Maar dit is het geval. Poes kreeg 14 februari een baarmoeder ontsteking, om kwart voor 10 met spoed naar de DA gegaan en ze had 40,5 koorts spuiten erin antibiotica en pijnstillers mee, hij vond een spoedoperatie niet nodig, omdat ik de week er op een afspraak had staan voor castratie.
Afgelopen woensdag is ze dus gecastreerd, baarmoeder was vergroot en zat vol met pus ( logisch met een ontsteking) Dus het hele boeltje is eruit gehaald. Woensdag en donderdag was ze nog een beetje van de kaart van de narcose (geen spuit gekregen om sneller wakker te worden uit narcose (ragdoll)) Maar donderdag avond constateerde ik dat er bloed uit haar vagina (heet dat zo bij een poes) kwam. Het lijkt verdund? Ze eet goed, ze drinkt goed en gaat netjes naar de bak en daar zie ik ook geen bijzonderheden. Uiteraard bel ik maandag de DA omdat ik het nu niet heel erg spoed vindt omdat ze zich kiplekker voelt en gewoon doet als normaal en temperatuur is ook netjes. Maar ik ben toch wel benieuwd of dat vaker voorkomt, of wat het kan zijn?
Volgens mij had onze noor het ook, die had baarmoedernontsteking en verklevingen oo de eierstok geloof ik... (?) Maar ik zou even niet weten of het kan of niet.