Behendigheid met een 'klein' hondenras

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

YMJArabians

Behendigheid met een 'klein' hondenras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-12 18:33

Nog meer mensen die behendigheid doen met een 'klein' hondenras? :)

Ik ga in Maart beginnen met een beginnerscursus behendigheid met onze Maltezer reu Rocky. Rocky is inmiddels al 10 jaar. In zijn 'jonge' jaren hebben we wel de puppycursus gevolgd en ook nog een tijdje gehoorzaamheidstraining gedaan, maar daar zijn we jaren geleden mee gestopt. Thuis deden we wel wat aan behendigheid met zelf geknutselde hindernissen. Via mijn stage kwam ik in contact met een vrouw die hondentrainingen gaf voor een hondenclub hier een eindje uit de buurt. Dankzij haar ben ik weer helemaal enthousiast geworden en besloten om ons op te geven voor een cursus! :) Ik ben erg benieuwd!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Rocky en Woody (Woody is onze andere Maltezer)

dierenfan

Re: Behendigheid met een 'klein' hondenras

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 18:44

ik doe het niet want heb geen klein hondje maar ooit als ik op mezelf woon komt er een kleiner hondje en ga ik lekker behendigheid doen. Durf het met grote en blesure gevoelige honden niet meer aan. Nu 4 grote honden (gehad) en alle 4 vol medische problemen. Vind grotere honden geweldig maar hoop toch ooit wel eens gewoon een gezonde hond te hebben die oud wordt en dat lijk ik niet te kunnen vinden.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 18:53

Zeer succesvol gedaan met mn westie. In het allereerste begin moesten de hindernissen kleiner gemaakt worden want madam weigerde de gewone hoogte te springen >;) Maar na een tijd was dat gezeur over en hebben we 7 jaar aan behendigheid gedaan en zijn we veel in de prijzen gevallen bij onze club.

Mijn moeder heeft een cursus gevolgd met onze malthezer, allee hij snapte er niks van. Bleef maar om de hindernis heen rennen _O-
Mn moeder heeft het uiteindelijk maar opgegeven.

:')

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-12 19:21

Haha, Rocky snapt het wel, maar we hebben nooit echt 'serieus' les gehad of iets dergelijks. Ben benieuwd hoe ver we komen :)

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 21:14

Ik doe agility met m'n aussies (middelgrote honden) en ben een tijdje terug gestart met een pré-agilitycursus met m'n dwergkeesje.
Daar doen we oefeningen die later nuttig zijn om agility te doen. De bedoeling is om met hem ook wedstrijden te doen :) Hij is nu 9 maanden en ongeveer 20 cm groot (zie profiel).
Op wedstrijd zie ik altijd enkele maltezertjes lopen, ze zijn niet heel snel, maar ze doen het verder wel erg goed :j

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 21:16

Ik doe het ook met mijn oudste hondje, een cavalier van bijna 2 :j (+- 8 kilo)
En ze laat alle anderen uit het groepje achter zich hoor :)) (inclusief collie types).

Gaat prima dus, ze vindt het ook echt ge-wel-dig.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-12 12:11

Onze Maltezer is wel redelijk snel, maar weet niet hoe goed hij zich inzet tijdens de cursus :P Als we thuis trainen heeft hij de vaart er meestal goed in.

Osianaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 12:14

Hier een mini-herder (35 cm groot, wel een echte herder) waarmee ik rond de zomer ga starten. Hij vindt het geweldig en is snel, maar eerst de gehoorzaamheid afmaken.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-12 12:32

Leuk zeg! Ik ben ook heel benieuwd hoe Rocky het gaat doen :)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 15:09

Mijn moeder heeft behendigheid met Gitta, onze Kooiker gedaan. Dat werkte niet zo, hoeveel ze dingen ontzettend snel snapte vond ze het gewoon niet leuk. Laat haar maar ravotten met andere honden. Ze deed het wel... maar niet met de blijheid en fanatisme wat je ook wel eens ziet. Dus daar is ze maar mee gestopt :+ Probeer haar nou zover te krijgen dat ze een jachtcursus gaat doen. Het zijn immers jacht (lok) hondjes, lijkt me wel cool :j

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 15:13

Mijn pup van bijna 9 maand oud.
Kruising, maltezer/teckel/lhasa apso, schofthoogte van ongeveer 20 tot 25cm (gechat hoor).
Als ie straks de goede leeftijd heeft gaan wij ook!

Eerst pupcursus gedaan, nu bezig met verder gehoorzaamheid.

Tijdens wandelen laat ik hem weleens overheen of op of doorheen springen, vind ie geweldig.
Hij wordt overenthousiast dus moet hem echt dimmen, omdat ie nog zo jong is.
Af en toe kan wel, maar als het aan hem ligt doet ie het de hele dag door.

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 15:17

Mijn moeder heeft aardig succesvol behendigheid gelopen met een westie en een cairn. Beide honden vonden het supergaaf, 150% inzet van hun kant. Alleen de muur was te hoog om overheen te springen, daar gingen ze door een van de boogopeningen in dat ding.

Piietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 19:14

ik deed ook aan agility met mijn sheltie, jammer dat die ontzettend bang was voor andere honden en daardoor bijna niet met hem op het wedstrijdterrein kon zijn. Hij was tijdens de trainingen super snel , en super handig!

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 10:09

Goedemorgen!
Ik ga vanmiddag een proef les behendigheid lopen met mijn ruwhaar jack russell, Lola.
In een een (ver :D ) verleden heb ik behendigheid gedaan met mijn eerste labrador, wat wij allebei heel erg leuk vonden! Mijn latere labradors hadden meer lol om andere dingen te doen.
Met lola heb ik vanaf puppentraining alle cursussen (nodig voor behendigheid) met succes doorlopen. Alleen het hele strikte op de vierkante cm werk zeg maar, daar begon de lol voor haar en voor mij eraf te gaan... Maarrrr nu mogen we dus de 'wei' in en 'Los'! :D
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 6397_n.jpg

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-12 12:58

Met Rocky hebben we alleen de puppycursus gedaan en zijn volgens mij begonnen met de gehoorzaamheidscursus, maar daarmee gestopt. Ik weet het niet zeker meer, is al zo lang geleden := Maar hij luistert wel vrij goed, ben nu wel weer met hem aan het trainen op basiscommando's :). De club waar ik behendigheid ga doen stelt geen eisen aan cursussen die je behaald moet hebben.

Daantjee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 23:16

Wij doen met onze Beau (mechelse herder x border collie, van oktober 2011) ooke puppie behendigheid, of zoals Jakary al zei, oefeningen om behendigheid later makkelijker te maken. Met onze mechelaar Sasja hebben we het ook even gedaan, maar op ander terrein vind ze er niks aan, in de tuin wel dus daar laten we het bij :)

Heb toevallig net nog een filmpje gezien van een teckel die vrolijk mee deed :D

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-12 19:50

Ik ben ook benieuwd of Rocky er bij de cursus ook net zoveel lol aan heeft als thuis, we zullen zien! :) Vandaag nog even wat gehoorzaamheidsoefeningetjes gedaan, ging goed!

LisaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 19:59

Ik ben met mijn Jack Russel Tiesto van 4,5 jaar oud bezig met de 2de cursus behendigheid.
Hij vind het helemaal geweldig! Zodra ik het beloningsbakje thuis pak, wordt hij al helemaal wild, want dan gaan we naar de hondenclub. Hij doet erg zijn best en is erg snel.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-12 20:00

Wat voor bakje gebruik je? Want ik zit nog even te kijken hoe ik beloningssnoepjes handig en zonder gesmeer mee ga nemen in mijn jas :)

LisaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 20:21

Ik heb een klein bakje, 10 x 7 x 4 cm. Heb ik een keer gekocht bij de Aldi, zo'n pakketje met broodtrommel en bakjes. Daar bewaar ik de Frolicjes in. Ik heb daar naast een klein madenbakje (koop je bij de Welkoop), daar gaat dan een Frolicje in en die gooi ik dan vooruit i.p.v. een bal. Hij pakt die dan na de toestellen en brengt hem bij mij zodat ik hem open. Zo komt je hond altijd naar je toe. En Tiesto is dol op ballen, maar nog doller op eten ;)

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-12 20:32

Wij hebben volgens mij ook nog wel van die hele kleine Tupperware bakjes. Een madenbakje is ook handig inderdaad! :)

LisaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 20:46

Ja madenbakje heeft gaatjes, dus ruikt de hond hem goed.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 22:00

Cursus lopen wij met een heuptasje, daar zitten de snoepjes in.
Erg makkelijk :D

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 17:14

Ik wil deze zomer ook met mijn kleintje beginnen met behendigheid :)

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 21:47

Nou afgelopen zaterdag onze eerste ' echte' behendigheidsles... Wat onwijs leuk zeg!
Kreeg al te horen dat Lola een natuurtalentje is.. nou ik nog :D En alles in goede banen leiden

Maar wat onwijs leuk!