Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

wat een schatje! cesara schreef:ja vrouwen hebben daar meer geduld voor![]()
al is het moeilijk omdat het allemaal zo leuk is.
ga je rustig beginnen met trainen ook speuren/gehoorzaamheid of laat je hem helemaal blanco tot dat je echt begint en hoe oud ga je dan beginnen ?
en op welke leeftijd beginnen jullie met pakwerk ?
ik ben zondag met onze rottweiler van 6 maanden voor het eerst naar de club geweest.
ze vond het geweldig. ze kende al wel wat en heeft de basis curses wel gedaan.

Wilawander schreef:cesara schreef:ja vrouwen hebben daar meer geduld voor![]()
al is het moeilijk omdat het allemaal zo leuk is.
ga je rustig beginnen met trainen ook speuren/gehoorzaamheid of laat je hem helemaal blanco tot dat je echt begint en hoe oud ga je dan beginnen ?
en op welke leeftijd beginnen jullie met pakwerk ?
ik ben zondag met onze rottweiler van 6 maanden voor het eerst naar de club geweest.
ze vond het geweldig. ze kende al wel wat en heeft de basis curses wel gedaan.
Gisteren begonnen met een klein spoor. Ging erg goed. Normaal begin ik met 8 weken al. beetje volgen met lekkers enz. Normaal beginnen we ook al met wat pakwerk met een lapje met 10 weken. Zo gauw ze beginnen te wisselen dan stoppen we i.v.m. het gebit. Draco wisselt nu dus daar wachten we even een paar dagen mee. Door nu al te beginnen leer je spelenderwijs al heel veel zo zit hij nu al keurig netjes voor je enz. Alles allemaal over voer en spelen. Steeds een minuutje en meer niet.
Heb ik met mijn teefje ook gedaan. Zei is nu bijna 15 maand en is al een heel eind ook alles over geduld, positief trainen en geen druk. Dat is me prima bevallen.
Wat een stoere pup..