Ervaringen aanschaf Rhodesian Ridgeback?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SophievdV

Ervaringen aanschaf Rhodesian Ridgeback?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-12 20:25

Wij zijn op zoek naar ervaringen omtrent de aanschaf van een Rhodesian Ridgeback pup :)

We zijn een zoektocht gestart naar een betrouwbaar adres waar ze betrouwbare honden fokken, want we hebben begrepen dat het karakter wel een aandachtspunt is. Wij hebben al twee honden en wonen op een boerderij. Er is voor de honden meer dan genoeg ruimte voor beweging en de grootte van de hond past ons ook. Daar zijn we al helemaal uit, een Ridgeback zal het worden ;) :)

We willen geen overhaaste beslissingen nemen en ook geen aankopen doen via sites als Marktplaats.nl. Nee, we willen graag bij een fokker een pup uitzoeken die ons past. Het karakter vinden we zo vreselijk belangrijk, omdat we een jong kindje hebben en de tweede is op komst. We wilden eigenlijk in een later stadium op zoek gaan naar een derde hond die uiteindelijk de opvolger van onze Herder wordt. Echter, de Herder blijkt ziek te zijn en we weten niet precies hoe lang ze nog mee gaat (maanden of jaren). Ons streven is om de pup met de twee andere honden op te laten groeien, want zij weten precies hoe het hier werkt op de boerderij. Natuurlijk is de opvoeding van de baas ook vreselijk belangrijk, maar honden onder elkaar leren ook erg veel :)

Er schijnen bloedlijnen te bestaan die bekend staan om hun fijne karakter, net als bij de paarden. Maar omdat wij niet dagelijks te maken hebben met de fokkerij van RR, kunnen we geen goede inschatting maken welke bloedlijn wel of juist niet geschikt is voor ons. Dus ik vroeg mij af of hier misschien mensen op Bokt zitten die ons daar meer over kunnen vertellen :)

Waar we op moeten letten bij de fokker, is ons trouwens bekend.

Alvast bedankt!

PS: gevoelige informatie of namen mogen natuurlijk ook per PB verzonden worden :)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 20:50

Je zou eens bij deze mensen kunnen informeren! Zij fokken deze honden niet meer, maar hebben dat járen gedaan en er ontzettend veel ervaring mee!!
Zijn ontzettend aardige mensen en willen je vast aan meer info helpen!

http://www.leewsicht.com/

SophievdV

Re: Ervaringen aanschaf Rhodesian Ridgeback?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-12 21:04

Thanks! Heb direct een e-mail verstuurd :)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 21:15

:D Ben heel benieuwd of je er wat aan gaat hebben!? Maar het zou me verbazen als dat niet zo is :P
Wil je dat nog even laten weten? :o

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-12 21:22

Ik ben ook benieuwd :) Wordt vervolgd :j

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 22:46

Hey, ik dacht hier moet ik even op reageren :)
http://www.kynoconnect.com/ Martine Harm (staat onder het kopje 'contact') fokt internationaal met dit ras (Ze is ook vindbaar op facebook ;)). Ik heb een aantal hondencursussen van haar gezien/meegedaan (niet met mijn eigen hond) en die ervaring is heel erg positief, ook over haar eigen honden (ook Ridgebacks). Kennis van mij traint ook met haar hond bij haar en ook zij is zeer tevreden.

Haar honden zijn heel erg lief, en zoals je ziet heeft ze een hondenschool. Ze heeft echt goed verstand van honden in het algemeen, maar ook over het fokken van ridgebacks. Heb even gezocht; dit is de site van haar fokkerij zegmaar: http://www.mafinga.com/web/
Je zou eens contact met haar op kunnen nemen natuurlijk :)

Succes in elk geval, 't zijn erg gave honden!!!
Hoop dat je er iets mee kunt :)

*edit: zie zelfs net op haar site dat er op 6 februari een nestje is geboren! :) Te lief, moet je even zoeken in haar foto-album op de website van de fokkerij, staan erg leuke foto's op :D

ulyse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 18:08

Wij hebben een ridgeback, ze is gefokt op karakter. Onze hond is er eentje uit de derde generatie van de fokker, er is dus veel over haar karakter bekend en dat van haar ouders, grootouders en overgroot ouders. Volgende maand wordt onze ridgeback gedekt, de dekreu is een hele lieve supersociale mooie hond. Wij zijn geen (brood)fokkers, wij willen eenmalig een mooi nest pups op de wereld zetten. Mocht je serieus interesse hebben, dan kun je op de wachtlijst komen.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-12 18:10

Wij zijn inmiddels voorzien :) morgen komt onze reu Swazi :D

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 18:10

Hier zit een fokker die er op juist op fokt dat ze geen ridgeback hebben. Ik zou me dan ook daarop concentreren.

oeps te laat ;-) of heb je er een zonder ridge aangeschaft. In duitsland worden ze zonder ridge ook herkent als ras, geloof als rhodesische leeuwenhond ofzo iets.
Laatst bijgewerkt door Dinopino op 31-03-12 18:19, in het totaal 1 keer bewerkt

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-12 18:15

Huh? Ik snap je niet helemaal. Waar moet je je op concentreren?

Een Ridgeback zonder ridge is geen Ridgeback ;) :)

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 18:21

gelukkig wel dus. De ridge is eigenlijk een afwijking in het ruggegraat. Maar je hebt je toch geinformeerd over het ras. In duitsland wil de rasvereniging af van zgn kwalzuchtungen. De ridge kan dermoidzysten veroorzaken.

ulyse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 18:24

Pletje123 schreef:
Wij zijn inmiddels voorzien :) morgen komt onze reu Swazi :D

O wat leuk, uit welke lijn heb je de ridgeback gevonden?

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-12 18:29

Natuurlijk heb ik mij ingelezen over het ras :) en dan lees je ook over zulke fokkers en dat dat geen goede ontwikkeling is. Als de hond geen DS heeft, dan heeft hij nergens last van. Onze pup is erop gecontroleerd en heeft het niet. Hij is ook gefokt op karakter en zijn moederlijn heeft heel mooi, vriendelijk bloed :)

Een Ridgeback staat juist bekend om zijn ridge, daar komt de naam vandaan. Zonder ridge fokken is net als met teveel wit fokken of een Labrador met vlekken. Er is niet voor niets een rasstandaard ;)

Ulyse, zijn vader is Jewelridge Brilliant Rubato en zijn moeder voert Jockular bloed :)

ulyse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 18:45

o, dat is een mooie lijn. Van de fokker uit Nieuwegein zeker? Goede keus hoor
Waren ze alle hondje al kwijt?

ulyse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 14:03

En hoe is jullie nieuwe aanwinst?

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-12 14:21

Het gaat goed!! Hij is erg mooi en ontzettend lief, soms wat ondeugend ;) Hij luistert min of meer naar zijn naam en komt dan heel hard aan gerend :D

ulyse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 21:09

Pletje123 schreef:
Het gaat goed!! Hij is erg mooi en ontzettend lief, soms wat ondeugend ;) Hij luistert min of meer naar zijn naam en komt dan heel hard aan gerend :D

Ondeugend :Y) , dat kan ik mij nog heel goed herinneren uit haar puppy tijd. En de eerste 2 jaar was ze vaker met 4 benen van de grond dan op de grond.