Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

love_luna_ schreef:ik had mijn reutje gisteren verkocht met een aanbetaling
ze zou hem aanstaande vrijdag komen halen
nu stuurt ze me een mail
ja weet toch niet of het wel goed zou gaan met mijn reu
en ik twijfel nu enz
maar ik heb gisteren voordat zij kwam andere mensen afgezegd omdat ze hem echt graag wou
wat moet ik nu ?
moet ik haar haar geld terug geven kan ze dit zomaar maken ?
Ojajoh schreef:precies wat hier boven allemaal gezegd wordt
een aanbetaling is juist zodat mensen minder gauw afketsen en doen ze het wel dan zijn ze hun aanbetaling kwijt
jij heb daar recht op
maar............het gaat hier wel om een levend dier......dus eigenlijk wil ze hem niet, en kans bestaat dat als ze haar aanbetaling niet terug krijgt ze het dier dan toch alsnog maar op komt halen
en ja is die dan gewenst en krijgt hij wel wat hij nodig heeft? of wordt hij in de hoek geduwd en door verkocht? of wat als het idd niet goed gaat??
materialen zou ik absoluut op m'n strepen staan,maar met dieren denk ik altijd liever aan de welzijn van het dier.....
dus ik zou er als ik jou was wel heel goed over nadenken wat je meer waard is, de centen, of het dier
Ojajoh schreef:precies wat hier boven allemaal gezegd wordt
een aanbetaling is juist zodat mensen minder gauw afketsen en doen ze het wel dan zijn ze hun aanbetaling kwijt
jij heb daar recht op
maar............het gaat hier wel om een levend dier......dus eigenlijk wil ze hem niet, en kans bestaat dat als ze haar aanbetaling niet terug krijgt ze het dier dan toch alsnog maar op komt halen
en ja is die dan gewenst en krijgt hij wel wat hij nodig heeft? of wordt hij in de hoek geduwd en door verkocht? of wat als het idd niet goed gaat??
materialen zou ik absoluut op m'n strepen staan,maar met dieren denk ik altijd liever aan de welzijn van het dier.....
dus ik zou er als ik jou was wel heel goed over nadenken wat je meer waard is, de centen, of het dier
Langcara schreef:Punt is, dat ze je een verkoop door je neus boren door zelf beslag te leggen en te zeggen dat ze willen kopen, intussen zeg je anderen af, en vervolgens laten ze het afweten.
Mochten die anderen nog geinteresseerd zijn, dan zou ik het geld teruggeven. En anders niet.
En fok geen pups meer.... als je mensen treft die niet weten wat ze willen, dan komen die pups ook niet op een goede plek. En dat gebeurt te vaak, die kans is te groot.
love_luna_ schreef:Langcara schreef:Dat is waarschijnlijk dominantie, dat aanranden. Die reu probeert die kat te domineren. Misschien dat die dat ook met de nieuwe pup gaat doen.
haar hond is overleden
ze is bang dat mijn reu dat gedrag ook heeft
maar dat lijkt me sterk
Langcara schreef:Beetje flauw. DAt had ze dan eerder moeten bedenken. En niet elke hond is dominant en ik heb eigenlijk zelden gezien dat een hond een kat op die manier probeert te domineren. Het lijkt mij ook sterk.