Een nestje rittens

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Heike
Mede-oprichtster

Een nestje rittens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-12 04:25

En ze zijn zo cute. We hebben twee nestjes. Het eerste nestje is bijna 4 weken en het andere 3 weken. Deze foto's zijn van het eerste nestje

Afbeelding
Eerst mama

Afbeelding
Erg jong nog, dus een foto gemaakt zonder te flitsen.

Afbeelding
Heel nieuwsgierig

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

zwenneke

Re: Een nestje rittens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 10:02

O wat een schatjes! Zo lief als ze zo klein zijn. En mams is ook erg mooi! Gefeliciteerd met ze :D

mandy_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 13:09

wat zijn ze leuk!!
Gefeliciteerd (:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 13:18

Wat lief, er is niks zo heerlijk als een stapeltje rittens in je handen. <3

Heb je een rattery? :)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 13:22

Zoooooooo cute, echt waar, lekker knuffelen met de rittens.

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 14:00

Wat een mooie frummies, Heike! Die 'handjes' vind ik altijd zo grappig <3 .

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 14:02

Wat een mooie beestjes :D

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-12 14:59

Dank je. En nee, ik heb geen rattery. Deze ratjes zijn eigenlijk een beetje een verrassing. Mannetje en vrouwtje zijn even bij elkaar gekomen. De ratjes zijn van een vriendin, maar logeren nu dus bij mij. Zo hebben we allebei een nestje waar we extra zorg aan kunnen geven. Ze zijn inmiddels heel goed tam en bijten helemaal niet. Jammer dat ze weer weg moeten. Want ze zijn zo cute.

We zijn er al een aantal kwijt. Een aantal gaan naar de dierenwinkel en verder zoeken we adresjes waar ze een goed baasje treffen.
Ik kan ze echt niet houden want mijn hond vind ze ook geweldig. Hij blijft er nu van af maar het is een jonge hond en zo'n rittens zijn natuurlijk heel interessant.

mandy_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 20:43

jammer dat je zo ver weg woont.. anders had ik er wel 2 gewilt! :j
ik wil namelijk al heel lang ratjes :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 09:00

Oh, breng ze alsjeblieft niet naar een dierenwinkel... Dan heb je nooit zicht op waar ze terecht komen, zoveel dierenwinkelratjes eindigen als slangenvoer omdat ze niet verkocht worden voordat hun 'schattigheidstermijn' verstreken is. In dierenwinkels zitten altijd heel jonge ratjes, niet omdat hun voorgangers allemaal verkocht zijn, maar omdat dierenwinkels vaak alleen heel jonge en schattige (dus beter verkoopbare) dieren laten zitten. Elke gek kan daar een ratje kopen, het boeit niemand of ze dan alleen in een hamsterkooitje eindigen, of in een fijne groep in een grote kooi.
Als je ze niet kwijt kunt raken, zou je dan willen overwegen ze naar een opvang te brengen of een opvang te laten bemiddelen? Een opvang selecteert tenminste een beetje de mensen die ratjes komen halen. 100% garantie heb je nooit, maar in een dierenwinkel gaan ze een wel heel onzeker bestaan tegemoet en dat is zo zonde van diertjes waar je zo intensief mee bezig bent geweest.

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-12 10:27

RedPassion: Gelukkig hebben we een hele goede dierenwinkel. Zij wil ook alleen maar vier vrouwtjes.Ze zegt dat ze ze anders echt niet kwijtraakt. Ze hebben nu ook nog twee ratjes zitten van een half jaar. Verder loopt ze zelf ook de hele tijd met een beestje rond. Gewoon om ze tam te houden. We zijn ook bij een andere geweest en daar mochten ze ook komen. Maar daar zat de bak met ratjes stampvol. Daar gaan ze dus niet naar toe. Alleen dus naar die ene dierenwinkel waar ik vaste klant ben.

mandy_8: ja jammer dat je zo ver weg woont.

Gisteren hebben we de doorzichtige buisjes weer in de kooi gehangen. Ik heb een hele tijd zitten kijken. Ze moesten er natuurlijk in. Maar dan zat er eentje in zo'n buis en kwam er een van achteren. Die duwde de ander er gewoon uit. Een ander klom over dat ratje heen dat in de buis zat. En nam meteen het voer mee wat die ander in zijn handjes had. Zo schattig. Kan er echt lang naar zitten kijken. Maar jonge beestjes zijn altijd leuk, nietwaar.

Daiss87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 12:55

Ah lieff <3

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 20:29

Ik dacht eerst dat je een typfout had gemaakt en dat je Kittens bedoelde :+

Van deze beestjes heb ik vrij weinig verstand maar ik hoop wel dat je een goed baasje voor ze vindt :)