hond snaait alles

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

nieky1993

hond snaait alles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-12 19:13

Hoi,

Ik typ toch maar even een topic, papalief is not amused op dit moment.
Onze hond jenny snaait echt werkelijk alles.
Je kunt niets laten liggen of ze pakt het.
We letten ondertussen er al op dat we niets laten liggen maar het word alleen maar erger en erger.
Eergisteren heeft ze zich een pak suiker naar binnen gewerkt en vandaag was het weer prijs.
Ze heeft een ganse zak snoep opgegeten met plastic en al!!!!
In die zak snoep zaten allemaal kleine zakjes met snoep en dat heeft ze gewoon naar binnen gewerkt.
We dachten dat ze dat wel niet ging pakken en dat we dat dus op in de keuken konden laten liggen.
Maar dat heeft ze dus wel gepakt.
Mijn vader begint het nu serieus beu te worden en ik vrees ervoor als ze dit blijft doen dat hij haar echt buiten stampt ;( ;( ;(
Bovendien is het ook ontzettend gevaarlijk voor haar, dadelijk word ze eens serieus ziek...
Dus iemand tips voor dit gedrag?

Groetjes
Hanne

An1985

Re: hond snaait alles

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 19:15

Hoe oud is je hond?

Kan je de hond niet opsluiten in een kamer waar geen eetbare spullen liggen en waar ze nix kapot kan maken als jullie niet thuis zijn?

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 19:19

Heeft ze genoeg te kluiven? Dit gedrag kan voortkomen uit verveling.
Dit gedrag is vrij moeilijk af te leren want het is heel zelfbelonend. (zeker als ze het al een vrij lange tijd doen)
corrigeren helpt iig alleen op het moment dat je ze betrapt, achteraf weten ze niet meer waarvoor ze op hun flikker krijgen. Dus alleen corrigeren wanneer je het ziet. Wat bij Rayos hielp (die had er een handje van dingen van de salon tafel te pakken) was een bosje sleutels naar hem gooien (niet raak natuurlijk) wanneer hij wat probeerde te pakken, en dan op zon manier dat hij niet ziet dat jij het doet. (kan ook een blikje met steentjes gebruiken of iets anders wat veel herrie maakt). Het was na een paar keer zo over.

Bij de hond van een kennis werkte dat echter niet, daar hebben ze over etenswaren die bleven staan (expres) een grote hoeveelheid tabasco gegooid. Heeft ie daarna ook nooit meer gedaan.

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-12 19:21

An1985 schreef:
Hoe oud is je hond?

Kan je de hond niet opsluiten in een kamer waar geen eetbare spullen liggen en waar ze nix kapot kan maken als jullie niet thuis zijn?

Ongeveer 2 jaar.
Ze is een zwerfhond in Turkije geweest dus dat ze snaait was wel te verwachten maar dit is extreem.

Ze doet het ook als we thuis zijn, bv als we naar de wc moeten of als ik in een andere kamer zit.
Dat pak suiker had ze opgegeten toen ik visite had gehad en ik die visite ging uitzwaaien, toen had ze binnen dat pak suiker naar binnen gewerkt wat op de tafel stond.
Kan haar slechts altijd opsluiten natuurlijk.

Zelfs als ik het voedsel op de kast zet, werkt ze zich naar boven dat ze het kan pakken

An1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 19:24

Dat zou ik idd proberen wat kiwi1990 zegt. Eten laten staan en daar iets heel vies overheen doen! En dit een paar keer, misschien helpt het!

Verder natuurlijk er altijd voor zorgen dat er iets te spelen of te kluiven is!

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-12 19:26

Misschien dat dan eens proberen inderdaad.

Ze heeft hier genoeg speelgoed liggen en ook een speelkameraadje.
Kluifjes krijgt ze niet zo vaak omdat ze gewoon hartstikke snel dik word.
Ze krijgt nou een klein bekertje voer per dag en ze is eigenlijk nog te dik.

Iemand misschien ideetjes voor kluiven waar ze niet zo snel dik van worden?

An1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 19:29

Ik geef mijn hond vaak een kauwrol van runderhuid, hier doet ze heel lang mee en is geloof ik zonder vet.

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-12 19:32

Thanks, zal daar eens naar kijken
Maarja dan is ze een tijdje zoet en dan doet ze het daarna weer.

Dit is echt een hond die zich volgens mij dood zou eten, die houdt gewoon niet op met eten

An1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 19:35

Dan proberen er iets heel vies op te doen! Hopelijk werkt dat!

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 19:35

Voor de honger zou je ook rijst of snijbonen kunnen geven. Dat zet niet zo snel aan maar raken ze wel vol van.
Verder alle soorten bot die van huid zijn gemaakt zetten bijna niet aan. (onbeperkt aanbieden is nml ook goed tegen tandsteen)
zo nu en dan kan je ook een ribbetje of runderstrot van de slager meenemen, zijn ze ook wel even zoet mee :)

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-12 19:38

bedankt allemaal voor de tips, ga ze zeker uitproberen.
Stomme vraag maar wat bedoel je met botten die van huid zijn gemaakt :o :o

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 19:41

bijna alle botten zijn van huid, denk aan schoentjes of de botten die eruit zien als bot: http://honden.blogo.nl/files/2011/12/ho ... 02x300.jpg

Pezen raad ik niet zo aan, die zijn wel heel groot maar erg snel op (en dus eigelijk zonde voor wat ze kosten)
Als ik het me goed herinner kan je bij de zooplus ook gedroogde ossenstaarten kopen, gaan ook vrij lang mee.

varkensoortjes/snuiten zijn daarentegen wel weer vrij vet (komt denk ik door de manier waarop het verwerkt is)

edit: met deze heb ik ook erg goede ervaring dat het lang meegaat: http://www.zooplus.nl/shop/honden/kauws ... nek/213561
Was voor een mechelaar