Ik heb op mijn balkon 2 konijnen in een hok en ren! Nu wil het geval, dat mijn balkon opgeknapt wordt, de coating wordt opnieuw gedaan en kozijnen, deuren, ballustrades etc worden van een nieuwe laag verf voorzien, heel mooi allemaal, maar wat moet ik met mijn nijnen?
Buiten laten, maar weet niet of dat kan ivm de nieuwe coating ( Dus hele vloer geschoond en geverfd! ) Of tijdelijk naar binnen met hok en al? Ik heb nog even geen idee, wat ik ermee aan moet! Het liefst haal ik ze tijdelijk binnen: Geen verflucht, schilders hebben de ruimte..... Maar kunnen de konijnen dat aan? Gelukkig is het niet heel koud meer, dus overgang minder erg!
Dat staat mij over een tijdje ook te wachten, maar ik heb twee balkons dus ik zet de nijnen gewoon tijdelijk aan de andere kant. Maar anders zou ik ze uit logeren laten gaan, kunnen ze misschien tijdelijk bij familie of vrienden in de tuin?
Dat lijkt me niet zo handig, omdat het vaak niet goed is voor konijnen om temperatuurschommelingen in de omgeving te hebben. Kunnen ze tijdelijk bij iemand anders?
Heb je geen extra (logeer?)kamer waar de ramen gewoon open kunnen. Even iets kouder in de rest van het huis, maar dat valt misschien nog wel mee. Dan blijft de temperatuur ongeveer gelijk.
Black2000
Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-12 21:47
Bij iemand anders zou ik echt niet weten, helaas, mijn familieleden zijn geen dierenliefhebbers en vriendinnen hebben geen tuin of ruim balkon! ( En hoe krijg ik mijn hok vervoerd, haha! ) Vanaf maandag gaan ze beginnen, maar ik heb nog geen idee waar ze gaan beginnen, aan welke kant van de flat! Dat vraag ik nog even na! Dan weet ik ong wanneer ze hier gaan beginnen!
Jiehaaa, jij hebt mazzel met 2 balkons, ik heb er maar 1!
Als ik ze laat wennen aan binnen, hoe pak ik dat aan, een uur per dag en dan opbouwen? Dan plaats ik de ren alvast in huis!
Moeilijk hoor!
Extra kamer heb ik ook niet, heb 1 slaapkamer.
Laatst bijgewerkt door Black2000 op 01-03-12 21:50, in het totaal 1 keer bewerkt
Thirty
Geplaatst: 01-03-12 21:49
Heb je geen extra (slaap)kamer waar je een paar dagen de verwarming uit kan zetten, met het raam open?
WhySoWhite
Geplaatst: 01-03-12 21:57
mogen ze niet even n paar uurtjes bij de buren staan? anders idd gewoon binnen. Buiten is het ook de 1e dag 10 graden en 12 uur later vriest het weer bijna.. ga er vanuit dat het binnen rond de 20 graden is dan kan dat best Zijn geen tropische vissen die meteen dood gaan bij wat temperatuur verschil
Alleen naar binnen maakt toch niet dat ze ziek kunnen worden? Het is toch alleen als je te vaak wisselt (binnen/buiten/binnen/buiten) of wanneer je ze eerst binnen hield en bij te koud weer weer naar buiten doet? Ik zou ze dan toch maar binnen houden, en weer naar buiten doen als de temperaturen dat weer toelaten...
jiehaaa
Geplaatst: 01-03-12 23:01
En ze tijdelijk uit logeren doen bij een konijnenpension / opvang? in Den Haag zit de Bunny Bunch, misschien is dat een uitkomst. Anders zou ik ze inderdaad naar binnen halen en in een koelere kamer zetten met het raam op een kier zoals Thirty zei.
Zou je best een balkon ter beschikking willen stellen ware het niet dat de 1 voor de nijnen en de ander voor de poezels is, samen gaat niet want mijn poezels zijn iets te dol op sappige konijntjes
Ik zie dat je in Zoetermeer woont? Hele goede vriendinnetjes hebben een konijnen opvang voor tijdelijke gevallen als vakantie en verbouwingen enzovoorts in Pijnacker. Het zijn kinderen van een dierenarts dus een goed en fijn plekje is het zeker. Ala je geïnteresseerd bent dan kan ik je het telefoon nummer wel geven!