Ervaringen hond mee met emigratie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nijn

Ervaringen hond mee met emigratie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-12 00:26

Momenteel ben ik aan het overwegen om naar Aruba te emigreren, en mijn hond is daar meer dan welkom.
Ik kom nu alleen erg veel verschillende dingen tegen op internet m.b.t. het mee nemen van een hond.
Mijn hond is een 9 jarige kruising stafford/boxer/sharpei, en juist door haar leeftijd en het type wat zij is wil ik hier erg goed over na denken.
Zijn er bokkers die een (oudere) hond mee hebben genomen bij migratie naar een land waar een totaal ander klimaat is?

Thirty

Re: Ervaringen hond mee met emigratie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 00:31

De foto's in je profiel laden voor mij even erg langzaam, maar als het een kortneus is zou ik het erg afraden (die mogen ook niet vliegen in bepaalde maanden van het jaar).

Vergeet niet dat je over het algemeen airconditioning hebt overal, dus behalve uitlaten hoeven ze niet perse buiten te zijn.
Hier wordt het in de zomer over de 40 graden, we hebben 3 honden die buiten leven en dat gaat prima. MITS ze voldoende schaduw hebben en een bad om af te koelen.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-12 00:39

Een aantal foto's in mijn profiel bestaan ook niet meer, foto's zijn evt te zien in het topic vanuit mijn onderschrift :)
Een platte neus heeft ze niet, al heeft ze ook geen lange neus.
Als ik ga dan heeft ze een huis + zeer groot terrein ter beschikking, dan mag ze zelf kiezen waar ze zich het beste bij voelt.
Ik lees alleen regelmatig dat honden ''depressief'' worden na emigratie, of totaal niet kunnen wennen aan de andere omstandigheden.

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 00:45

tenzij je een geweldig tehuis voor haar in reserve had staan zou ik haar zeker meenemen een nieuw huis overal is stress voor haar en dat kan goed gaan en kan slecht gaan maar als ze goed is bij jou en jij haar daar de aandacht geeft dat ze verdient zal ze er snel op haar gemak zijn denk ik zo. als ik je avatar foto kijk is ze geen brachycephaal dus de hitte zal ze wel aan wennena l raad ik verhuizen in putje zomer niet aan

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 00:51

Ja dan zie ik niet waarom je het niet eerst zou proberen...wel goed uitzoeken welke vaccinaties nodig zijn en of je hond in quarantaine moet etc. Die kosten kunnen erg hoog oplopen...

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-12 01:01

Ik ben al volledig op de hoogte m.b.t. vaccinaties/kosten/etc etc.
Proberen is niet echt een optie, het is niet zo dat als ik ga en het gaat met haar niet ik halsoverkop mn boeltje kan pakken om terug te gaan :)
Juist daarom ben ik erg benieuwd naar verhalen van mensen die het daadwerkelijk zelf hebben gedaan/van dichtbij hebben gezien.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 01:32

Ik denk dat dat helemaal ligt aan het karakter van je hond.

Onze oude Golden van 16 jaar zou er geen enkel probleem mee hebben.
DIe vind alles goed en leuk en lief ;-)
Zelfs op deze leeftijd denk ik niet dat (op de lange reis na) het veel met haar zal doen.

Maar onze Jack Russel is een heel ander typje.
Dat is een stressig beestje die snel bang of nerveus is.
Dat is een beetje een piepert en die kan bijvoorbeeld al ziekig worden als ze alleen maar denkt dat ze verkouden wordt.
Die voeld zich heel snel zielig.. haha.

Onze golden niet hoor, die gaat altijd stug door, nergens van onder de indruk.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 01:46

Nijn schreef:
Ik ben al volledig op de hoogte m.b.t. vaccinaties/kosten/etc etc.
Proberen is niet echt een optie, het is niet zo dat als ik ga en het gaat met haar niet ik halsoverkop mn boeltje kan pakken om terug te gaan :)
Juist daarom ben ik erg benieuwd naar verhalen van mensen die het daadwerkelijk zelf hebben gedaan/van dichtbij hebben gezien.

Ze kan natuurlijk altijd terug zonder zou als het niet zou gaan...zou sowieso altijd die optie openhouden! Dus zorg voor back up in NL (ouders?) mocht het niet gaan. Garanties heb je namelijk nooit.

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 01:51

Wij hebben onze boxer meegenomen van Zuid-Afrika naar Nederland en dit heeft geen problemen opgeleverd, uiteindelijk is ze nog bijna 14 geworden. :)) Ze was wel jong toen we haar meenamen, een jaar ongeveer en ze is in de herfst (dus de Nederlandse lente) hierheen gekomen, zodat ze niet plotseling met haar wintervachtje in de zomer terecht zou komen. Als "voorzorgsmaatregel" hebben we haar van begin af aan regelmatig een paar uur of een nacht binnengehouden omdat ze in Nederland immers niet 24 uur per dag buiten had kunnen lopen, wat daar wel veel gebeurt.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 01:52

Ik ken mensen met meerdere honden die naar Aruba zijn geëmigreerd en als ik daar ben wordt ik er niet laaiend enthousiast van. In principe kan je ze alleen 's ochtends en 's avonds uitlaten omdat het gewoon snik en snikheet is. Daarnaast moet je er voor zorgen dat de tuin 'redelijk' afgesloten is, je kan er nog wel eens giftige duizendpoten tegen komen. Niet elke hond is gemaakt voor dat klimaat.

Als je een hond hebt die het liefst de hele dag rent speelt zou ik er zelf niet snel aan beginnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 15:20

Je kent je eigen hond natuurlijk het beste.
Hoe is ze normaal 's zomers als het 30 á 35 graden is buiten?
Kan ze daar heel goed tegen? Dan kun je haar waarschijnlijk zonder problemen meenemen.

Ik weet bijv. van mijn kleinste hondje, dat zij ontzettend goed tegen warmte en kou kan.
Die is 's zomers niet aan het hijgen te krijgen, en ze vind 't wel lekker, de hitte.

Terwijl m'n andere hondje duidelijk gelijk op zoek gaat naar koele plekjes in huis als het boven de 25 graden is.

Als ik in jouw schoenen zou staan, met míjn honden, dan zou ik m'n kleinste dus wel mee nemen, en die grotere zou ik daar geen plezier mee doen.

Dus ik denk echt dat je op je eigen gevoel af moet gaan en moet terugkijken op de afgelopen zomers om te beoordelen hoe ze dat vond.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 15:23

heb mn hond meegenomen naar australie...

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 15:23

Het klimaat even buiten beschouwing gelaten is er voor de hond altijd stress:
of hij gaat mee naar een heel vreemde omgeving, of hij blijft achter en komt dan wellicht ook in een vreemde omgeving.
Dan is het voor de hond denk ik prettiger om die vreemde omgeving samen met zijn baasje te 'overwinnen'.

Of het klimaat zo'n goed idee is... dat weet jij zelf het beste want jij kent de hond ook in de zomer natuurlijk.