Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
xSCWx schreef:De grootste kosten zijn de foto's van de heupen om HD uit te sluiten, dekking, de werpkist en voorbereidingen, en het chippen van de pups. Als je geen hond met stamboom hebt heb je sowieso verlies, (tenzij je een groot nest hebt, dan heb je met 5tot 6pups je eigen kosten eruit ongeveer)heb je een hond met stamboom dan heb je met (ongeveer) 3 pups de kosten eruit.
xSCWx schreef:@DeLabrador, dat is waar. Maar dan ga ik er vanuit dat ts wel de nodige testen ed. laat doen + dekgeld + chippen etc. Vaak worden pups zonder stamboom voor de helft of minder verkocht dan een hond met stamboom. Uiteraard als de hond van de buurman je hond gratis dekt en je weet niet wat je hond wel of niet heeft, kan je niet anders dan er winst op maken.
Ik ken iemand die had alles perfect uitgedacht. Teef kreeg maar 1 levensvatbare pup. Zij hebben heel veel kosten hieraan gehad, en ze zouden willen dat ze er niet aan begonnen waren.
Hou er rekening mee Ts, dat het heel erg fout kan gaan. Je kan ook je teef verliezen.
Doriine schreef:ja er staat ; Stamboom van de staffordshire bullterrier naam Luna N.H.S.B en dan een nummer er achter';-)
Doriine schreef:@ dierenfan dankjewel! hier ben ik ook een stuk wijzer van geworden!
Volgens mij was het met een kennelnaam dat je 2 nesten moet hebben gefokt voor je een kennelnaam kan beginnen.. wat ik heb gevonden op internet iniedergeval!

)