Hond spuugt na eten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tanya

Hond spuugt na eten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-12 17:53

Ik ben sinds deze week begonnen met mijn hond vers vlees te geven en dat gaat goed, maar ze heeft nu dat ze na de maaltijd af en toe een klein mondjevol teruggeeft.. Het is niet echt overgeven, het komt gewoon terug.

Het eten is al op kamertemperatuur of warmer als ze het krijgt, dus hier ligt het niet aan.. Weten jullie nog andere oorzaken? Kan het eten te 'dik' zijn?

Paintlinger

Re: Hond spuugt na eten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 17:55

Wat voor een hond is het?
En hoe oud is ze?

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-12 18:15

Een Franse bulldog, ze is 4 jaar.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 18:16

Misschien dat het te snel naar binnen wordt geschrokt, dan geven ze het vaak ook terug op.

Debola_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 18:16

Wat je mij vertelt, doet denken aan regurgiteren. Komt vaak ten gevolge van een slokdarmprobleem.
Even naar je DA gaan kan zeker geen kwaad, er zit zeker een achterliggende oorzaak achter! (dan denk ik aan een voorwerp die blijven zitten is, een vernauwing van je slokdarm, ofwel een voorbode van zenuwproblemen...)

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-12 18:23

Maar ze heeft het pas sinds 2 dagen.. Dan zal het toch niet daar aan liggen?

Debola_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 18:34

Ze kan zeker en vast iets in haar keel hebben zitten sinds 2 dagen natuurlijk ;-) Je weet nooit wat honden allemaal in kunnen slikken. Ik zou voor de zekerheid een RXje nemen... De vernauwing lijkt dan minder waarschijnlijk. Een megaoesophagus is ook acuut mogelijk (dat is dat zenuwprobleem waar ik het over had.)

Edit: let er ook op, van zodra je hond begint te hoesten of koorts krijgt, zeker gaan naar een DA, dan is het spoed. (pneumonie)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 18:46

kan van alles zijn. Idd even in de gaten houden zeker bij dit ras. Maar de kans dat ze teveel schrokt is ook aanwezig. Je kan een grotere bak geven en goed uit elkaar trekken dat vlees wie weet helpt het.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 08:33

Eerste waar ik aan dacht was ook megaoesophagus.........maar nu moet ik eerlijk zeggen dat ik dat niet ken van de FB..........wat natuurlijk niet wil zeggen dat het niet kan.

Maar aangezien je zegt dat je sinds een week vers voert.........vraag ik me inderdaad ook af of ze misschien teveel schrokt?
Pluk het vlees goed uit elkaar, dat kan al helpen.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 08:41

Klinkt als schrokken. Die van mij "boeren" af en toe ook wat op, maar slikken het gelijk weer door. (Kvv) Je kan als hij heel erg schrokt ook een speciale bak ervoor kopen.

Debola_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 10:32

Ik vraag mij af of het hondje van TS nog steeds problemen heeft en ondertussen al stappen heeft ondernomen...

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-12 10:59

Het gaat inmiddels goed! Ik denk dat ze het zo lekker vond dat ze echt ging schrokken, maar we wisselen wat verschillende kvv's af en het gaat nu goed. Bij diegene waarbij het terug omhoog kwam heb ik het een beetje verdund met warm water en dat ging toen prima! Bedankt voor het meedenken :)

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 11:09

Wij hebben precies hetzelfde. Dus ik ben ook benieuwd naar jullie bevindingen.
Wij zijn sinds 2 weken ook begonnen met vers vlees erbij te voeren. Beetje brok beetje vlees sávonds. Wij kopen dat ingevroren en laten het dan ontdooien. Onze rottweiler kotst 1 minuut nadat hij het gegeten heeft alles weer uit en onze andere 3 honden niet. We dachten dat het misschien nog te koud was en hebben het de volgende dag kort gekookt, maar weer kotste hij het uit. Elke keer als wij hem nu verse vlees geven dan kotst hij het gelijk binnen een minuut weer uit. We dachten ook dat hij het te snel naar binnen schrokte en hebben toen de portie een stuk verkleind maar het probleem blijft. Hij doet het niet met ander voer, dus niet meer brokken of blikvoer, alleen bij het verse vlees. Terwijl deze hond dus dooie half verrotte ratten, paardenpoep of andere vieze dingen zo zonder problemen op eet.