Hond te mager.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Fry

Hond te mager.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-12 16:14

Hallo Bokkers,

Zo'n 8 weken geleden heb ik een chihuahua aangeschaft. Ze is nu ongeveer 1329 gram en 18 weken oud. Maar ze is veel te mager. Haar eigen voer eet ze amper ( Royal Canin Junior ). Ze pikt steeds voer van onze oudere hond. Ze moet haar eigen voer eten want dat is goed voor haar botten. Daarom gebruiken we het als train snoepjes naast haar andere vleesige snoepjes. Maar alsnog blijft ze veel te dun. Weten jullie wat we haar kunnen geven dat ze wat steviger word.

Groetjes,

Estelle en pootjes van Jade

zonnebloem18

Re: Hond te mager.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 16:17

Heb je al eens geprobeerd KVV of vers te geven, die jonge hondjes vinden dat meestal heerlijk en daar komen ze goed van aan.

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-12 16:20

KVV?

Libra76

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 16:21

Is ze wel ontwormt? Misschien zijn de brokjes te hard en als je ze dan even weekt dan eet ze ze misschien wel.

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-12 16:23

Ze is diverse keren ontwormt en ze heeft nog geen tandjes gewisseld dus daar ligt het ook niet aan.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 16:25

KVV is vers voer maar dan voor je gemalen en verwerkt in pakjes, rolletjes of hamburgers als smuldier, carnibest, darf, rodi enz.
Je zou smuldier weleens kunnen proberen dat ligt gewoon in de supermarkt in de vriezer en is ongeveer 50 cent.

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-12 16:31

Oke bedankt ik zal het proberen

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 16:37

Welkom in de wereld van 'de moeilijke eter, de chihuahua'

Kreeg ze de RC brokjes bij de fokker ook? At ze het daar wel?
Chi's zijn enorm kieskeuring en drijven je echt tot wanhoop!
Mijn chi at ook geen brokjes, geen kluifjes, geen vlees, geen pens of wat dan ook. Ik zat met mijn handen in het haar, beestje was graadmager.
Ik begon ook met RC, kreeg ze mee van de fokker, at ze niet, andere brokjes geprobeerd, at ze niet, weer andere brokjes, at ze niet. Ik heb denk wel 15 verschillende smaken en merken geprobeerd. Werdt er knettergek van.
Heb er op een gegeven moment gewoon eten in gepropt! :o
Het enige wat ze wel at was van die kuipjes uit de supermarkt, maar daar zit niet echt voedingswaarde in en is ook niet goed voor de tandjes.

Bij de dierenarts geweest en gevraagd wat ik moest doen.. hij vond ze niet te mager (imo zeker wel en ik ben echt niet van de 'worstenhondjes') en zei dat ik 1 brok keer op keer moest aanbieden, eet ze niet heeft ze pech, probeer je het 's avonds nog een keer. Eet ze dan weer niet, haal je het na een minuut of 10 weer weg. Ze krijgen uiteindelijk wel honger en gaan dan wel eten.

Die van mij werd eerst nog magerder omdat ze praktisch niks at. Maar na een tijdje stug brokjes aanbieden had ze door dat de keus vrij beperkt is en eet ze gewoon brokjes.

Mijn advies, eten wat de pot schaft!
Laat je niet verleiden om haar lekkere dingen te geven uit wanhoop :)

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 16:46

Ik heb ook een chihuahua, en die kreeg als pup puppy voer , ook als beloning voor de training, nu krijgt ze carnibest en soms als extra een kippenmaagje of hartje.

de meeste chi's (in mijn ervaring) worden overvoerd en ontploffen als het ware. ik kijk daar erg mee uit.

Ik ben het ermee eens dat je beter bij 1 voermerk kan blijven en dat blijven aanbieden dan 15 verschillende merken te proberen , imo worden ze daar juist kieskeurig van.

Heb je toevallig een foto van je hondje, zodat we kunnen zien hoe dun ze is ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 16:50

Zorg inderdaad voor kwalitatief hoogstaand voer.
Dus geen commerciële brok die vol met granen zit, daar kan het verteringsstelsel van een hond heel weinig mee.

Vers vlees of Kant-en-klaar-vers-vlees voeren is een veel betere optie, en de meeste honden zijn daar ook gelijk dol op. Dus minder problemen met slechte eters.

Mijn Chi kruising is ook nogal kieskeurig en lastig op gewicht te houden, maar sinds we kvv voeren eet ze keurig :)

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-12 17:06

Ik zal even zorgen voor de fot. Zit.nu op mijn mobiel op bokt dus de foto zet ik er vanavond even op. Het brokjes aanbieden lijkt mij inderdaad het beste. Ik het eens proberen.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 17:16

heb ik dan zo'n uitzondering dat mijn chi een vuilnisbak is en alles vreet wat ze tegenkomt? :=

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 02:07

jilleroo schreef:
heb ik dan zo'n uitzondering dat mijn chi een vuilnisbak is en alles vreet wat ze tegenkomt? :=

Nee hoor, die van mij eten ook alles wat ze voorgeschoteld krijgen.

060606

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 02:14

Die van mij eet ook alles maar RC brokken geef ik altijd na 30 seconden heet water laagje toegevoegd te hebben.. dan lusten ze het extra! En ik voer ze driemaal daags.