Jackrussels

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

maartjevdven

Jackrussels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-12 15:45

Hee bokkers !

Ik heb sinds mijn verjaardag er 2 nieuwe hondjes bij !
alleen we hebben ze geadopteerd , ze zouden eigenlijk naar het circus moeten.
wij zijn hun 3e baasje, bij het vorige baasje sliepen ze in een kippenhok.
alleen de kleinste is erg schrikachtig , heeft iemand tips ?
de andere rent achter auto's aan ( hij zit wel aan een riem )
we denken dat dat komt omdat ze achteraf woonden en bijna nooit auto's zagen . heeft iemand tips om ze hier vanaf te helpen ?
Afbeelding

groetjes maartje puck en spot

Benfan

Re: Jackrussels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 16:11

Het schrikachtige, het vertrouwen winnen van de hond. Je mag haar best wat beschermen en helpen de enge dingen te ontdekken. Ik heb een JR die in het begin overal bang voor was. De tip om het te negeren zal ik dus nooit meer geven.. grootste onzin die er is. Ik ben samen met haar dus op ontdekking toch gegaan. Vond ze wat eng, dan roep ik haar bij me en maak mezelf klein zodat ze onder me kan schuilen en dan gaan we even kijken. Vreemde honden kon ik op die manier op afstand houden en zij had haar 'alpha' lekker bij de hand. Bij grote voorwerpen pakte ik haar op en dan liep ik er heen en gingen we het uitbunding onderzoeken. Resultaat? is het eng komt ze naar mij toe, en dan lopen we er samen naar toe. En soms is ze zo stoer dat ze het zelf doet, want ik ben er toch wel op haar te helpen mocht het slecht uitpakken.

Met de auto kan ik je niet helpen. Met de fiets stopte ik altijd als een hond achter me aankwam en schreeuwde ik naar hem. Moet je ze eens terug zien rennen jo. Heel dapper als het weg gaat, maar scheitluizen als het stil staat.

maartjevdven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-12 16:15

Bedankt voor je tips.
ze is altijd heel blij om me te zin maar soms schrikt ze toch ,
ik heb inderdaad gehoord van het ' negeren' maar ik maak daar ook geen gebruik van.

''Bij grote voorwerpen pakte ik haar op en dan liep ik er heen en gingen we het uitbunding onderzoeken.''

dat heb ik ookal een keer gedaan toen we langs een standbeeld liepen , nu durft ze er wel langs als ik mee gaa.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 17:41

Leuke hondjes!!
Vaak gaat het gedrag van iets achterna jagen idd over alsh et normaal is dat iets langs komt. Mijn ene hond was 3.5 jaar en toen hij kwam jaagde hij alles op qua verkeer en vogels en probeerde dwars door bomen te lopen. Inmiddels kijkt hij niet emer om naar verkeer en vogels en gaat hij om bomen heen. Heeft tijd nodig maar enorm veel beweging geven en eventueel als je ziet dat hij achter een auto aan wil gaan gauw de andere kant op lopen en hem met vrolijk stemmetje lokken naar jou toe. Komt hij bij jou dan flink belonen!!

Overigens ;) het zijn Jack Russells dus dubbel LL niet dat het uit maakt maar toch ;)

Wat je heel goed bij kleine hondje kan gaan gebruiken is bijv. een target stick. Enorm leuk en handig en zo aangeleerd. Heb hier een target stick met een clicker eraan vast. Erg ideaal

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 17:46

Mijn jr was 10 maanden toen ik hem kreeg en was ook niets gewend..Hij ging ongeveer achter alles aan wat bewoog,maar later was er niets meer aan de hand!

Succes!

maartjevdven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-12 17:59

dierenfan schreef:
Leuke hondjes!!
Vaak gaat het gedrag van iets achterna jagen idd over alsh et normaal is dat iets langs komt. Mijn ene hond was 3.5 jaar en toen hij kwam jaagde hij alles op qua verkeer en vogels en probeerde dwars door bomen te lopen. Inmiddels kijkt hij niet emer om naar verkeer en vogels en gaat hij om bomen heen. Heeft tijd nodig maar enorm veel beweging geven en eventueel als je ziet dat hij achter een auto aan wil gaan gauw de andere kant op lopen en hem met vrolijk stemmetje lokken naar jou toe. Komt hij bij jou dan flink belonen!!

Overigens ;) het zijn Jack Russells dus dubbel LL niet dat het uit maakt maar toch ;)

Wat je heel goed bij kleine hondje kan gaan gebruiken is bijv. een target stick. Enorm leuk en handig en zo aangeleerd. Heb hier een target stick met een clicker eraan vast. Erg ideaal

haha oke bedankt voor de tip , ik zal het proberen met mijn Jack Russells hihi :j

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 18:22

ze zijn enorm inteligent (althans de meesten haha) dus moet vast wel een keer goed komen alleen zal er veel training en beweging nodig zijn.

OVerigens zijn ze gewend aan om de beurt mee uit gaan? Dat zou voor jou een stuk makkelijker zijn dan hoef je er maar 1 in de gaten te houden en 1 tegelijk te trainen. Zou ze daar dus toch aan proberen te wennen. Kan later ook heel handig zijn als er eens 1 naar de dierenarts moet of je ergens naar toe gaat waarbij 1 hond meenemen goed kan maar 2 erg onhandig is bijv. (hier kan er bijv. maar 1 mee naar de markt, braderie, kermis, dierenwinkel, intratuin enz. want 2 grote honden en boodschappen of ergens kijken is heel onhandig)