Wij willen misschien een kat of poes in huis halen, en toen rees bij mij de vraag wie zijn of haar kat op het balkon laat? Wij wonen 3 hoog en we hebben een redelijk groot balkon, maar zijn katten slim genoeg om er niet af te springen? Moeten we dat aanleren, altijd erbij blijven? We nemen waarschijnlijk een volwassen kat of poes, maar dat is nog niet zeker.
Er vallen ontzettend veel katten van het balkon, at erg naar kan aflopen. Ik zou zeker het balkon goed afzetten, evt met een net was er speciaal voor bedoeld is
Goof
Geplaatst: 24-02-12 18:41
Heeft je balkon een stenen muurtje of een spijlen-afzetting? Ik had spijlen en heb daar gewoon kippengaas voor gespannen, nooit een probleem gehad. Met een muurtje zou ik geen risico nemen geloof ik. Ofwel kat binnenhouden dus of gaas spannen.
GamblersCup
Geplaatst: 24-02-12 18:43
Er zijn speciale netten te koop om je balkon mee "af te zetten", zo eentje zou ik zéker aanschaffen als je 3 hoog woont!
Dank jullie, wij hebben spijlen met boarding, er zit op de meeste plekken al kippengaas, dat ga ik dan overal doen, en kijken of ik wat kan bedenken om af te schermen.
Als je er gaas voor spant, kan de kat alsnog gewoon naar beneden kijken. Mijn ervaring is dat ze dan niet de neiging hebben om op het randje te springen.