ervaring met 2 hamsters

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

verapony888

ervaring met 2 hamsters

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-12 15:57

hoi,

ten eerste sorry dat dit hier staat maar ik kan nog niet bij dat jeugdhonk enzo.... en het is toch redelijk dringend

ik heb dus nu 1 hamster mijn 4e maar hierna zouden we graag 2 hamsters in een kooi willen hebben. We kopen dan 2 zusjes die al vanaf de geboorte bij elkaar zijn. Maar op internet staat dat 2 hamsters in het begin als ze nog klein zijn wel samen gaan maar later niet meer dat ze elkaar dood maken enzo... :(

hebben jullie hier ervaring mee?

P.S. heb het ook al bij de dierenarts en iemand van de dierenwinkel gevraagt en de dierenarts zei dat het niet gingen iemand van de dieren winkel zei dat als ze vanaf het begin al bij elkaar zijn het wel gaat...

wat moet ik doen?

help me pleazze1!! :D
Laatst bijgewerkt door iefke op 22-02-12 17:30, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel verduidelijkt

Sodera

Re: ervaring met 2 hamster (sorry kan nog niet bij jeugddingen:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 15:59

www.dehamster.nl
Goed lezen en dan zul je zien dat het alleen met een bepaald ras goed gaat. Zou het dus niet riskeren.

Verder is er een speciaal subforum voor huisdieren-problemen: Beestenboel. Ook daar zul je vinden dat hamsters NIET samengaan.
Mensen in dierenwinkels hebben over het algemeen niet zo heel veel verstand van dieren en verkoop is vaak belangrijker....

verapony888

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-12 16:00

oke bedankt zal het even lezen :D

verapony888

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-12 16:02

maare welk ras dan kan het niet vinden....

ilse123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 16:49

hoi,

volgens mij kan het wel.
Want mijn vriendinnetje heeft ook 2 hamsters in een kooi en dat gaat prima!
en ze zijn ook al van jongs af aan daar en ze zijn nu al heel oud (weet niet precies hoe oud).

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 16:51

wij hebben nu een mannetje en vrouwtje dit wisten we niet maar van de week waren ze aan het paren.
dus krijgen waarschijnlijk een nestje.

we hebben dwerghamsters.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 16:53

Inderdaat een ras kan wel en een ander ras weer niet.

Wij hebben zelf aardig wat hamsters gehad, ook tegelijke tijd.
Nu nog maar 2.
We hadden er een aantal bij elkaar, maar op een gegeven moment moesten we ze ook appart doen.
En hier kan het ook fout gaan, ook wij waren er helaas niet altijd op tijd bij, met alle gevolgen van dien.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 16:54

_helga_ schreef:
wij hebben nu een mannetje en vrouwtje dit wisten we niet maar van de week waren ze aan het paren.
dus krijgen waarschijnlijk een nestje.

we hebben dwerghamsters.

Hamsters kunnen heel gauw weer drachtig worden.
Toen we het nestje vonden bij onze hamsters was ze ondertussen alweer gedekt.

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 16:55

Mijn ervaring is dat het niet kan. :n

We kregen vaak hamsters tegelijk binnen (uit 1 nest) vaak lagen er paar dagen later al stukjes lichaam.
Ik zou het niet doen is een erg naar gezicht. :n

ielsjj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 16:57

Ongeveer 95% van de hamsters kunnen niet samen leven, vooral in het geval van vrouw/vrouw of man/man.
Bij goudhamsters gaat het tot een week of 10 goed (als ze uit 1 nest komen), daarna zullen ze elkaar al snel zat worden.
Bij een russische dwerghamster gaat het vaker goed, maar ook bij dit ras wordt aangeraden om ze gescheiden te houden, gezien ze ook snel gaan vechten. Alleen als je ze man/vrouw hebt zitten, gaat het beter.
Dit geldt evenals voor de chinese dwerghamster.

De robrowski hamster en de campbelli dwerghamster, kunnen beter bij elkaar. Echter zijn geen van beiden echte knuffelhamsters, vooral de robrowski is moeilijk tam te krijgen en zal altijd snel blijven.
Maar uiteraard kan dit ook mis lopen en moet je ze alsnog gescheiden houden.

Daarom zie ik het punt er niet zo van in, om 2 hamsters in een kooi te stoppen. Je doet ze er namelijk écht geen plezier mee. Dus ik zal gewoon voor 1 hamster gaan, of anders twee maar in 2 gescheiden kooien.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 16:59

Maar als je man vrouw houd dan heb je er in een no time er een hele hoop bij.
En dat gaat heel snel.

ielsjj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 17:01

Ja klopt, maar die keuze ligt bij de TS.
Daarnaast, gaat dat bij de goudhamster ook niet goed, gezien die alleen maar 1x in de 4 dagen "willig" zijn, de dag dat het vrouwtje wil paren.
Met chinese dwerghamsters heb ik geen ervaring. Maar de rest kan dus wel gewoon als man/vrouw gehouden worden, maar alsnog, nooit zonder risico's.

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 17:30

YRT -> BB

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 17:41

Mijn advies: NIET doen. :) Tenzij het roborovski's of campbelli's betreft (maar ook dán kan het fout gaan). Verder je eigen belang lekker niet boven dat van het dier stellen. Want je doet ze er echt geen plezier mee om ze samen in een hok te stoppen. Ik heb al meer dan 15 jaar hamsters dus weet er wel het een en ander van. :D
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-02-12 18:00, in het totaal 1 keer bewerkt

WinSel

Re: ervaring met 2 hamsters

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 17:59

Niet doen, ik zou het risico niet willen nemen, ook met Robo's en Campbelli's kan het fout gaan, goed fout...

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 18:38

Onze Goudhamsters vonden het in het begin wel gezellig, maar naarmate ze ouder werden kregen ze steeds vaker oorlog (Tot bloedens toe) Toen hebben wij ze uit elkaar gehaald.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 18:39

Goudhamsters is sowieso het minst geschikt om samen te zitten!!!

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 18:48

een vriendin had 2 robosky hamster die kleine snelle dingen,.. eentje werd ook de maaltijd van de andere..

het zijn solitaire levende dieren die elkaar alleen treffen om te paren in de natuur

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 10:21

Níet doen, gewoon niet, als je van dieren houdt tenminste. Het lijkt allemaal leuk, maar het zijn solitaire dieren, waarom zou je ze dan bij elkaar willen zitten? Alleen omdat jij het zelf leuker vindt, wat de dieren die je er geen plezier mee. En het risico is dat ze elkaar afmaken.

Campbelli's heb ik ook gehad van een goede fokster, zusjes, van jongs af aan bij elkaar. Kooi en alles erin helemaal afgestemd maar uiteindelijk heeft er alsnog één de ander afgemaakt toen mijn moeder op ze paste. Je slaat jezelf voor je kop als het toch gebeurt, ik tenminste wel ;)

Osianaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 12:19

Ook hier iemand waarbij het niet goed ging met robo's.

Mannetje/vrouwtje, Uiteindelijk hebben ze het allebei niet overleeft. Mannetje was onthoofd en het vrouwtje was doodgebloed in haar huisje. Is 2 jaar goed gegaan, je bent een nachtje van huis en treft dit aan.