Pff super zielige caafjes en konijntjes in belgie gezien..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

shilady

Pff super zielige caafjes en konijntjes in belgie gezien..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-12 19:27

Ik haal altijd in belgie bij een groothandel mijn zakken paardenvoer omdat het een stuk goedkoper daar is dan in nederland en wij wonen toch bij de grens dus kleine moeite..

Het is een voer groothandel in maaseik
meschien dat sommige weten over welke winkel ik het heb......................

MAAR dit keer was ik toevallig alleen de winkel in gegaan en ik hoorde vanacht plastic gordijnen getjiep van vogels
en ik dacht ach kga is even kijken (voorheen altijd gelijk zakken paardenvoer gepakt en weg gereden)

Maar wat ik daar toen zag was echt heeeeeeeeeeeeel erg en ik schrok me door
ik kon alleen maar staren naar de dieren en de omstandigheden waarin ze zaten... Cavia's en konijnen in echt hele kleine bakken met zn 5e of meer....... Poep en uriene in hun bakjes water en wat ik aan bodenbedekking zag was helemaal onder gepoept...

Ik heb altijd gezegt dat je zulke dieren niet moet kopen
maar ik moet toch wel erg vechten tegen mezelf om niet een paar mooie buitenkooien te kopen en terug te gaan naar die winkel en ze op te kopen.... Zouden hier heerlijk elke dag in de tuin mogen vertoeven met verse groente tot hun beschikking...

pfff
Wat zouden jullie doen??

troi

Re: Pff super zielige caafjes en konijntjes in belgie gezien..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 19:29

Aangifte doen als dat kan in belgie. Zeker niet kopen dan zijn er volgende week nieuwe..

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-12 19:31

troi schreef:
Aangifte doen als dat kan in belgie. Zeker niet kopen dan zijn er volgende week nieuwe..

Ja das toch het beste denk ik.........

Princeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 19:32

Klinkt als een voedseldierenkwekerij eigenlijk... ik vind het ook verschrikkelijk, voedseldieren voor mijn reptielen fok ik tegenwoordig maar zelf, weet ik iig dat ze een goed leven hebben gehad...

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 19:33

idd zeker niet kopen maar eerder proberen een organisatie te bereiken. Ik zou contact opnemen met dichtsbijzijnde dierenasiel daar die weten misschien welke organisatie in belgie mogelijk kan helpen.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 19:36

tja volgens mij ben je nog niet in luik geweest in die achterwinkeltjes van de marktstraat ;(

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-12 19:47

Princeps schreef:
Klinkt als een voedseldierenkwekerij eigenlijk... ik vind het ook verschrikkelijk, voedseldieren voor mijn reptielen fok ik tegenwoordig maar zelf, weet ik iig dat ze een goed leven hebben gehad...

mwah ik vroeg nog hoe duur de caafjes kosten en ze zeiden 8 euro dus ik weet niet is volgesmij bedoeld als huisdieren maar het zou wel kunnen wat je zegt

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 20:52

Zitten altijd veel dieren.

Zou maar niet naar de dierenmarkt in België gaan, daar gaat het er nog erger aan toe.
Konijntjes van 4-5 weken allemaal in kratten in vrachtwagens gepropt.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 20:54

shilady schreef:
Ik heb altijd gezegt dat je zulke dieren niet moet kopen
maar ik moet toch wel erg vechten tegen mezelf om niet een paar mooie buitenkooien te kopen en terug te gaan naar die winkel en ze op te kopen....

Dan zitten er morgen weer nieuwe... dat is het grote probleem van dit soort dingen .. ;(

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 22:16

cavia's in hele kleine bakken, hoe klein zijn die dan?
Hou er rekening mee, dat caafjes in een dierenwinkel meestal maar korte tijd zitten, dus als ze eventjes een paar dagen beetje krapper zitten, is dat geen zon groot probleem.
Kwa voerpotten, ik spreek uit ervaring dat cavia's gewoon vuil zijn, als je gebruik maakt van drinkpotten ligt er binnen het kwartier een lading voer en uitwerpselen in, daar kun je gewoon niet van uit.
Echter is het dan wel een beter idee om drinkflessen te gebruiken.
de bodembedekking die niet meer zichtbaar was, daarvan zal ik zeker niet ontkennen dat dat gewoon niet kan.