Onze 15 jarige Jack Russel was enkele dagen geleden plots erg slecht. Kon moeilijk stappen, heel loom, dikke buik,... Is toen opgenomen bij DA, na echo: abnormaliteit aan dikke darm, hoogstwaarschijnlijk een ontsteking. Na 2 nachten daar blijven aan infuus met antibiotica lijkt hij weer veel beter. Echter, sinds we hem gaan ophalen zijn piept hij non-stop... Hij wil ook niet slapen... Valt soms om van vermoeidheid? Deze ochtend leek hij te slapen, maar met half open ogen...
Dus deze ochtend naar DA gegaan (hij eet ook niet superveel en zijn antibioticapil geven is deze ochtend de mist in gegaan)... Hij heeft daar weer pijnstiller gekregen en antibiotica.
Hij blijft echt piepen, wil niet slapen...
Ze dacht dat hij misschien nog wel pijn had, maar toen het begon, en toen de pijn het ergste was maakte hij geen geluid... Ze zeiden ook dat hij heel bang was geweest tijdens zijn opname... Kan dit er mee te maken hebben? Vroeger was hij soms wat incontinent, maar onbewust, dus misschien lichte dementie?
We zitten met de handen in het haar... Niets helpt... Hem bij je nemen, op schoot nemen, aaien, negeren, ...
Iemand een idee?
paardje1983
Geplaatst: 26-02-12 16:51
laat een tijdje bij jullie mee op de kamer slapen in zijn mandje. voelt zich vast nou een beetje eenzaam.
We zijn deze ochtend gegaan... Hij krijgt veel pijnstiller... Hij ziet er niet uit alsof hij pijn heeft, is zo zenuwachtig,... Toen dit begon leek hij écht pijn te hebben, niet meer stappen, sloom, een hele luide piep af en toe, maar geen constant gejank...
Misschien is hij wel bang om dood te gaan. Klinkt gek maar dat kan. Blijf lekker veel bij hem en praat maar lekker met hem. Piepen kan ook een vorm van angst/aandacht zijn. Heel veel sterkt ein iedergeval.
Kan het niet komen door het in de kliniek blijven. Ik kan me voorstellen dat een hond dat als vervelend kan beschouwen als die nooit in zo'n hokje is achtergelaten. Soort van verlatingsangst en/ of pijn of iets.
Hoe lang is hij al thuis? T kan zijn dat hij gewoon nog erg van streek is.. Als hij pijnstiller heeft gehad zou het geen pijn moeten zijn denk ik zo. Daarbij ken jij hem het beste en weet jij waarschijnlijk ook het beste wanneer hij pijn heeft.. Het is een heel oud hondje hè, het kan zomaar een enorme impact hebben gehad.
Gaat hij nog wel mee wandelen? Poept en plast hij gewoon nog?
Waarvoor moest hij eigenlijk naar de dierenarts in eerste instantie? Wat was er aan de hand?
Hij moest naar de dierenarts aangezien hij niet goed was, kon moeilijk stappen, heel opgezette buik, duidelijk pijn.
Hij wil liever ook niet gaan wandelen nee, de oprit ok, vanaf straat heeft hij precies schrik? Idem in de tuin (vrij groot). Hij plast veel, gewoon normaal. Poepjes ook, maar iets minder, hij eet niet héél veel...
Ik hoop dat het idd aan het bezoek/verblijf daar lag. En dat hij weer de oude kan worden + rust kan vinden thuis.
Volgende week moet hij sowieso weer mee naar de dierenarts, opnieuw bloed checken... (hij had ook te laag gehalt aan rode en witte bloedcellen, waarschijnlijk te wijten aan ziek zijn, maar moet gecheckt worden).