poes krols, ontsnapt en komt terug met een kater achter haar

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lillian__

poes krols, ontsnapt en komt terug met een kater achter haar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-12 02:44

aan....

Ja en nu? zal ze al gedekt zijn? en wat voor kittens komen eruit als ze zelf al niet helemaal volmaakt is...
en hoe komen we na 9 - 10 weken ( na de geboorte )weer van de kittens af? de asiels zitten overvol...
Ik heb al heel lang gezegd tegen mn ouders maak nou een afspraak met de DA om haar te steriliseren! maar nee hoor ze kon nog wel even aan de poezenpil, maar die pil is ook niet helemaal god voor die katten, tijdelijk kan het maar niet voor altijd..

zou het een beetje zielig vinden voor de kittens en vooral voor onze lieve angel...

Cassidy

Re: poes krols, ontsnapt en komt terug met een kater achter haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 02:49

Meteen afspraak maken met DA voor sterlisatie?

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 02:50

Tja, dit vind ik dus weer een gevalletje eigenschuld :j Die kater loopt er natuurlijk ook niet voor de sier achteraan of omdat die jou poes zo geweldig vind.. ;)
Als je even een paar zielige foto's op bokt knalt dan zijn er vast wel wat bokkers die er 1tje willen ''redden'' van een asiel...

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 02:53

bestaat er voor nu niet zoiets als de morning afterpil voor katten ? :')
en het is volgende maand (maart) sterelisatie en castratie maand bij de dierenartsen als het goed is .
dan kan je tegen een gereduseert tarief je kat laten helpen .

de mijne is vrijdag 2 maart aan de beurt :')

@whysowhite , het kan toch gebeuren dat je kat tussen je benen door schiet als je net naar buiten wil wandelen ?

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 02:59

Aprils_joke
Ja precies !!Dáárom had die dus al lang gecastreerd moeten worden. ;)
Ze weet dat die crols is en dat die niet helemaal goed is... Maar nee hoor.. En het ergste is dat die kittens daar staks weer de dupe van zijn. :(

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 03:00

Overleg even met de DA of het mogelijk is, ook als ze drachtig blijkt te zijn, in een vroeg stadium te sterliseren zodat er geen kittens geboren worden. Of is dat tegen je principe?

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 03:02

ja dat zal ik niet tegenspreken , maar volgens mij als ik het goed begrepen heb zijn haar ouders de verandwoordelijke en niet TS. dus kan zijzelf er vrijweinig aan doen dat poeslief nog niet gecastreerd is.

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 03:05

*zucht* Mensen leren het ook nooit.

Naar de DA en meteen laten castreren, inlusief kittens...

Valencia2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 03:05

Goh, ik had degene kunnen zijn, die dit topic schreef:(

Mij werd aangeraden (DA) de poezen te steriliseren met 8 á 9 maanden, dus voor eind feb alvast een afspraak gemaakt...helaas pindakaas mevrouw is begin feb al gedekt zijn we bang voor.

Jullie begrijpen dat haar zusje GELIJK aan de beurt was:$, dus daar geen zorgen meer van.

Gelukkig een grote boerderij, maar zo zie je maar de ene is veel vroeger rijp dan de ander en hoe zie je het?? Ik niet iig.

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 03:18

Als je je dieren een beetje kent dan merk je echt wel als je crols hengstig loops worden etc..
Hier ook een teef die normaal iedereen grijpt en als ze dan weer 1 week lief is en tegen iedereen aan gaat hangen dan is het weer zover... Met de poes was dat destrijds precies zo

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 03:24

hier is de krolsheid heel makkelijk op te sporen , vanaf dag 1 hebben we hier hele miauw concerten 24/7

en als onse hond loops is wordt is ineen ssuper hangerig en aanhalig

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 03:26

Nou precies, hier ook! opgelost dan toch?! Moet gewoon een verbod komen op dat papierloos fokken. Scheelt een hoop gratis af te halen advertenties en n hoop paarden markten..

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 03:29

papierloos nog niet eens ( hoe krijg je anders nieuwe (betere rassen ) maar de pret en oeps nestjes wel inderdaad :j

onze hond moet eigenlijk ook nog gecastreerd maar wij hebben haar pas met 9 jaar gekregen ( ze is nu ongeveer een half jaarje bij ons) en de dierenarts was een beetje huiverig voor de operatie

Valencia2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 03:31

WhySoWhite schreef:
Als je je dieren een beetje kent dan merk je echt wel als je crols hengstig loops worden etc..

Klopt wat je zegt, maar als het de eerste keer krolsheid is, vind ik dat best lastig. Btw de boer zei een week later dat een kater er al een week op zat en toen was mevrouw overigens nog niets krols in zoverre dat ze niet ging liggen, aanhaliger was dan anders of hele concerten hield :?

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 08:19

Valencia2002 schreef:
Goh, ik had degene kunnen zijn, die dit topic schreef:(

Mij werd aangeraden (DA) de poezen te steriliseren met 8 á 9 maanden, dus voor eind feb alvast een afspraak gemaakt...helaas pindakaas mevrouw is begin feb al gedekt zijn we bang voor.

Jullie begrijpen dat haar zusje GELIJK aan de beurt was:$, dus daar geen zorgen meer van.

Gelukkig een grote boerderij, maar zo zie je maar de ene is veel vroeger rijp dan de ander en hoe zie je het?? Ik niet iig.

uhm poezen kunnen met 5 maanden al dekrijp zijn!!! Let wel op dat vele van dit soort jonge poesje nog gewoon net als kinderen zijn. Speels en denken niet verder. Wij maken in het asiel regelmatig mee dat mensen die pubers weer op straat dumpen om weer gezellig een kitten te nemen of omdat ze de kat beu zijn. Meestal komen ze dan drachtig binnen. Wij mogen de eerste 2 weken niets doen als het niet zeer noodzakelijk is op medisch gebied omdat het dier dan nog van de eigenaar is die er nog om kan komen.
Helaas zijn ze daarna vaak te ver om te laten helpen. Volwassen katten geeft niet zo die kunnen dat wel aan, balen dat er zo'n overschot is en weer een drachtige poes zonder dat we iets weten van de gezondheid van de ouders maar dat is ook wel het ergste meestal.

Maar deze jonge katten zien de kittens vaak als speelgoed. Dus het doet pijn als ze eruit komen en als ze ze dan niet gelijk uit nijd opeten of aanvreten dan zien ze die wriemelende dingen later vaak als speelgoed. Er zijn er zeker ook met al een uitstekend moederinstinct maar vele niet.

Ik zou dus echt!! dat ene drachtige zusje ook gelijk laten helpen nu!!

TS: in welke zin is de moederpoes niet normaal? En daarnaast zou ik ook zeker steriliseren. Immers de poezenpil is slecht voor moeders maar poezenpil en vrij snel daarop gedekt worden geeft zeer grote kans op misvormde en doodgeboren kittens en de kittens die er levend uit komen kunnen toch allerlei problemen hebben (verkeerd aangelegde organen/darmen e.d.). Voor zover dit klopt want weet dat het met honden heel nauw werkt die anti conceptie en misvormde/dode/afwijkende pups.

TS

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 14:55

Je kan ook Alizin laten spuiten. 2x.

Dan worden de vruchtjes ook "geaborteerd" . Al is in deze natuurlijk sterilisatie veruit de beste optie.

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-12 15:03

Babsiej schreef:

Dan worden de vruchtjes ook "geaborteerd" . Al is in deze natuurlijk sterilisatie veruit de beste optie.

waar is dat te krijgen? ik ga mn ouders dwingen om een sterilisatie afspraak te maken bij de DA... ik zeik er minstens 1x pw over...

weet je wat me vader zei toen ik het vertelde, hij zei; is gewoon een vriendje....
ja pap tuurlijk, katten leven niet in roedels, groepen of kuddes das tegen hun natuur...

Ik vind abortus helemaal niet zielig bytheway, ik heb liever geen kittens dan mislukte kittens, zou persoonlijk alleen met een raskat serieus fokken, met een goed uitgekozen kater, en niet met één of andere buurtkat...

en er zijn al genoeg kittens in NL zonder huis, en dan vergeet ik de zwervertjes nog.
onze Angel was trouwens ook uit een ''oeps'' nestje en ze is allergisch voor ''iets''

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 15:28

Natuurlijk is het stom om je krolse kat te laten ontsnappen.. Maar wèlke gek laat zijn ongecastreerde kater op straat lopen?! Dát is pas dom. Ik zou aborteren inderdaad :j

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-12 16:19

Tja er is maar één kater hier in de buurt die groot en zwart is, weet alleen niet zeker of ze hem gecastreerd hebben... onze poes blijft altijd in de buurt dus ik denk dat het om die kater gaat...

Tja wij hadden ook beter op moeten letten, maar het lijkt alsof mijn ouders het niet veel uitmaakt.
ik begon over het steriliseren en toen kreeg k van mn vader een hele tirade met dat hij zooooooooveeel moet doen, en dat het zijn kat niet is, en dat m'n moeder het maar moet oplossen blablabla

mrjlnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 16:42

Kun je zelf niet de sterilisatie betalen? Weet niet of dat financieel voor jou een optie is, of dat je het misschien van je ouders terug kunt krijgen? Mijn moeder had vroeger haar kat ook aan de poezenpil, en daar kwam niet zo'n fijn jonkie uit. Tsjah onze poes kwam eerst nog in het hok als ze ontsnapte, zat wel een kattenluikje, maar dat ontdekte ze pas 4 maanden nadat ze gesteriliseerd was.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 17:42

laat ze anders maar eens nadenken. Mensen kunnen hun waarschijnlijk wel vinden als ze kittens aan bieden. Echter de mensen die de kittens nemen kunnen hun ook vinden als er iets medisch niet in orde is en als een dierenarts laat blijken dat het erfelijk kan zijn.

Jullie poes is allergisch voor iets. De kittens kunnen dit nog vele malen erger hebben zeker ook omdat de poes onlangs aan de prikpil gezeten heeft.

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-12 18:06

Nee k heb er op dit moment niet het geld voor, maar heb met mijn moeder gepraat en ze zei dat het misschien wel eens handig zou zijn als ze onder het mes gaat.
Ik weet niet of het erfelijk is Dierenfan, ze heeft een huidallergie wat wel door 1001 dingen kan komen...
die poezenpil mag je ook niet voor altijd gebruiken van de DA heb ik begrepen, dat zou slecht zijn voor haar immuunsysteem?

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 18:23

Lillian__ schreef:
Babsiej schreef:

waar is dat te krijgen? ik ga mn ouders dwingen om een sterilisatie afspraak te maken bij de DA... ik zeik er minstens 1x pw over...

weet je wat me vader zei toen ik het vertelde, hij zei; is gewoon een vriendje....
ja pap tuurlijk, katten leven niet in roedels, groepen of kuddes das tegen hun natuur...

Ik vind abortus helemaal niet zielig bytheway, ik heb liever geen kittens dan mislukte kittens, zou persoonlijk alleen met een raskat serieus fokken, met een goed uitgekozen kater, en niet met één of andere buurtkat...

en er zijn al genoeg kittens in NL zonder huis, en dan vergeet ik de zwervertjes nog.
onze Angel was trouwens ook uit een ''oeps'' nestje en ze is allergisch voor ''iets''

Gewoon bij je dierenarts ;)

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-12 20:00

Angel 1 dag binnen gehad en nu is ze weer ''ontsnapt'' dankzij mn vader...
hij had de tussendeur open staan toen hij even naar buiten ging en de kat schoot tussen zn benen door...
tussendeur dicht is kleine moeite toch... ? :?

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 22:04

Lillian__ schreef:
Angel 1 dag binnen gehad en nu is ze weer ''ontsnapt'' dankzij mn vader...
hij had de tussendeur open staan toen hij even naar buiten ging en de kat schoot tussen zn benen door...
tussendeur dicht is kleine moeite toch... ? :?

Tussendeur dicht doen is kleine moeite voor mensen die er de moeite voor willen nemen denk ik altijd maar (heb ook zulke ouders).
Mijn moeder laat ook nogal eens hond/kat ontsnappen (nu kan dat hier geen kwaad want beide diersoorten kunnen het terrein niet zomaar af) en zegt dan: als ik voor die dieren een deur extra dicht moet doen heb ik gelijk een complete dag taak. Daarom heb ik nu maar voorzorgsmaatregelen genomen. Uit de voordeur mogen de honden niet zonder commando en achtertuin kunnen ze niet uit en kat zit altijd overdag verbonden met onzichtbaar omheiningssysteem dat rondom heel huis loopt