wat nu ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

love_luna_

wat nu ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-12 13:54

ik had mijn reutje gisteren verkocht met een aanbetaling
ze zou hem aanstaande vrijdag komen halen
nu stuurt ze me een mail
ja weet toch niet of het wel goed zou gaan met mijn reu
en ik twijfel nu enz
maar ik heb gisteren voordat zij kwam andere mensen afgezegd omdat ze hem echt graag wou
wat moet ik nu ?
moet ik haar haar geld terug geven kan ze dit zomaar maken ?

Nuage

Re: wat nu ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 13:58

Nee haar geld hoef je niet terug te geven, dat is het hele idee van een aanbetaling. Ze mag wel afzien van de koop volgens mij, maar op de aanbetaling heeft ze geen recht.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 14:01

Juist, ze mag afzien van de koop, maar de aanbetaling is van jou. Daar gaat het juist om met een aanbetaling.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 14:01

nee, zeker niet terugbetalen! Dat is juist het effect van de vooruitbetaling!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 18:55

precies wat hier boven allemaal gezegd wordt

een aanbetaling is juist zodat mensen minder gauw afketsen en doen ze het wel dan zijn ze hun aanbetaling kwijt
jij heb daar recht op

maar............het gaat hier wel om een levend dier......dus eigenlijk wil ze hem niet, en kans bestaat dat als ze haar aanbetaling niet terug krijgt ze het dier dan toch alsnog maar op komt halen

en ja is die dan gewenst en krijgt hij wel wat hij nodig heeft? of wordt hij in de hoek geduwd en door verkocht? of wat als het idd niet goed gaat??
materialen zou ik absoluut op m'n strepen staan,maar met dieren denk ik altijd liever aan de welzijn van het dier.....

dus ik zou er als ik jou was wel heel goed over nadenken wat je meer waard is, de centen, of het dier ;)

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 19:13

Ik zou het geld terug geven en even contact opnemen met de andere geïnteresseerden.
Je kan hier lang en breed moeilijk over doen, maar dat is de tijd en energie echt niet waard.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 19:24

TS, heeft ze dan al om het geld gevraagd en heb jij gezegd dat dáár juist dat handgeld/aanbetaling voor is? Omdat je nu ook andere mensen afgezegd hebt.

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 19:29

love_luna_ schreef:
ik had mijn reutje gisteren verkocht met een aanbetaling
ze zou hem aanstaande vrijdag komen halen
nu stuurt ze me een mail
ja weet toch niet of het wel goed zou gaan met mijn reu
en ik twijfel nu enz
maar ik heb gisteren voordat zij kwam andere mensen afgezegd omdat ze hem echt graag wou
wat moet ik nu ?
moet ik haar haar geld terug geven kan ze dit zomaar maken ?

proberen alsnog die andere mensen te pakken te krijgen en het geval uitleggen in de
hoop dat ze het dier nog steeds graag willen hebben.
hebben ze er echt intresse in is de kans groot dat ze er op in gaan

SUCCES!!

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 19:31

Ojajoh schreef:

een aanbetaling is juist zodat mensen minder gauw afketsen en doen ze het wel dan zijn ze hun aanbetaling kwijt
jij heb daar recht op

maar............het gaat hier wel om een levend dier......dus eigenlijk wil ze hem niet, en kans bestaat dat als ze haar aanbetaling niet terug krijgt ze het dier dan toch alsnog maar op komt halen

en ja is die dan gewenst en krijgt hij wel wat hij nodig heeft? of wordt hij in de hoek geduwd en door verkocht? of wat als het idd niet goed gaat??
materialen zou ik absoluut op m'n strepen staan,maar met dieren denk ik altijd liever aan de welzijn van het dier.....

dus ik zou er als ik jou was wel heel goed over nadenken wat je meer waard is, de centen, of het dier ;)

Lijkt me geen probleem om te weigeren de hond nog te geven. De koop is al ontbonden. Ik zou de aanbetaling en de hond houden (en voor die laatste een nieuw huisje zoeken)

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 19:33

Ojajoh schreef:

jij heb daar recht op

+:)+

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 22:00

Punt is, dat ze je een verkoop door je neus boren door zelf beslag te leggen en te zeggen dat ze willen kopen, intussen zeg je anderen af, en vervolgens laten ze het afweten.
Mochten die anderen nog geinteresseerd zijn, dan zou ik het geld teruggeven. En anders niet.
En fok geen pups meer.... als je mensen treft die niet weten wat ze willen, dan komen die pups ook niet op een goede plek. En dat gebeurt te vaak, die kans is te groot.

love_luna_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-12 22:24

Langcara schreef:
Punt is, dat ze je een verkoop door je neus boren door zelf beslag te leggen en te zeggen dat ze willen kopen, intussen zeg je anderen af, en vervolgens laten ze het afweten.
Mochten die anderen nog geinteresseerd zijn, dan zou ik het geld teruggeven. En anders niet.
En fok geen pups meer.... als je mensen treft die niet weten wat ze willen, dan komen die pups ook niet op een goede plek. En dat gebeurt te vaak, die kans is te groot.

ik heb dit hondje niet gefokt ?
en ze had wat stres omdat haar oude hond haar kat steeds probeerde aan te randen
en was bang dat mijn reutje dat ook zou doen
ik wist niet eens dat dat honden dat met katten deden
ze had er de nacht van wakker gelegen en was ongerust
ze komt hem dus gewoon ophalen
en gaat het niet dan komt hij weer terug
opgelost dus

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 22:32

Dat is waarschijnlijk dominantie, dat aanranden. Die reu probeert die kat te domineren. Misschien dat die dat ook met de nieuwe pup gaat doen.

love_luna_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-12 22:50

Langcara schreef:
Dat is waarschijnlijk dominantie, dat aanranden. Die reu probeert die kat te domineren. Misschien dat die dat ook met de nieuwe pup gaat doen.

haar hond is overleden
ze is bang dat mijn reu dat gedrag ook heeft
maar dat lijkt me sterk

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 13:18

love_luna_ schreef:
Langcara schreef:

haar hond is overleden
ze is bang dat mijn reu dat gedrag ook heeft
maar dat lijkt me sterk

Beetje flauw. DAt had ze dan eerder moeten bedenken. En niet elke hond is dominant en ik heb eigenlijk zelden gezien dat een hond een kat op die manier probeert te domineren. Het lijkt mij ook sterk.

Johnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 13:27

Langcara schreef:
Beetje flauw. DAt had ze dan eerder moeten bedenken. En niet elke hond is dominant en ik heb eigenlijk zelden gezien dat een hond een kat op die manier probeert te domineren. Het lijkt mij ook sterk.

Mijn hond doet het ook. Met andere honden is hij echt een watje, maar hij probeert wel mijn kitten te domineren op die manier.