Ondertussen zoek ik al bijna een jaar naar een konijnenhok die voldoet aan mijn eisen, maar ik kan er geen vinden. Misschien zoek ik het onmogelijke en moet ik het toch zelf in elkaar zetten, maar dat is wel erg lastig als doe-het-zelf-kneus. Oke, de situatie....
Ik heb in de achtertuin een konijnenrek van 5 bij 3 meter grond (gras, grond, holen etc.) waar ik vijf dwergkonijntjes heb lopen. Daarnaast heb ik een simpel konijnenhok, twee verdiepingen, nachthok etc. die op een overdekt stukje stenen staat van 2 bij 3, aangesloten op de ren. De konijnen kunnen zelf in en uit lopen, maar ik vind het hok éigenlijk te klein voor ze.
Daarom ben ik op zoek naar een groter hok, maar het is gewoon niet te doen. Elk buitenhok bestaat uit een enorme ren met een nachthokje die nog kleiner is dan het hok dat er nu staat. Een ren héb ik al, dus ik hoef geen ren aan mijn buitenhok.
Wat ik wél wil is een hok die bestaat uit drie verdiepingen, waarvan elke verdieping gemaakt is van een lade zodat het hok makkelijk schoon te houden is. Daarnaast wil ik op elke verdieping een 'raam' hebben met een deurtje zodat ik 's nachts en 's winters de deuren dicht kan gooien, zodat ze genoeg warmte houden en het in de zomer geen idiote broeikas wordt.
Ik zat zelf al te denken aan het zelf maken, door middel van een soort ouderwetse scheepskist (geen idee of iemand snapt wat ik bedoel
ik heb namelijk nog niet gevonden wat ik zoek - dus misschien heet het anders) waarin ik drie verdiepingen maak van losse stevige planken met een trappetje en 'ramen' zaag in de klep van de scheepskist en daar een stukje gaas voor doe en van het plankje zelf een deurtje maak.Maargoed, zoals ik al zei, ik ben een doe-het-zelf kneus
dus het liefst zou ik gewoon hebben dat er al zoiets bestaat. Heeft iemand toevallig een tip naar waar je zo'n soort (of een buitenhok met drie verdiepingen die níet uit een ren bestaat) kan vinden?En anders: tips voor wat voor hout er nodig is om een konijnenhok te bouwen mag ook
.
Dat laatste hok en zoiets als dat caviahok komen in de buurt bij wat ik in mijn hoofd heb, maar het is nog niet helemaal wat ik bedoel...