Hond opnieuw zindelijk maken?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Disc0

Hond opnieuw zindelijk maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-12 20:18

Ons hondje poept én plast binnen,
Op onze permanente woning plast ze continu binnen,
Ook Dal heeft ze net 10 minuten geleden haar behoeftes buiten gedaan.

Op onze vakantie woning is ze plots hele dagen zindelijk,
Vinden we soms wat in de ochtend maar niet altijd.

Ze kán dus wel zindelijk zijn! Alleen verdomd ze het hier?!

Onze andere hond is gewoon netjes zindelijk en durft niks in huis te doen.
We halen de voer bakken al weg in de avond een uur voor de laatste rondes,
Anders vinden we de volgende dag hele huis onder de stront.

Ze worden 4 x per dag uitgelaten. Ze is nagekeken voor der blaas en daar is niks mis mee.
Hoe kunnen we dit het beste aanpakken?
De een zegt duw der hoofd erin, de ander zegt negeren en weer de ander nog vaker uitlaten.

Het is inmiddels niet leuk meer. :(

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 20:58

Je haalt de voer bakken weg ? Kunnen ze de hele dag eten ? Als dat zo is zou ik dat veranderen,
2 of 1 keer per dag eten...

En helemaal opnieuw beginnen zoals met een pup, na elke keer spelen,slapen enzo naar buiten.

Zou hem er niet met ze neus duwen, denk niet dat een hond snapt wat je daar mee bedoelt ;)

dierenfan

Re: Hond opnieuw zindelijk maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 21:15

herplaatsen.

Sorry, vast en zeker niet het goede advies, maar als ze op vakantie adres het goed kan en bij jullie niet dan zal er iets zijn in huis of omgeving waar ze waarschijnlijk heel gestresst van wordt.

Heel moielijk om te vragen wat er anders was op vakantie dan thuis want alles zal daar anders zijn waarschijnlijk.

1 ding is zeker, ze doen het niet om je te pesten maar er zal waarschijnlijk een andere reden zijn.

Met wat voor middel maken jullie het schoon?

Is er een mogelijkheid ze onder te brengen bij familie/vrienden om te kijken wat ze daar doet? Kan het een wisselwerking zijn tussen dieren onderling? Bijv. honden en katten (geen idee welke dieren je hebt) en waren er bijv. op vakantie geen katten.

Disc0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-12 22:15

dierenfan schreef:
herplaatsen.

Sorry, vast en zeker niet het goede advies, maar als ze op vakantie adres het goed kan en bij jullie niet dan zal er iets zijn in huis of omgeving waar ze waarschijnlijk heel gestresst van wordt.

Heel moielijk om te vragen wat er anders was op vakantie dan thuis want alles zal daar anders zijn waarschijnlijk.

1 ding is zeker, ze doen het niet om je te pesten maar er zal waarschijnlijk een andere reden zijn.

Met wat voor middel maken jullie het schoon?

Is er een mogelijkheid ze onder te brengen bij familie/vrienden om te kijken wat ze daar doet? Kan het een wisselwerking zijn tussen dieren onderling? Bijv. honden en katten (geen idee welke dieren je hebt) en waren er bijv. op vakantie geen katten.

Herplaatsen voor niet zindelijk in ons huis? Nee hoor absoluut niet.
Op het vakantie huis gaat niks anders dan hier, want ze zit dan gewoon met ons en onze andere hond net zoals in dit huis.
Alleen dit huis is iets kleiner. En op de andere woning doet ze het ook, alleen dan in de ochtend en niet altijd. Hier doet ze het continu en is even rustig als in beide huizen. Heb zelfs het idee dat ze hier rustiger is dan op de andere woning.

We hebben hier wel 2 katten inderdaad en daar niet, maar de kattenbak staat op balkon dus er hangt geen bepaalde lucht in de woning van de kattenbak.
Ze heeft een tijd bij m'n ouders gezeten en ook daar doet ze het in huis, nog erger als hier. (Wij waren toen aan het verbouwen).

Ze is wel de baas over de andere hond in huis en eigelijk overal.

amigootje schreef:
Je haalt de voer bakken weg ? Kunnen ze de hele dag eten ? Als dat zo is zou ik dat veranderen,
2 of 1 keer per dag eten...

En helemaal opnieuw beginnen zoals met een pup, na elke keer spelen,slapen enzo naar buiten.

Zou hem er niet met ze neus duwen, denk niet dat een hond snapt wat je daar mee bedoelt ;)

Ze hebben de mogelijkheid om heel de dag te eten. En na 20.00 halen we de voerbak weg tot 06.30. Ze hebben wel water tot hun beschrikking en een kluifbot uiteraad.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 22:24

je moet niet herplaatsen van mij omdat je moet dweilen. Maar als je hond in een andere omgeving wel zindelijk kan zijn en in eigen omgeving niet dan denk ik dat er vanuit de hond gezien iets in haar eigen omgeving is wat haar dit gedrag geeft maar wat???

Ik zou idd ook gewoon 1 of liever 2x per dag voeren. Nu kan ze helemaal zelf uit maken wat ze wil en kan dus ook nog zijn dat er een stukje territorium drift bij zit en die had ze niet in nieuwe omgeving.

Immers ze is de baas over de andere hond. Maar over jullie?
Ze heeft jullie niet nodig voor eten krijgen want dat krijgt ze in feite onbeperkt. Hier krijgen ze 2x per dag te eten, van ons als bazen. Ze moeten er wat voor doen. 's ochtends dan worden ze uitgelaten en als ik commando 'eten' geef dan gaan ze gelijk terug naar huis heel erg makkelijk en als beloning krijgen ze hun bak vlees.
Eind van de middag is het vaak wat trainen en altijd sluiten we positief af en krijgen ze dus een bak eten als jackpot.

Werkt ze wel eens voor jullie of hoeft ze niets te doen en is ze gewoon gezellig gezelschapshond? In dat geval zou ik eens kijken of het werk als jullie haar aan het werk zetten.

Mag ze overal op/in/onder waar ze maar wil (bank, bed bijv.?) dan zou ik dat gaan beperken misschien en eisen gaan stellen aan haar. Wie weet dat dit wil helpen.

Echter als jullie al duidelijk leiding geven en haar regelmatig voor jullie laten werken vergeet dan deze tips. Ik probeer maar wat en overpeins maar wat maar kan totaal verkeerd zitten want ik ken de hele situatie niet.
Vergeef het me dus als ik hele rare dingen zeg nu ;)

Misschien dat een gedragstherapeut die aan huis komt een oplossing is?

Disc0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-12 22:38

dierenfan schreef:
je moet niet herplaatsen van mij omdat je moet dweilen. Maar als je hond in een andere omgeving wel zindelijk kan zijn en in eigen omgeving niet dan denk ik dat er vanuit de hond gezien iets in haar eigen omgeving is wat haar dit gedrag geeft maar wat???

Ik zou idd ook gewoon 1 of liever 2x per dag voeren. Nu kan ze helemaal zelf uit maken wat ze wil en kan dus ook nog zijn dat er een stukje territorium drift bij zit en die had ze niet in nieuwe omgeving.

Immers ze is de baas over de andere hond. Maar over jullie?
Ze heeft jullie niet nodig voor eten krijgen want dat krijgt ze in feite onbeperkt. Hier krijgen ze 2x per dag te eten, van ons als bazen. Ze moeten er wat voor doen. 's ochtends dan worden ze uitgelaten en als ik commando 'eten' geef dan gaan ze gelijk terug naar huis heel erg makkelijk en als beloning krijgen ze hun bak vlees.
Eind van de middag is het vaak wat trainen en altijd sluiten we positief af en krijgen ze dus een bak eten als jackpot.

Werkt ze wel eens voor jullie of hoeft ze niets te doen en is ze gewoon gezellig gezelschapshond? In dat geval zou ik eens kijken of het werk als jullie haar aan het werk zetten.

Mag ze overal op/in/onder waar ze maar wil (bank, bed bijv.?) dan zou ik dat gaan beperken misschien en eisen gaan stellen aan haar. Wie weet dat dit wil helpen.

Echter als jullie al duidelijk leiding geven en haar regelmatig voor jullie laten werken vergeet dan deze tips. Ik probeer maar wat en overpeins maar wat maar kan totaal verkeerd zitten want ik ken de hele situatie niet.
Vergeef het me dus als ik hele rare dingen zeg nu ;)

Misschien dat een gedragstherapeut die aan huis komt een oplossing is?

Nee hoor, vind het juist fijn dat je mee denkt!

Nee, ze mogen niet op de bank en worden er af gestuurd met een commando ( altijd een vast commando) Slaapkamers is verboden terrein even als naar boven gaan. En dat doen ze dus ook niet. Liggen gewoon netjes in hun eigen mand mits we er niet zijn want we vinden geregelt wel wat haren stiekem op de bank.
Ik heb dus niet echt het idee dat ze de baas over ons is, naar vreemde is ze wel vrij torriotaal ( Is dat het goede woord?) ze slaat wel overal om aan als ze iets ziet/hoort en buiten gaat ze staan blaffen als ze de kans krijgt.

Ik moet wel zeggen het betrefd een chihuahua, dus ze ''werkt'' niet echt. We wandelen veel in het bos en dient voornamelijk als gezeldschap voor onze andere hond. Ik zal eens gaan kijken wat ze leuk vind om te doen inderdaad.

En we zijn toch vaak thuis want ons bedrijf is aan huis, het is niet dat ze de hele dag alleen zit. Ze doet het ook gewoon als je even niet oplet.

Ook ga ik maar per keer voeren, misschien dat het al iets meer helpt.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 08:06

weten jullie van te voren al van 'dit is een situatie waarin ze het doet' ? Als je dus niet op let dan doet ze het. Is het haar misschien toevallig aangeleerd dat ze daardoor aandacht krijgt? (negatieve aandacht is ook aandacht!!).
Dus 'oh, nu heb je weer een plasje gedaan' of 'rare hond, waarom doe je dat?' in die trant. Dan heeft ze in elk geval jullie aandacht weer. Als dat zo is dan zou ik ze volkomen negeren en maken dat ze niet ziet later dat je het plasje op ruimt. Dan vestig je er in haar ogen totaal geen aandacht meer op.

In het geval dat je van te voren weet wanneer ze het gaat doen dan zou ik (zeker omdat het amar een mini hondje is) bijv. een puppyren aanschaffen of gewoon een bench (dan bijv. wat groter formaat zodat ze een mandje, bakje water, kleedje e..d heeft en dus gewoon wat kan heen en weer lopen en verliggen van slaapplaats). Dit aanleren en kijken hoe ze reageerd als je de ruimte van haar beperkt.

Ik ken iemand met een hondje die het hele huis werkelijk markeerd (reu van 11 jaar) als hij alleen thuis is of 's nachts. Gaat hij bij alleen zijn in een grote bench (ook klein hondje) dan gaat hij rustig liggen slapen. Nu moet dat hondje bijna nooit alleen thuis zijn dan 's nachts en valt het opsluiten dus wel mee dan.

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 08:09

ts, kleine hondjes hebben over het algemeen een vrij kleine blaas, dus opbeperkt voeren zou ik zeker niet doen. misschien is het een optie een kattenluik te maken, dat ze zelf de tuin in kan?

Willeke12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 11:28

mag ik vragen hoe oud je hondje is?

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 11:40

fjordowner18 schreef:
ts, kleine hondjes hebben over het algemeen een vrij kleine blaas, dus opbeperkt voeren zou ik zeker niet doen. misschien is het een optie een kattenluik te maken, dat ze zelf de tuin in kan?

Voer gaat niet in de blaas ;) en kleine hondjes drinken natuurlijk ook een stuk minder. Ik heb twee chihuahua's, die het af en toe ook wel eens in huis willen doen. Als ze alleen blijven, gaan ze in een (grote) bench, probleem opgelost.

Disc0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-12 01:28

Willeke12 schreef:
mag ik vragen hoe oud je hondje is?

Hondje is ruim 2,5 jaar.

Ik hoor veel mensen over een bench, helaas vervuilt ze gewoon der eigen nest.
Het interesseert haar niet, poepen en plassen gewoon in de bench.

Ze is vandaag 8 x uitgeweest over de hele dat, net zolang gewandeld tot ze alles gedaan heeft.
Beperkt eten gegeven en erna gelijk uit geweest. En tot onze vreugde kon ik niks vinden.
Tot ik net naar bed wil gaan, juist onder het bed 3 hopen poep!

Het is inmiddels niet leuk meer, ze word voldoende uitgelaten en doet alles ook buiten!
Maar ook binnen in de bench uit de bench op kleed van andere hond etc

Nee we weten niet precies wanneer ze er doet.
We geven haar juist geen aandacht maar ze verraad zich zelf. Als ze iets in huis gedaan heeft
Blijft ze juist onder de tafel liggen en komt geen aandacht halen, als je haar dan roept doet ze de staart tussen der benen en plast soms ook nog wel van angst.

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 01:36

Wat voor voer geef je, en hoeveel? Het kan dat er veel zout in het voer zit, waardoor ze meer gaat drinken - en dus meer gaat plassen. En als je hond dan de hele dag kan eten, zal ze ook de hele dag dorst hebben.
Als er veel in gaat, komt er ook veel uit. Zo'n klein hondje heeft aan een half onsje vlees per dag al genoeg (ter vergelijking: onze labrador die zo'n 28 kg weegt krijgt 400 gram vlees op een dag).

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 08:23

Diablo schreef:
fjordowner18 schreef:

Voer gaat niet in de blaas ;) en kleine hondjes drinken natuurlijk ook een stuk minder. Ik heb twee chihuahua's, die het af en toe ook wel eens in huis willen doen. Als ze alleen blijven, gaan ze in een (grote) bench, probleem opgelost.

hij plast niet alleen binnen als ik het goed begrijp ;)

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 08:31

Als ik het goed begrijp poept ze dus vier keer in korte tijd?dat is echt heel veel! Misschien is haar eten niet geschikt voor haar of,ook iets met haar darmen niet in orde? Onze honden poepten meestal 1x per dag..

dookia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 09:17

Hoi,

is er al eens bloedgetrokken?

Ik zou thuis alles heropbouwen met benchtraining. En alles kuisen met aijn. Dit ontsmet en ontgeurt het beste.

Ik weet niet of je vaak met chloorwater kuist (javel) want dit zet aan tot plassen

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 10:57

fjordowner18 schreef:
hij plast niet alleen binnen als ik het goed begrijp ;)

Dat begreep ik wel, ik reageerde er op dat jij zei dat ze niet onbeperkt moet voeren omdat kleine hondjes een kleine blaas hebben, die logica snapte ik niet helemaal...

TS, wat voer je en hoeveel?

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 11:04

dat een hond zoveel poept is al niet normaal!
ik zou je hond toch een beperkt stuk ruimte geven als jullie weg gaan
zodat je niet alles door je hele huis vind
BV in een bijkeuken of bench,
Ook al bevuilt ze haar eigen nest ik zou dat stug volhouden en haar niet alle ruimte geven.

En dan zou ik eens serieus naar jhe voer gaan kijken hoor.
Onze hond poept per dag circa 2 x en dat is al veel meestal maar 1 x dit omdat ze dus ook maar gevoerd krijgt wat ze nodig heeft en vrijwel alles dus verteerd.

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 11:10

Op de plaatsen waar ze poept of plast kun je best kuisen met wiite azijn dit kan hun weerhouden van het weer op die plaats te doen omdat het andere geuren neutraliseert.
Verder zou ik zoals hierboven gezegt ook op vaste tijdstippen voeren 1 of 2x per dag.

Wat krijgt je hond van voeding/brok ?

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 16:02

Wat een vervelende situatie. Maar heel de dag voer neerzetten lijkt mij ook niet goed. Idd 1 of (beter) 2x per dag eten geven.
Begrijp dat het om een klein hondje gaat? En dan 3 hopen poep vinden (onder je bed nog wel, jakkie) terwijl ze net is uitgeweest? Das toch niet normaal.

Wij hebben een hondje van een jaar oud van een fokker gehaald. Zij was ook niet zindelijk (gemaakt). Toch hebben wij haar vrij snel zindelijk gekregen, vaak uitlaten en mede dankzij onze andere twee hondjes. Wij voeren ook maar 2x per dag, das toch het beste voor een hond.

Ik zou jouw hondje 's nachts in een bench doen. Dan bevuilt ze haar eigen nest maar, denk dat ze daar wel van terugkomt. Dan heb jij iig 's morgens geen vervuild huis. Als je overdag weg bent, haar/hem ook in de bench doen.

Moeilijk om een oorzaak te vinden, omdat ze het in jullie vakantiehuis minder doet.

MickeyenVici

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 21:22

Ik ga hier eens meelezen.
Ik heb een franse bulldog van bijna 5 maanden die het ook zo nu en dan binnendoet en die elke nacht in haar bench poept en het vervolgens ook nog eens opeet.
Ze eet overigens ook de poep van onze andere hond op.
Dat ze het binnenshuis doet uitgezonderd van de bench komt niet dagelijks voor.
Ik weet het ook even niet meer...

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 10:31

Wat ik me afvraag: als de hond buiten al z'n behoeftes doet én binnen ook nog, hoe vaak plast en poept die hond dan op een dag? (En is dit dus gezond, of heeft jullie hond een medisch probleem?)

Hoe lang laten jullie de hond uit? Wat doen jullie tijdens een wandeling? Is de hond relaxed of opgewonden buiten?

Je zou ook kunnen proberen om ze op vers vlees te zetten. Honden gaan er minder van drinken en omdat het voer beter gebruikt wordt heb je ook minder poep.
Lost natuurlijk het probleemgedrag niet op, maar het scheelt wel :)

Disc0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-12 20:21

MarChak schreef:
Wat voor voer geef je, en hoeveel? Het kan dat er veel zout in het voer zit, waardoor ze meer gaat drinken - en dus meer gaat plassen. En als je hond dan de hele dag kan eten, zal ze ook de hele dag dorst hebben.
Als er veel in gaat, komt er ook veel uit. Zo'n klein hondje heeft aan een half onsje vlees per dag al genoeg (ter vergelijking: onze labrador die zo'n 28 kg weegt krijgt 400 gram vlees op een dag).

Ze krijgen dit voer ; http://www.zooplus.nl/shop/honden/honde ... dult/23785 . En daar staat gewoon een bak voer per dag van. Soms is deze leeg met twee honden en soms ook niet.

Moet wel zeggen dat ze meer poept als plast binnen!
Sassol schreef:
Wat ik me afvraag: als de hond buiten al z'n behoeftes doet én binnen ook nog, hoe vaak plast en poept die hond dan op een dag? (En is dit dus gezond, of heeft jullie hond een medisch probleem?)

Hoe lang laten jullie de hond uit? Wat doen jullie tijdens een wandeling? Is de hond relaxed of opgewonden buiten?

Je zou ook kunnen proberen om ze op vers vlees te zetten. Honden gaan er minder van drinken en omdat het voer beter gebruikt wordt heb je ook minder poep.
Lost natuurlijk het probleemgedrag niet op, maar het scheelt wel :)

Hond is gezond, hebben we al na laten kijken voordat ik dit topic opende. Omdat het een vrouwtje is dachten we eerst zelf aan blaasontsteking. (wat niet het geval is). We wandelen elke keer een rondje park en blijven net zolang buiten tot ze beide behoefdes gedaan hebben.

En de rest ; Schoon maken met azijn/cloor oid maakt weinig uit. Madame gaat gewoon weer zitten, intresseert haar weinig waar.
Opsluiten heeft geen nut in de bench ze blaft dan alles bij elkaar.

Moet wel vermelden dat ze nu al 2 hele dagen zindelijk is. Zowel vakantie adres en thuisbasis!
Ook na 5 uur alleen geweest te zijn konden we niks vinden! (zal ze het dan nu plots snappen?!)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 20:21

stress zet ook aan tot meer poepen en vaak ook meer moeten plassen. Zou dus zelf nu toch wel gaan denken richting dierenarts en even eerst goede controle van bijv. bloed en urine en daarna aan de slag gaan met een gedragstherapeut of in elk geval een bijv. bach bloesem expert om rustgevend middel in te zetten. Bach rescue kan door een goed persoon exact op je hondje afgestemd worden.
Het is allicht het proberen waard.

edit: tegelijk gepost met bovenstaande reactie dus deel komt te vervallen maar zal het laten staan ;)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 20:26

MickeyenVici schreef:
Ik ga hier eens meelezen.
Ik heb een franse bulldog van bijna 5 maanden die het ook zo nu en dan binnendoet en die elke nacht in haar bench poept en het vervolgens ook nog eens opeet.
Ze eet overigens ook de poep van onze andere hond op.
Dat ze het binnenshuis doet uitgezonderd van de bench komt niet dagelijks voor.
Ik weet het ook even niet meer...

Zou een eigen topic openen ;)

5 maanden is nog pup. Mijn hond was ook zeker 5 maanden eerdat hij goed zindelijk te noemen was. Daarnaast ken ik meerdere fransjes die ook echt niet vroeg waren met zindelijk zijn dus nog gewoon doorbijten denk ik.
Daarnaast als ze elke nacht in haar bench poept dan kan dat zijn dat ze of veel stress heeft in haar bench 's nachts. Probeer eens de bench af te dekken aan 3 kanten met een dekbed overtrek o.i.d. misschien dat een holletje meer rust geeft.
Of ze krijgt te laat eten in de avond en moet 's nachts gewoon nodig.

In elk geval zou ik zelf een wekker gaan zetten eerst om bijv. 2 uur 's nachts. NOg niet gepoept? dan even gauw uitlaten. De volgende nacht om 3 uur enz. enz.
het is flink doorbijten dan maar wie weet los je het probleem op.

Een hond doet niets om baasje te pesten en hij zal zich er vast rot onder voelen (misschien vandaar ook het opeten). Voorkomen is gewoon beter. Uiteraard kan je de hond ook naast je bed in bench zetten met de hoop dat je gewekt wordt als hij wakker wordt en dat je dan gelijk op pakt en naar buiten gaat.

MickeyenVici

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 20:37

Dank je wel dierenfan voor je reactie, ik hou vol en ga met een aantal dingen aan de slag. :)