Leuke activiteiten gezocht!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jipperdepip

Leuke activiteiten gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-12 20:21

Hallo,

Ik ben opzoek naar leuke, creatieve activiteiten die ik kan uitvoeren met mijn Herder. Ik verstop bijv. wel eens zijn flostouw, of een brokje, of ik leg met planken een soort behendigheidparcour uit. En natuurlijk kan hij ook wat trucjes :). Maar voor de afwisseling...? Wie weet nog iets leuks, moeilijks dat hij kan uitvoeren? :)

Duke_

WinSel

Re: Leuke activiteiten gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 20:22

Agility :D

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 20:23

Hersenspelletjes die te koop zijn in winkels/op internet, een kong, nieuwe commando's aanleren, koekjes in een plastic fles stoppen, etc. Er is zo veel te bedenken :)

Jipperdepip

Re: Leuke activiteiten gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-12 20:27

Haha, ik ben niet zo creatief op dit gebied, haha :). Bedankt voor de reacties, ik ga s kijken :).
Iemand ervarin top Agility gebied?

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 18:09

Agility is erg leuk, maar voor een grote hond als een herder misschien niet de verstandigste keuze ivm de heupen en rug.

Verder zijn er idd veel leuke doggy brain training spellen te koop maar je kunt ze ook zelf maken! Brokje in een kleed verstoppen, kunstjes aanleren (dood liggen, omrollen, tussen je benen zigzaggen.. hoewel met een grote hond misschien ook niet de verstandigste keuze :D ), brokjes in een voedselbal doen enz.

Jipperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-12 20:17

Aranel schreef:
Agility is erg leuk, maar voor een grote hond als een herder misschien niet de verstandigste keuze ivm de heupen en rug.

Verder zijn er idd veel leuke doggy brain training spellen te koop maar je kunt ze ook zelf maken! Brokje in een kleed verstoppen, kunstjes aanleren (dood liggen, omrollen, tussen je benen zigzaggen.. hoewel met een grote hond misschien ook niet de verstandigste keuze :D ), brokjes in een voedselbal doen enz.

Die kunstjes kan hij al haha :D. (Dood, plat, poot, blok, steigeren, op, spaanse pas, spagaat, buiging (klassiek en normaal :j), tussen de benen door, down, zit, rollen, rondje draaien.. haha. Dat kunnen we al), we zijn daarom een beetje 'loos', want we hebben al best wel veel bereikt haha.
Ik heb vanmiddag een parcourtje met plankjes gebouwd in de tuin (10 - 20 cm), en dan vond hij erg leuk :D. Eerder hebben we wel gesprongen haha, gelukkig is Duke helemaal gekeurd (en goed gekeurd), maar goed, van die denkspelletjes zijn idd wel leuk! :j