Kat onwijs ziek..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Zoraida_04

Kat onwijs ziek..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-12 14:58

Hallo,

Onze kat Jip was dinsdag niet helemaal lekker, een keertje overgegeven maar verder zag hij er nog gewoon goed uit.
Nu kon hij buiten wat verkeerds hebben gegeten dus we hebben hem goed in de gaten gehouden.
Woensdags at hij weer wat en hij dronk ook gewoon goed, de rest van de week ging het eigenlijk gewoon weer goed.
Hij was weer actief, at en dronk gewoon.

Maar toen ik vanochtend uit mijn bed kwam schrok ik me echt rot..
Hij was echt onwijs sloom, totaal geen fut, erg benauwd aan het ademen.
Hij at ook totaal niet meer (natuurlijk wel logisch als je niet lekker bent), gelukkig drinkt hij nog wel.
Nu zijn we met spoed naar de dichtstbijzijnde dierenarts gegaan die open is op zondag.
Zijn temperatuur was 35°C (dus echt behoorlijk laag), zijn hartslag lag iets te hoog wat waarschijnlijk werd veroorzaakt door de benauwdheid, ze hoorde dat er wat vocht achter de longen zat en dat hij iets wat last van zijn keel had..
Nu heeft ze een vochtafdrijver gegeven, ontstekingsremmer (tevens pijnstiller) en nog iets gegeven.
We moeten ons morgenochtend bij onze eigen dierenarts melden om een verder plan op te stellen en indien nodig foto's maken.
Verder vandaag goed warm houden, zorgen dat hij water blijft drinken en onwijs goed in de gaten houden.

Nu dus mijn vraag of iemand dit een keer meegemaakt heeft en wat de uiteindelijke diagnose is geworden?
Ik ben iemand die alle doemscenario's voor me ziet en hoop zo onwijs erg dat hij er weer bovenop komt.. ;(

picobello

Re: Kat onwijs ziek..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 18:38

Geen idee wat het is. Hoe gaat het nu met poes?

Zoraida_04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-12 14:56

Hij heeft zondags de rest van de dag ingewikkeld in fleecedekens geslapen.

We zijn gister bij de dierenarts geweest.
Hij blijkt zondag echt op het randje te hebben gebalanceerd, 35graden is meestal een temperatuur waarna katten te komen overlijden..
Er zijn foto's gemaakt. Zijn hart bleek gelukkig in orde, alleen zijn longen niet..
Hij blijkt een fikse ontsteking erin te hebben. Op de foto's was grotendeels van zijn longen wit wat gewoon zwart op de foto zou moeten zijn.
Hij heeft weer een aantal prikken gehad en een antibiotica-kuur voor thuis.
Verder moeten we hem goed in de gaten houden dat hij blijft drinken en niet koud aanvoelt.
Eten heeft hij er helaas vanochtend weer uitgekotst dus nu tijdelijk over op licht verteerbaar nat voer.
Dus hopen dat hij dat wel binnen gaat houden.
Op zijn vroegst, maar dan moet de antibiotica aanslaan, is hij over 2/3 weken weer de oude.
Mocht de antibiotica-kuur niet aanslaan en Jip weer achteruit gaat moeten we gelijk terugkomen en dan evt een kweek van zijn longen maken..

Edit; Zijn temperatuur was gelukkig al hoger dan dat hij zondag is geweest, het nu is 37graden ipv 35.
Dat gaat gelukkig wel vooruit, is nog niet wat het moet zijn maar gelukkig al stukken beter :)

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 14:59

Aw, dat klinkt heel akelig... Hopelijk slaat de antibiotica aan en knap hij net zo snel weer op!

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 18:08

35 graden is idd kantje boord. Gelukkig is er nu wel een diagnose. Duimen maar dat hij snel weer beter wordt!