ervaringen gevraagd opblaasbaar kussen voor honden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

dierenfan

ervaringen gevraagd opblaasbaar kussen voor honden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-12 22:40

http://www.nourritani.nl/shop/Happy-Hou ... 125cm.html

Dit bovenstaande kussen wil ik eigenlijk heel graag hebben. Ik zoek namelijk een kussen van 120 á 125 cm lang en max 80 cm breed voor mijn honden. Heb nu een bolletjes kussen en dat werkt niet. Ze liggen samen op 1 kussen (willen ze zelf, heb er 2 maar ze liggen altijd op 1) als ik genoeg bolletjes erin doe zodat ze niet op de grond liggen met bolletjes alleen naast hun dan kan er maar 1 hond op het kussen en daarnaast heb je dan een berg bolletjes waar geen hond op kan liggen.
Zitten er genoeg bolletjes in voor 2 honden dan vinden hun het wel fijn liggen maar alleen met extra kleed erop omdat ze anders wel steun aan de zijkanten hebben maar alsnog bijna op de koude tegels liggen.

Ik zoek dus een kussen zonder bolletjes maar wil weer wel een dik kussen ehbben. kindermatras is te smal en volwassen matras dan moet dat versteld worden (dus korter gemaakt worden) en dat zien we niet zitten.

Dat opblaasbaar kussen is 20cm dik en lengte en breedte is ook goed.

Echter, hoe stevig is het? Hoe graag liggen honden erop? HOe lang gaat het mee? Is het dus de prijs waard naar verhouding hoe lang het mee gaat? Wat als het lek gaat (garantie o.i.d.?)?

Er komen 2 grote honden op te liggen samen ongeveer 70 á 80 kg gewicht.

dierenfan

Re: ervaringen gevraagd opblaasbaar kussen voor honden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-12 18:22

ik haal hem even omhoog maar vrees dat hier ook niemand is die ervaring heeft met deze kussens?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 19:07

Ik ken hem niet, wel die bolletjes die zo leuk door de kamer kunnen rollen. Ik vraag me af hoe krabbestendig het is. Zeker voor deze prijs.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-12 19:34

dat vraag ik me dus ook af. Wil best investeren in een goed kussen gezien ze er vele uren per dag op liggen te slapen. En dan mag dat best luxe zijn. Echter als ik honderd euro moet geven voor een kussen dat een maand met veel geluk mee gaat dan laat ik het toch voorbij gaan.

Iemand andere tip? Die bolletejs is het dus niet voor mij die heb ik nu 2 jaar en vind het zelf niet werken met 2 honden op het kussen.
Wil wel een dik en zacht kussen ehbben waar ze lekker in kunnen duiken. Het overtrek mag geen schapenvacht o.i.d. zijn gezien allergie van mijn ene hond.

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 19:39

Ben je zelf een beetje handig? Anders maak je zelf een kussen van schuimrubber. Dat is denk ik de simpelste oplossing

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 19:51

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-12 20:02

meintje schreef:
Ben je zelf een beetje handig? Anders maak je zelf een kussen van schuimrubber. Dat is denk ik de simpelste oplossing

Mijn ma is heel erg handig daar mee maar wil niet mee in mijn eis dat het dik moet zijn dus houd het op. Ze hebben diverse kleedjes e.d. en die leg ik altijd dubbel zodat het nog iets dik is haha. Ze hebben voor in de auto ook dekbedden gewoon dubbel. Liggen ze ook heerlijk op maar vind dat toch weer niets als kussen.

Ben dus zeer kieskeurig en weet gewoon niet wat ik wil. Ideale lijkt me in de zomer een op maat gemaakt matras en daar in de winter een dubbel dekbed op waar ze in kunnen kruipen. Echter een dik matras op maat maken is niet zo heel makkelijk schijnbaar.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-12 20:04

Gypsylady

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 20:13

Heb zelf een kussen van een matras gemaakt
Vond die bolletjes ook niks
Wilde die van mij ook niet op liggen
Maar heb de hoes ervan wel gebruikt
Schuimrubber kun je trouwens met een (elektrisch) broodmes heel gemakkelijk op maat snijden