met Fritz!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 15:27

Haha echt te suf die naam. Sowieso al die namen op zijn stamboom :')
Haha leuk purny :) Hij mag bij ons alleen niet op de slaapkamer. Ik slaap al heel licht en met een kat ben ik bang dat ik snel wakker ben.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 15:28

De echte naam trouwens van Fritz _O- omg :') wie dat bedacht heeft _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 17:21

Haha tja :')
Hij ligt nu weer op schoot terwijl ik het druk heb, hij voelt dat. En ik vind m zo lief... Ik wil m niet wegsturen :')

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 11:52

Ha daar is Mr. Rainbow Warrior Jolé..... hoe ging die nou ook alweer hahaha

ik mis em echt joh, dat heerlijk mannetje! ben echt heel erg blij dat hij het zo naar zn zin heeft bij jullie!
bij mij heeft ie trouwens nooit gekotst, ook niet met de whiskas brokjes (die volgens sommigen niet goed zijn :+ )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 11:54

Misschien ben ik wel misselijkmakend :')
Ik heb gister Royal canin gehaald, en dat eet ie op alsof zijn leven er vanaf hangt :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 12:04

:')
Hij heeft 6 jaar een dikke Murphey naast zich gehad die alles asap opvrat, dus hij zit nog in die snelsnel modus denk ik :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 12:06

Haha ok :')

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 12:11

bij ons vrat ie ook alle whiskas in no time op :=
en niet eten, maar echt VRESSEN JA!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 12:15

Hahha ja echt naar binnen duwen zowat :') Maar het schijnt dat ze van royal canin minder stinken dus vandaar dat ik dat eens ga proberen.