Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

. NienkeNiels schreef:Ja de dierenarts raadde ons dit ook aan. Aangezien we al tal van zalfjes hebben geprobeerd maar niets hielp. Hoe zit het eigenlijk met de tanden van honden? worden die niet heel slecht door alleen vlees? En hoe doen jullie het als je op vakantie gaat?

)fanci_mike schreef:Ik heeb me laatst (na een tip van een buurman) ingelezen op de site van lotgering, een slager uit omg amsterdam die speciaal voor honden en poesies vers vlees maaltijden maakt (puur vlees). Deze raad in ieder geval aan om of alleen vlees, of alleen brok te voeren, dit ivm het verteringsproces, dat bij brok anders is dan bij vlees.
NienkeNiels schreef:En hoeveel mag een hond van 27 kg hebben? en wordt geadviseerd dan 2x daags te voeren of 1 x daags?
Magrathea schreef:Is de norm niet 2% van het lichaamsgewicht?
Tieme schreef:Magrathea schreef:Is de norm niet 2% van het lichaamsgewicht?
norm is dacht ik 2 tot 3% maar dat verschilt echt per hond. mijn hond zou het er bijv. niet op redden.
die moet 35 kg wegen en krijgt op dit moment 2,5 pakje smuldier. dus 1000gr. maar de mijne heeft ook EPI en heeft hierdoor moeite om vetten en eiwitten op te nemen.