Week geleden gesteriliseerd, nu bultje bij hechting?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Calanddra

Week geleden gesteriliseerd, nu bultje bij hechting?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-12 23:27

Mijn poesje Layla is vorige week woensdag gesteriliseerd. Ze heeft een medical petshirt meegekregen en het ging eigenlijk verder voorspoedig.

Haar goed rustig houden is de afgelopen dagen wat moeilijk geweest, ze speelt als ik erbij ben weer gewoon mee met de mannen en springt ook meteen op de hoge kast als ze even rust wil. De kast is zo'n 2 meter hoog, vanaf hier kan ze bij een hoog raam in de huiskamer. Hier is ze vanavond (geen idee hoe het gebeurde, zag haar ineens vallen) vanaf gevallen. Gelijk bij de hechtingen gekeken en t zag er verder goed uit.

Nu voel ik echter ineens een bult daar als ik haar op wil tillen. Net ook even weer gekeken, ik zie er niks raars aan, maar voel wel de bult ook als ze half op haar rug ligt.

Ik ben erg voorzichtig met mn ukjes, zijn echt mijn kindjes en ben nogal snel bezorgd. Maar iemand een idee wat de bult is? Moet ik de DA om advies bellen? Vrijdag gaat ze sowieso naar de DA voor controle en de knoopjes (hechtingen) verwijderen.

Tooske

Re: Week geleden gesteriliseerd, nu bultje bij hechting?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 23:28

Onze hondjes hadden ook een tijdje een bultje bij het litteken ging vanzelf weg.

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 23:29

Onze kat had inderdaad ook een beetje een opgezwollen hechting. Bleef ook nog wel even toen de hechting eruit was.. nu zie je niets meer.

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 23:32

bult bultje allemaal wat subjectiefs is niet mogelijk daar oordeel over te vellen.
-hoe groot is het precies dus diameter of breedte-lengte
- is het indrukbaar/hard/ warm/ pijnlijk etc
- kat koorts/gedraagd ze zich anders?

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-12 23:37

maar kan het niet door de val komen? Want voor deze avond is het me niet opgevallen, terwijl ik haar regelmatig op pak en dan meestal met mn hand plat onder haar buik... maar niet eerder wat gevoeld...

t is ook niet echt direct onder de hechting, het voelt dieper. Daarom vind ik het zo eng...

Bult is voor mijn gevoel zoń 2 cm lang en 1,5 cm breed. Niet warm, wel hard. Verder geen verandering in gedrag of koorts.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-12 23:37

Ze vond het iig niet zo denderend als ik eraan kwam

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 23:37

anders bel je morgen even met de D.A dan weet je het zeker ;)

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-12 23:47

Ik heb net gebeld. Het kan een bloeduitstorting zijn, of vocht, maar het kan ook zijn dat er toch een hechting los is geraakt (ze kwam ook niet netjes op dr pootjes terecht bij de val...) en dat er dus een darmpje doorheen komt...

Ik neem iig geen risico dus mn moeder komt zo hierheen en dan rijden we naar de spoedarts bij de uithof.

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 23:51

wou net zeggen vind dat het vraagt voor een checkup bij da als je het zo zegt een wonde van sterilisatie bij kat is al heel klein en de bult di eje zo verteld klinkt erg groot in verglijking dus onderzoek wel vereist naar mijn mening. als kat ok enzo had het evt tot morgen ochtend kunnen wachten maar vind het klassen dat je het nu al wil doen +:)+ echt goed hopelijk valt het mee houd ons op de hoogte

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-12 23:59

Dankje!

Misschien valt t reuze mee maar durf echt niet te,wachten tot morgen. Ik ben echt een overbezorgde moeders wat dat betreft :') gelukkig bood mn moeder meteen aan om te rijden.

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 00:19

ondanks dat kat op pootjes komt komen er toch wel wat krachten op de buikwand te staan, dus kans bestaat altijd maar normaal gezien moeten hechtingen gewoon houden hoor en alles ok zijn maar ja dat ze zon bult ontwikkeld is wel raar en erdient zeker aandacht. dat het perse nu moet is niet gezegd. ik als dierenarts zou ook graag hebben dat je met de kat langs zou komen als zoiets gebeurd, des te sneller kunnen we ingrijpen indien nodig. hopelijk is het niet erg

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-12 01:21

En we zijn weer thuis. Het viel gelukkig mee voor zover de da kon voelen en zien. Hij heeft goed gevoeld en kon geen gaten vinden in de binnenste laag. Hij zei dat er sowieso bindweefsel kon ontstaan, maar door,de val is,er een lichte zwelling ontstaan. Ze staat iig nog tot vrijdag op de novacam, dan us de controle bij mijn eigen dierenarts. En ik moet dagelijks goed voelen of er verandering in de bult komt. Of ik t ineens wel kan indrukken bijvoorbeeld.

€82 armr maar ik kan met een gerust hart slapen :D wordt hoog tijd voor de verzekering :=

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 08:50

goed nieuws gelukkig dacht het wel mjah nu heb je tenminste zekerheid