vanmorgen wilde ik met de honden een rondje hardlopen, toen ik merkte dat de honden bij een hoopje midden op het pad bleven staan. Er lag dus een klein egeltje, midden op het pad.
Hij ademde nog, en hij lag opgerold, en verder waren er ook geen tekenen van ziekte of andere problemen, behalve dat hij dus midden in februari op een pad lag, terwijl ze een winterslaap houden tot eind april ofzo..
Dus ik heb het kleine ding meegenomen en in een doosje met stro en bladeren gelegd en de dierenambulance gebeld, die mij hebben doorverwezen naar een egelopvang.
Maar die zeiden dus dat ik hem terug moest zetten, maar toen ik vroeg of het normaal was dat hij helemaal niet bewoog en nu al wakker was gooide ze de haak erop
ik heb nu een beetje rond gesurft en waarschijnlijk is hij wakker gemaakt door een hond ofzo, het is ook een hondenuitlaat bosje waar ik hem vond.
Ik weet niet of hij wel helemaal veilig ligt als ik hem terug langs dat pad leg, dus ik heb hem in de achtertuin gelegt, onder een struik en met een op zijn kant liggend krat met veel blaadjes en stro, dus ik hoop dat hij nu gewoon doorslaapt.
Heb ik hier nou goed aan gedaan of moet ik hem toch maar in dat bos neerleggen? het bos is hier tegenover maar er ligt een best drukke weg tussen, en ik weet ook niet of hij gaat proberen over te steken als hij terug wil...