We zijn een zoektocht gestart naar een betrouwbaar adres waar ze betrouwbare honden fokken, want we hebben begrepen dat het karakter wel een aandachtspunt is. Wij hebben al twee honden en wonen op een boerderij. Er is voor de honden meer dan genoeg ruimte voor beweging en de grootte van de hond past ons ook. Daar zijn we al helemaal uit, een Ridgeback zal het worden
We willen geen overhaaste beslissingen nemen en ook geen aankopen doen via sites als Marktplaats.nl. Nee, we willen graag bij een fokker een pup uitzoeken die ons past. Het karakter vinden we zo vreselijk belangrijk, omdat we een jong kindje hebben en de tweede is op komst. We wilden eigenlijk in een later stadium op zoek gaan naar een derde hond die uiteindelijk de opvolger van onze Herder wordt. Echter, de Herder blijkt ziek te zijn en we weten niet precies hoe lang ze nog mee gaat (maanden of jaren). Ons streven is om de pup met de twee andere honden op te laten groeien, want zij weten precies hoe het hier werkt op de boerderij. Natuurlijk is de opvoeding van de baas ook vreselijk belangrijk, maar honden onder elkaar leren ook erg veel
Er schijnen bloedlijnen te bestaan die bekend staan om hun fijne karakter, net als bij de paarden. Maar omdat wij niet dagelijks te maken hebben met de fokkerij van RR, kunnen we geen goede inschatting maken welke bloedlijn wel of juist niet geschikt is voor ons. Dus ik vroeg mij af of hier misschien mensen op Bokt zitten die ons daar meer over kunnen vertellen
Waar we op moeten letten bij de fokker, is ons trouwens bekend.
Alvast bedankt!
PS: gevoelige informatie of namen mogen natuurlijk ook per PB verzonden worden
Ben heel benieuwd of je er wat aan gaat hebben!? Maar het zou me verbazen als dat niet zo is
, dat kan ik mij nog heel goed herinneren uit haar puppy tijd. En de eerste 2 jaar was ze vaker met 4 benen van de grond dan op de grond.