Hond met zwakke rug/hernia supplement geven?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

NZ92

Hond met zwakke rug/hernia supplement geven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-12 13:14

Hallo,
Vorige week zi jn wij met onze 3 jarige labrador kruising naar de praktijk geweest, ze had erg lmast van haar rug en aangezien ze dit
een aantal maanden terug ook had hebben we gelijk foto's laten maken omdat we vreesden voor haar heupen.
Deze waren in orde. Wel constateerde de dierenarts dat zij een zwakke rug heeft en je dit dus waarschijnlijk een lichte hernia is.
Omdat dit de 2e keer was, en wij een volgende keer willen voorkomen willen we haar graag wat bijvoeren. Iets van supplement, of helpt het haar
om op versvlees over te gaan?
Graag tips.

malih

Re: Hond met zwakke rug/hernia supplement geven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 13:16

Vers vlees zal niet helpen bij een slechte rug. Wel is het natuurlijk een stuk gezonder dan brok. Dus op zich zou ik zeggen ga het doen. Alleen een rug probleem zal je er dus niet mee oplossen/verminderen.

welshje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 13:20

kijk eens naar groenlipmossel. Mijn schoonmoeder heeft het haar Labrador ruim een jaar gegeven omdat hij ook last van zn gewrichten had...heeft jet er heel goed op gedaan tot lymfklier kanker hem de das omdeed.
Zit bv standaard in Nutram voer

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 14:05

Als je hond een hernia heeft zou ik opletten bij het bewegen. Onze hond heeft ook een hernia in laag in de rug en we zijn daar achter gekomen doordat hij steeds last had bij de behendigheidslessen. Bij ons zei de dierenarts dat springen erg slecht is omdat hij dan een holle krijgt en hem voluit laten rennen zou ook niet zo goed zijn omdat hij ook dan een holle rug krijgt. Verder zijn rechtlijnige bewegingen beter voor zijn rug, dus bijvoorbeeld weaven is niet zo goed. Ik weet alleen niet of dit per hernia nog verschillend is, maar misschien zijn dat dingen waar je op kunt letten.. Qua voeding hebben wij verder niet echt advies gekregen, dus daar kan ik je niet mee helpen. Verder zei de dierenarts bij ons dat een operatie eventueel nog een optie is later als hij teveel last krijgt.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 14:18

Mijn hond heeft een tijd rust gehad met onstekingsremmers en daarnaast Traumeel en Zeel tabletten. Homeopatisch. Dit was in Oktober en inmiddels loopt hij weer gewoon volop in de hondensport en de homeopathie blijft hij krijgen. Verder is spieropbouw van belang die vangen al veel op. Oppassen met springen.

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-12 14:19

Wila wander mag ik weten wat voor homeopathie jij je hond geeft?

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 14:23

Traumeel en Zeel tabletten.