Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Anders gaat de hond zich vervelen, en dan ontstaan vaak de problemen.
Ik weet niet hoe jij retrievers voor je ziet, maar dat zijn ook honden die veel beweging nodig hebben. Dat er nou veel mensen niks doen met hun retriever, tsja... Maar met die van mijn schoonouders (die nu bij ons woont) lopen we op een dag toch echt zeker 4 uur lekker in de polder, daarbij ook naar training eens per week. Gaat regelmatig naast de fiets of lekker zwemmen.
Avalon_ schreef:Jack Russels zijn ontzettend leuke hondjes, maar reageren heftiger op prikkels dan de meeste andere honden. Ik denk hierdoor dat het niet mijn keus zou zijn in jouw situatie.
Wanneer je een consequente opvoeding en veel beweging en afwisseling bied is het best mogelijk, maar je maakt het jezelf niet makkelijk.
. 
Een herplaatser is een prima optie, dan is karakter al bepaald en er zitten genoeg JRs in het asiel, dus kijk goed rond

Uiteraard vind ze het heerlijk om lekker te wandelen en gaat zo af en toe eens uit haar stekker, maar over het algemeen blijft ze altijd los naast me lopen.
Grapje natuurlijk
Ik kijk rustig rond, ik heb totaal geen haast. klomp schreef:Hihi..je bent op zoek naar mijn Jack![]()
Vaak zijn Jack's inderdaad erg actief en druk, maar de mijne is echt compleet anders, ze ligt liever uren
in haar bedje te maffenUiteraard vind ze het heerlijk om lekker te wandelen en gaat zo af en toe eens uit haar stekker, maar over het algemeen blijft ze altijd los naast me lopen.
Het hele nestje was erg rustig en de ouders ook, gewoon hele stabiele pups.
Ik heb haar gekocht in Barkem- Lochem, ze adverteren regelmatig op marktplaats, leuke mensen!