Hond schuurt zich

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

nieky1993

Hond schuurt zich

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-12 15:11

Hoi,

Sinds december hebben we er een nieuwe hond bij.
Toen ze bij ons kwam was ze net flink aan het verharen en scheurde ze flink langs de banken enz op.
Ik dacht dat haar jeuk dus van het verharen kwam en dat het wel weer weg zou gaan.
Nu is ze opgehouden met verharen en ze scheurt nog steeds langs de banken af, wel minder maar ze doet het nog steeds.
Ze vind het ook onnoemelijk lekker als ik haar op haar rug krab.
Hond heeft geen last van vlooien, huidziektes enz en is in prima conditie.
Ze heeft wel heel erg veel huidvet.
Dus kan een hond jeuk hebben door het huidvet of heeft iemand anders een logische verklaring?
Of vind ze dat scheuren gewoon lekker?

Groetjes
Hanne

dierenfan

Re: Hond schuurt zich

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 16:44

mijn hond doet dit als hij runderpens gegeten heeft. Zijn vacht en huid is dan niets aan te zien maar het irriteerd hem dus wel. Ben daar achter gekomen toen het erger en erger werd op het moment dat ik pens/vlees compleet voerde.
Het gedrag is nu helemaal weg en nu eet hij vlees compleet glutenvrij.

daarnaast was ik hem regelmatig (mijn andere hond weer niet) omdat zijn vacht gewoon niet goed los komt doordat het zo vet is (hij is kortharig). Was hem nu ongeveer om de maand en toevallig vanochtend weer gedaan en hij zit heel goed in zijn vacht/huid/vel nu.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 16:48

Krijgt ze misschien brood (met smeerworst)? Daar kunnen die van ons niet tegen en gaan dan heel erg schuren.

Nooor_

Re: Hond schuurt zich

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 16:49

Mijn hond doet dit ook al, haar hele leven (11 jaar), dus ik volg het even.

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-12 17:27

Had ook al op internet gelezen dat het een allergie kan zijn maar ze staat op hetzelfde voer als toen ze kwam ( ze is 6 jaar) dus lijkt me sterk dat het daar aan ligt.
Ze krijgt ook geen gekke dingen hier, afentoe wel wat overschot van ons maar dat is niet regelmatig en ook niet hetzelfde dus daar kan het dan ook niet aan liggen.

Dierenfan: Pleun ( de hond) is ook kortharig dus misschien dat het inderdaad aan het vele huidvet ligt?
Want als je haar kroelt dan heb je je vingers onder het huidvet zitten.
Misschien toch maar eens wassen dan en kijken of het dan beter is.

Ze schuurt zich ook niet open ofzo en het is niet dat ze zich constant scheurt maar vroeg het me toch af wat het kan zijn.