Sinds vandaag twee minicaafjes in de opvang!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Daphne__

Sinds vandaag twee minicaafjes in de opvang!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-12 04:00

Hoihoi,

Vandaag kreeg ik via de mail de vraag of wij per direct 2 cavia's konden opvangen. Eigenlijk hadden we besloten dat we voorlopig even geen cavia's zouden opvangen, omdat we per week zo'n 10 cavia's aangeboden krijgen...

En aangezien 8 van de 10 dieren die binnenkomen óf zeer moeilijk plaatsbaar zijn óf ziek (Besmettelijk of ernstig), kunnen we gewoon op een bepaald moment niet meer opvangen. We hebben geen sponsors en met meerdere zieke cavia's die zorg van een dierenarts nodig hebben (Schurft van kop tot kont, Gebroken pootjes, Luchtweginfectie's etc) loopt het gewoon gigantisch in de kosten...
En als er dan weer een huisje gevonden word voor de dieren, maar nee, de meesten blijven tot hun dood in de opvang omdat er gewoon geen geinteresseerden zijn.

Maarja een spoedgeval weigeren... dat vinden we niet kunnen. Heb dus meteen een mail terug gestuurd met het adres en een uurtje later stonden ze voor de deur.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En helaas zijn ook deze niet gezond. Ze zitten van kop tot kont onder de korsten. En ze zijn te vroeg bij de moeder weg. De andere is kleiner dan degene op de foto hieronder, maar toen ik die op mijn hand op de foto wou doen, moest ik even scheidsrechter spelen tussen 2 buurtjes die ontdekt hebben dat ze elkaar in de neus kunnen bijten :Y)
Afbeelding
Een van de plekken;
http://5.media.hyves-static.net/1474951900/6/7LkZ/0/img1474951900.jpeg

Zijn het geen schatjes? *\o/*

_AB_

Re: Sinds vandaag twee minicaafjes in de opvang!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 07:42

Hoe schattig!!
Als je nog n goed huisje voor ze zoekt over n tijdje heb ik heel misschien wel interesse :)

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 08:16

Mooie cavia's :)
Heb je mijn pb wel gelezen?

En klopt, ik heb hetzelfde. Er is op het moment erg weinig vraag naar cavia's. En dan nog zullen (sommige) mensen er eerder voor kiezen om ze bij een (goede) fokker weg te halen i.p.v. uit een opvang. ;)

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 08:30

Agossie, wat sneu zeg :(:)
De bovenste lijkt net als 2 druppels water op een cavia die ik vroeger heb gehad..
Hopelijk vind je wel een goed huisje voor ze. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 09:38

Wat een droppies! Waar ongeveer in nl zit je?

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 10:02

Bij ons op de kinderboerderij is er juist ontzettend veel vraag naar cavia's. Op dit moment hebben we er geen in de opvang en wachten nog of mensen er komen brengen.
Vorige week waren er wel twee borstelharige heren die na 2 dagen al gereserveerd werden en direct opgehaald werden.
Een weekje daarvoor hadden we nog babyboom cavia's van binnegebrachte zwangere zeugjes. Deze waren toen vier weken oud en zijn direct allemaal opgehaald op de dag van de vierde week.

Waarschijnlijk is het omdat we geen grote bedragen vragen voor de cavia's. Slechts 5 euro, maar de meeste geven 10 of 15 euro als sponsoring. Hier in de dierenwinkel betaal je 27,50 voor een cavia en deze zijn ook nog eens veel te jong weggehaald bij de ouderdieren. De fokker krijgt trouwens maar 4 euro betaald voor zijn cavia's!

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 14:25

Awwwww wat zijn ze schattig <3

Het is jammer dat mijn vent geen caafs meer wilt anders had je ze zo hier mogen brengen <3

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-12 23:34

_AB_; Ze zoeken allebei nog een huisje :j Het duurt nog wel even voor ze weg mogen, morgen gaan ze naar de dierenarts en dan moeten ze hier nog zo'n 3/4 weken blijven voor de behandeling :)

Laura_x_;Pb... Kan het me zo niet herinneren, kan best eens zijn dat ik het vergeten ben :o Sorry! Ga zometeen even kijken en andwoorden.

En veel mensen willen idd een cavia van een fokker.. Opzich kan ik niet zeggen dat ik het niet begrijp, heb zelf ook een mooie groep met showcavia's met stambomen, maar het is zo jammer als mensen een knuffelcavia willen en dan een cavia kiezen van een fokker, terwijl er zulke lieve dieren in de opvangen zitten. Mijn showers zijn nou niet bepaald knuffels, ondanks dat ze er elke dag uitkomen om gekamt te worden.. terwijl de opvangers, hoe slecht ze het ook hebben gehad, hartstikke lief zijn en niks liever doen dan de hele dag op schoot liggen.

Mieske; Dat hoop ik ook. Het is niks voor die kleintjes, om in de opvang te zitten. Ze krijgen de nodige verzorging en ik geef ze aandacht, maarja het is toch anders dan wanneer ze gezellig in de woonkamer staan natuurlijk.

Takkie_muis; We zitten in Wezep, vlakbij Zwolle :)

Laptopmuis; Jeetje, meer mensen die een cavia willen bij jullie dan hier dus :wow: Wij rekenen voor een beertje 6 euro en voor een zeugje 7.50. 2 Beertjes voor 10 euro en 2 zeugjes voor 12,-. En de prijzen zijn inclusief voer, opzich valt dat dus wel mee, maar er zijn nog geen geinteresseerden :n

Neej; Haha, ook niet als ze héééél zielig zijn? :') Werkte hier áltijd, met honden, katten, konijnen, zelfs met pony's :=

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 01:09

Heb je een site van de opvang? Als ik t qua plek en vakantie opvang kan regelen, wil ik misschien 1 of 2 caafjes in huis nemen namelijk :)
Ben me nog n beetje aan het oriënteren nu :)

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 08:38

Daphne__, ik kan hem anders wel even opnieuw sturen?

Vind ik dus ook. Vooral cavia's die het niet goed hebben gehad, bloeien met wat aandacht helemaal op. Ik kan het zelf erg goed merken. En ben ook blij dat ik de cavia's een tweede kans kan geven, het is zo'n dankbaar werk! :)

Mocht er nog iemand op zoek zijn naar (opvang)cavia's (Drenthe), pb maar :P

Anouk_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 08:58

Agossie wat een moppies! Vooral die met vlek om het oog <3 zijn het beertjes of zeugjes? Heb wel serieus intresse namelijk..

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 11:10

Ach wat een droppies <3

Maar 27.50 voor een cavia in de dierenwinkel? :oo Sodemieter. Hier betaal je 7.50 voor een beertje en 10 voor een zeugje. En ik zie hier eigenlijk nooit hele jonge cavia's zitten. Wel jongen maar niet zoals bijv de bovenstaande 2.

OldSkipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 11:57

Wat een droppies, shelties zo te zien?

Goede caviafokkers zijn er niet veel, nouja fokkers genoeg, maar fokkers die echt om de dieren geven ipv het behalen van prijzen en t hebben van de mooiste zijn erg schaars.

Ik heb en wil dan ook alleen opvang caafjes.. en mocht er ooit weer een nieuwe komen wil ik zeker weer een opvanger (helaas zitten er hier meestal alleen konijnen in de opvang). Ik heb in het verleden ook cavia's van fokkers gehad maar die vielen qua gedrag én gezondheid behoorlijk tegen.

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 13:20

Hier zitten genoeg (te) jonge cavia's in de dierenwinkels. Heb er vaak zat (zwakke/zieke) jongen weggehaald ;)

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-12 01:37

_AB_; Caviaopvang Shiny Mimi :) (Het is geen supergeweldige site, maar we zijn bezig met een betaalde waar we meer mee kunnen)

Laura_x_; Als je dat wilt doen, zou dat heel fijn zijn, kan hem namelijk niet meer vinden in m'n inbox |o

Dankbaar werk is het zeker :j De zieke en bange caafjes veranderen zo als ze eenmaal weer lekker in hun vel zitten en weer vertrouwen in mensen hebben. Heerlijk om te zien!

Nouksjens;Het zijn twee zeugjes :)

Oldskipper; Ik wist het eerst niet zeker, maar degene waar ze van waren wou persé Gladhaartjes, dus ik denk dat het Gladharen zijn :j

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 11:14

Klopt. Eerst zijn ze ontzettend bang voor mensen en vliegen ze vaak de hele kooi door, maar uiteindelijk knappen ze helemaal op. Ik heb dat nu ook bij een caviaatje wat ik een paar maanden geleden opgehaald heb. Ze had samen met de andere cavia, die ik ook heb meegenomen, schurft. Ze staat hiervoor onder behandeling. Elke dag maken we het hok schoon, want ze zit op handdoeken. En dan geef je haar automatisch aandacht en merk wel dat ze zich nu zo laat aaien :)

@ Daphne, als je nog iemand weet in Drenthe die cavia's zoekt, hou ik me aanbevolen.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 15:43

Goh als ik had geweten dat er een caviaopvang in Wezep zit, had ik een half jaar geleden geen caavies bij de dierenwinkel gehaald :n Zo dichtbij...

Wat een droppies :j