goh moet dit ff kwijt hoor!
ik heb sinds zomer 2011 een paar leuke muisjes (allemaal afkomstig van een fokker hoor).
nu heb ik een langharige black and tan man en een rode vrouw en roodbonte vrouw(2 volle zusjes).
de man bij een andere fokker vandaan gehaald zodat ze totaal geen familie van elkaar zijn en allemaal gezond.
nu had ik de 2 zusjes laten dekken door de man omdat ik er eens jongen van wilde,tootsie de rode vrouw kreeg na 3 weken een mooi nestje van precies 11 stuks waarvan er 9 overbleven.
de dag erna kreeg tara de rood-bonte jongen maar dat was een zeer slecht nest van maar 5 stuks en ondanks dat tootsie de zorg van die jongen ook op zich nam hebben geen van allen het overleeft.
tara was duidelijk niet in orde dus die is ook nooit meer gedekt,dat wilde ik niet meer want wil echt uitsluitend met de gezonde dieren een nestje fokken.
de jongen van tootsie werden erg mooi en kregen een allemaal een leuk tehuisje als huisdier/fokdier
paar maanden later wilde ik van tootsie en de black and tan man wel nog een 2de nestje,die werden 22 december geboren.
weer een mooi nestje waarvan 1 het niet gehaald had.
toen de jongen 2 weken oud waren heb ik ze te koop aangeboden en werd benaderd door een fokker die 2 vrouwtjes en 2 mannetje wilde reserveren,ze vond ze heel erg mooi.
al die tijd gewoon constant contact gehad en nieuwe foto,s blijven sturen en ze vond ze echt nog steeds schitterend en was er enthousiast over.
toen kwam de datum dat ze ze zou komen ophalen maar ze liet niks meer van zich horen,ik heb inmiddels meerdere keren naar haar gemaild maar krijg geen reactie meer.
nu ben ik van de 4 vrouwtjes 2 al kwijt,juist de 2 die zij wilde hebben maarja ik heb echt geen zin om maar te gaan afwachten tot ze een keertje mailt.
maar ik heb ook nog de 4 mannetjes zitten waarvan ze er 2 had gereserveerd.
wat zouden jullie in dat geval doen? melding maken of haar erop aanspreken of het juist maar laten voor wat het is?
de 4 mannetjes moeten zowiezo weg omdat die verwant zijn aan tootsie en hun 2 agouti zusjes.
de 2 zusjes mogen in principe wel blijven want helaas is tara de roodbonte vrouw overleden..
maar waar kan ik ze het beste aanbieden? het zijn echt prachtige dieren met mooie grote oren en ze zijn al best groot voor inmiddels 9 weken oud.
ik heb nu dus 2 rode mannen en 2 blauwe mannen die wel nog weg moeten.
overigens heb ik ook niks meer gedekt hoor en het oudere mannetje blijft ook gewoon lekker hier.
ik vind het alleen echt heel erg dat ik ze allang en breed had kunnen verkopen aan iemand anders maar dat heb ik niet gedaan omdat zij ze al lang had gereserveerd en ze beantwoorde toen mijn mailtjes wel gewoon.
en nu zijn ze al bijna formaat volwassen dus wil niemand ze meer een kansje geven,vooral omdat ze niet bont zijn.