hoi hoi onze pup heeft plotseling diarree en een beetje buikpijn, kunnen we hier iets nu direct aan doen? we gaan sowiezo toch morgen naar de DA want ze krijgt dan haar 2e puppy enting, ze is al ontwormt een weekje terug en ze is ook niet echt heel erg onrustig, het blijft ook niet lopen en ze heeft mooi roze tandvlees,
iemand een idee wat we nu in de gaten moeten houden ?
het is wss een virus, die van ons had het een week of 2 geleden, we zijn er ook mee bij de DA geweest toen was het ook zo weer over, die van ons moest er ook bij over geven
little_birdy
Geplaatst door de TopicStarter: 21-02-12 00:32
poeh ze heeft niks raars gegeten dat weet ik heel zeker! gewoon normaal de brokken die ze altijd krijgt geen snoepjes niks, ook geen poep buiten, ze licht nu te slapen ademt niet raar of snel hartslag is normaal ook geen koorts nu de DA bellen vind ik een beetje onzin we gaan er morgen naartoe en ze gedraagt zich verder normaal
Pups drogen bij diarree enorm snel uit. Bij ons in de praktijk zijn dit altijd noodgevallen. Volwassen honden kunnen best wachten maar bij pups zie je a snel dat ze plotseling achteruit gaan.
Ik dahct meer aan vreemde voorwerpen en dat gaat pups enorm snel.
little_birdy
Geplaatst door de TopicStarter: 21-02-12 00:37
ah op die manier, ze heeft sowiezo genoeg gedronken ik heb namelijk het tandvlees ook bekeken, we gaan vanacht iedere 2 uur even kijken !
spicegirl
Geplaatst: 21-02-12 00:37
met maar 1 enting kan het ook parvo zijn..
Thirty
Geplaatst: 21-02-12 00:39
spicegirl schreef:
met maar 1 enting kan het ook parvo zijn..
Dat kan helaas ook een volledig geente hond overkomen.
TS, ik zou nog niet direct bellen, maar wel de pup goed in de gaten houden, en een paar keer extra opstaan vannacht! Mocht het verergeren dan wel direct bellen.
onley
Geplaatst: 21-02-12 00:39
onze pup had het laatst ook vlak voor haar 2de enting het was ook binnen 1 dag weer over gelukkig. Gewoon even aankijken en bij twijfel gelijk bellen
parvo was ik ook bang voor maar als ik nu ga lopen stressen voelt dat dier het ook aan en dat helpt niet mee denk ik we gaan hem goed in de gaten houden vanacht !!
Bij parvo komt er nog wel meer kijken dan alleen wat diarree en een beetje buikpijn.
Bij lusteloosheid, overgeven en niet meer willen eten, direct bellen. Hou ook zijn temperatuur in de gaten. Wij hebben er een hond aan verloren in November.
Onze pup had dat ook, maar geen buikpijn. Dat kwam omdat we van puppybrok naar andere brokken gingen. Daarna weer de puppybrokken gedaan en toen had hij het niet meer. Misschien ligt het daaraan?
Zorry
Geplaatst: 21-02-12 01:15
Goed in de gaten houden, en ik zou haar morgen licht verteerbaar voer geven dan zijn ze er meestal zo vanaf.
Als ze morgen nou nog steeds aan de diarree is, zou ik er toch voor kiezen om te enting een paar dagen uit te stellen tot ze weer helemaal beter is.
Als 1 van onze honden aan de diarree is of buikpijn heeft krijgen ze meestal een dagje rijst met gekookte kip, zijn ze er zo weer vanaf.
Flint05
Geplaatst: 21-02-12 01:20
Onze pup heeft het een paar weken geleden ook gehad, ik heb toen overleg met de dierenarts gehad. Als de pup niet suf werd en genoeg bleef drinken konden we het een dag aankijken, verder mocht hij gewoon zijn brokjes eten als hij wilde.
Misschien is het gewoon een virusje. Met een pup zou ik daar wel wat voorzichtiger mee zijn in verband met uitdroging, maar aangezien je morgen toch langs de DA gaat zou ik het voor nu gewoon even goed in de gaten houden. Vooral even checken of ze er geen koorts bij krijgt. Ze kotst niet? Want in dat geval zou ik het maagje even rust geven en dus geen eten geven. Je zou wat rijst kunnen koken met bouillon (niet teveel ivm zout) en wat droog beschuit. Succes morgen!
Even wat rijst koken kan idd handig zijn. Weet niet hoe laat je afspraak is bij de DA maar zou wel even bellen, dat ze ervan weten. Weet niet hoe de jouwe dat vindt maar de mijne stelt het wel op prijs als je even zegt dat het bezoek mogelijk wat uitloopt.
Waar komt de pup vandaan als je bang bent voor parvo? Zo heel erg heerst het namelijk ook niet en als je gewoon een gezonde pup koopt die al een eerste enting heeft en van een goed nest af komt is de kans al veel kleiner als van een broodfokker (ik zeg absoluut niet dat het niet kan als deze van een goed nest af komt!!)
Er heerst wel een enorm zwaar virus op het hondenforum staat in de medische hoek een heel topic met kaartje erbij waar het allemaal voor komt en wanneer en welke symptomen. Let wel op dat er al honden (pups) aan overleden zijn!!!!
In elk geval, een pupje dat ziek is NOOITTTTTTTTT enten!! Doe het niet want enting vergt namelijk behoorlijk wat van het afweersysteem en ziek zijn ook. Je hebt dus grote kans dat ze nog zieker wordt en daarnaast mocht ze anti biotica krijgen dan werkt de enting toch niet dus heeft het al helemaal geen nut te enten.
Veel beterschap voor je pupje!!! Ik ga duimen dat hij/zij maar snel op mag knappen.
hoi mensen, ze is goed de nacht doorgekomen, is weer helemaal blij en er lijkt niks meer aan de hand, mijn moeder is nu uit met haar dus ik zal zo wel horen of ze weer gewoon poept ! ik vin dparvo gewoon een enge ziekte en ben snel bang haha ze komt van een betrouwbaar adres af en ken haar al vanaf dat ze een dag oud is, ze heeft netjes op tijd de enting gehad toen .