Dag, Dikkie-Dik, 14 mooie jaren...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Roane

Dag, Dikkie-Dik, 14 mooie jaren...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-12 20:10

Maandagavond is geheel onverwacht, onze Tijger meegenomen naar het Kattenmandenparadijs.

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 4140_n.jpg

Kwart over vijf, mijn moeder was hem aan het knuffelen, en opeens viel hij om. Zijn achterpootjes bewogen opeens niet meer. We legden hem even op een veilige plek, misschien was het even een ouderdomskwaaltje, want hey, vijftien is een respectabele leeftijd. Wij gingen eten (nog nooit zo snel van m'n leven boerenkool naar binnen gekregen) maar binnen minuten werd duidelijk dat er echt iets niet goed zat, en dat het niet 'even' weg zou gaan. Hij wobbelde door de kamer, begon te hijgen, en mauwde snoeihard. We zijn meteen opgestaan, hebben hem in een handdoek gewikkeld en zijn naar de dierenarts geracet.

Daar was het antwoord van wat hij had kort maar krachtig; een bloedprop was vast komen te zitten in de splitsing van zijn slagader naar zijn achterpootjes toe, waardoor zijn achterpootjes langzaam aan het afsterven waren met afgrijselijke pijn als gevolg. De keuze was snel gemaakt...
De dierenarts wilde proberen of hij toeliet dat de spuit bij z'n lever in de buurt er in ging, zodat het snel door z'n lijf zou gaan, en hij had zo veel pijn dat hij het denk ik niet eens heeft gemerkt... Hij was weg binnen luttele seconden.

Zo ben je je kat aan het knuffelen, en drie kwartier later ligt hij dood op de dierenartstafel...

Afbeelding

14, bijna 15 jaar. Je kwam in mijn leven toen ik 8 jaar was. Mooie Rooie Jeweetwelkater. Rustig, statig, intelligent. Een prater, je babbelde altijd vrolijk terug. Toen ik nog op de basisschool zat, liep je 's ochtends met me mee, verstopte jezelf dan in de bosjes en kwam knuffelen in de pauze, om om 3 uur in de middag weer met me terug naar huis te lopen. Je was er al zo lang... op het laatste een statige oude Kater die af en toe even geholpen moest worden om op het aanrecht te komen bij je brokjes. De laatste tijd mauwde je wat harder, je werd een beetje doof en volgens mij ook een beetje dement want je had echt al eten gehad hoor, bij ons kwam je niks te kort... Een echte kater die op zijn hoogtepunt des levens wel 7.5 heuse kilo's woog zonder te dik te zijn...

Afbeelding

Je was zo'n onderdeel van het meubilair :o dat het nog steeds voelt alsof je zo weer voor het raam zit om mama's mooie schone ramen te besmeuren omdat je naar binnen wilt. Gisteren werd er tv gekeken, en opeens kraakte je hangmatje aan de verwarming alsof je er weer in ging liggen... Niemand neemt het je kwalijk als je even blijft hangen. Hier vijftien jaar wonen, en dan binnen drie kwartier vertrokken zijn.

Dag Dikkie Dik. Mooie man. Een echte ouderwetse rode. Je was een kat van goud.

Afbeelding

Drie maanden geleden ging Tabby je voor op anderhalf jarige leeftijd. Kom je hem halen, meissie? En niet te veel pesten he, krengetje? :)

Dag lieverds. ;(

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 20:12

Heel heel veel sterkte :(:)
Wat is het een prachtige kater zeg Y;(

lonna1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 20:14

Sterkte met dit verlies!
Mooi geschreven, vooral je laatste zinnetjes!!

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 20:15

Heel veel sterkte Y;( ! Echt rot! En helemaal 2 achter elkaar...

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 20:16

Och, wat verdrietig! Maar een mooie leeftijd!

Sterkte ermee!!

xMarianne

Re: Dag, Dikkie-Dik, 14 mooie jaren...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 20:17

Wat een prachtige kater was het zeg <3
Heel veel sterkte, ondanks dat hij een super leven heeft gehad en deze foto's te zien :)
:(:)

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 22:32

heel veel sterkte,
Wat een mooie kat was het zeg!
Hij heeft een mooi leven gehad!

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 22:36

Brok in mijn keel ..vorig jaar zo iets eender meegemaakt..wat zul je je maatje missen !

Sterkte en wat was het een prachtige kat ! Y;(

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 22:57

ik vind 14/15 zelfs nog te jong... wil er niet aan denken dat ik mijn poes straks kwijt ben ;( (word dit jaar 11).... heeeel veel sterkte met het verlies...

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 23:00

Sterkte, gelukkig heb je mooie herinneringen aan hem :)

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 23:01

Och gut , zit hier met de tranen in mn ogen , zo mooi omschreven jullie aardse leven hier ...
En weet je dat gekraak van zijn hangmatje , hij is gewoon nog even bij jullie komen liggen ..
Sterkte ...

frangelica

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 23:02

mooie rooie rust zacht, sterkte Y;(

Siepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 22:40

Wat een vervelend bericht heel veel sterkte Anouk een dier moeten missen is altijd erg verdrietig

_clau_1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 22:44

Wauw, heel mooi geschreven! Zat toch even met een traantje in mn ogen hoor.. Sterkte met het verlies van je speciale kater en natuurlijk ook nog met je andere poes! Y;(

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 22:53

Dat heb je mooi geschreven... Wat een karaktertje was hij :+: !

Sterkte :(:) !

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 22:56

Heel veel sterkte!! :(:)
Vorig jaar september exact hetzelfde meegemaakt met onze Winnie, zo plotseling die beslissing moeten nemen is heel naar... ;(

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 22:58

Mooi geschreven.

En sterkte :(:)
Dat is wel een heel snel afscheid.