Deze week vond ik al wel dat ze wat onrelmatig liep maar ik dacht dat dit kwam doordat ze moest wennen aan haar tuig, ze heeft normaal gewoon een halsband aan en het tuig schuift soms een beetje. Ook liep ze gewoon actief door tijdens het wandelen. Afgelopen woensdag hebben we nog gewoon agility gedaan en ze sprong vrolijk in het rond en er leek geen vuiltje aan de lucht.
Toen mijn vriend en ik vanavond naar de bus liepen was ze heel sloom en weer een beetje onregelmatig maar ik dacht eigenlijk dat ze erg moe was, ze heeft een erg drukke dag gehad vandaag.
Eenmaal aangekomen bij mijn vriend haal ik haar uit haar trolly, zet haar op de grond en loop de kamer in toen ik opeens zag dat ze echt flink mankte. Ze ontziet haar pootje echt en valt soms een beetje om als ze er op wil steunen. Aangezien we veel glas tegenkwamen bij mij thuis dacht ik meteen aan een splinter in haar pootje dus meteen alles goed bekeken maar er is niets te zien. Haar poot is nergens echt warmer ofzo, ze trekt hem een beetje terug als ik er aan zit maar piept niet en strekken en buigen gaat prima.
Na een minuut of 5 bij mijn schoonvader te hebben gezeten begon ze opeens te krijsen, niets aanstellerigs gewoon echt pijn.. maar als ik er aan zit met mijn handen en loop te drukken en plukken doet ze niets behalve een beetje terug trekken?
Snel wat soda gepakt en haar pootje er even in laten weken het was een stuk beter hierna maar nu we zo een anderhalfuur verder zijn loopt ze weer vreselijk mank.. Heb haar nu weggelegd achter me op de bank en ze ligt nu een beetje te slapen maar ze blijft maar trillen. Heb haar nu net een kwart van een kinder aspirientje gegeven zodat ze even wat slaap kan pakken.
Maar wat is nu wijsheid, is het nodig om naar de dierenarts te gaan of moeten we even afwachten? Het is morgen zaterdag en mijn eigen dierenarts zit in Breda en ik zit nu in Helmond. Is het verstandig morgen meteen naar de dierenarts te gaan of maken we het geheel groter dan dat het is?
En even voor de zekerheid, we maken echt wel onze eigen beslissingen met ons eigen gevoel er voor maar ik was even benieuwd wat bokt er van vond. Als het erger word gaan we natuurlijk morgen zoiezo naar een dierenarts. Dit is gewoon de eerste keer dat we een mank hondje hebben en we weten niet goed wat er nu mee aan moeten en of we nu gewoon te veel in paniek raken of niet.
Bedankt voor het lezen!