En toen had ik twee hamsters!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

En toen had ik twee hamsters!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 23:51

Ik heb sinds zaterdag twee kleine hamstertjes *\o/*

Het zijn twee zusjes van elkaar, en hebben een heel mooi roze hamsterverblijf.
En ik voel me net een kind van 5, maar ze zijn zo leuk en lief <3

Hierbij m'n hammies :D

Afbeelding
links Prinses Zelda, rechts Saria

Afbeelding
Zelda is behoorlijk nieuwsgierig

Afbeelding
Dit vond ik toch wel een geniaal hamster huisje.. :')

Afbeelding
Prinses Zelda nog een keer

Afbeelding
Afbeelding
En Saria nog eens :)

Ik hoop dat ze maar snel groeien, want ben nu telkens bang dat ik ze fijnknijp met het oppakken... :')

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 23:52

Zitten ze bij elkaar in het hok?
Hamsters zijn toch solitaire dieren? O:) dat is iig wat ik altijd heb begrepen, dat je niet meer hamsters bij elkaar moet zetten, omdat dat echt niet goed gaat :=

T zijn wel super lieve diertjes zeg!! Echt mooi :)

Anoniem

Re: En toen had ik twee hamsters!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 23:54

Ze zitten bij elkaar, het zijn twee zusjes, dus zaten ook al bij elkaar. Als ze alsnog mekaar de tent uit gaan vechten, dan gaan ze wel apart, maar tot nu toe gaat het goed en liggen ze tegen elkaar aan te slapen.. Als ik ze uit 2 verschillende nesten had gehaald, had ik het ook niet zo aangedurfd ;)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 23:55

Ben je je wel bewust van 't feit dat ze over 't algemeen solitaire dieren zijn? Russische en Campbelli hamsters kunnen gezelschap (een andere hamster) wel verdragen, maar voor de veiligheid is het eigenlijk beter om ze apart te houden. Sowieso in de gaten houden

Wel scheetjes hoor, zelf hou ik eigenlijk niet van die kleine pukkeltjes, doe mij maar een syrische dan :+

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 23:55

Cute <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 23:57

Daar ben ik van op de hoogte :) Op school zaten ze echter ook in een groep (moeder + dochters) dus vandaar dat ik kijk hoe lang ik ze bij elkaar kan houden, mocht het niet gaan , dan gaan ze dus apart :)

Haha ja ik ben dus niet thuis in hamsterrassen.. M'n moeder riep gelijk 'neem een goudhamster! ' (of hoe zo eentje heet.. Geen flauw idee) maar dat vond ik geen gezicht.. Als k het doe, dan moet het toch wel gelijk miniatuur zijn :')

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 23:59

Wat een poppetjes! Leuke namen ook hihi!

(ik ben ook een fan van 'The Legend of Zelda' games hihi, had een hagedis met de naam, Link.)

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 00:05

wat een schatjes! ik ben gek op dwerghanstertjes, maar ze maken 's nachts zo veel lawaai in het radje dat ik ze niet meer kan hebben in mn kamertje ;(
als ze familie zijn en ruim voldoende ruimte hebben(veel dierenwinkels verkopen veel en veel te kleine kooien) kan het goed gaan, maar het kan ook dat ze over een tijdje ruzie gaan maken, daar moet je heel goed op letten.
het plateau waar de huisjes op staan is niet erg geschikt voor hamsters omdat het alleen uit tralies bestaat, dit is niet prettig voor de pootjes, het is beter om het dicht te maken door er een stuk triplex oid op te leggen :)

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 00:10

Tammy: het lijkt me dat dat de bovenkant van de kooi is? :)

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 00:10

oooh nu zie ik het ja! ik zie in de opvang zo veel mensen aanlopen met een kooi van alleen tralies... goed dat je het zegt :')

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 00:12

Ja, uiteraard zitten ze met moeders nog bij een, daarna gaan ze wel uit elkaar. Maargoed, die van jouw zijn trouwens gekruisd, zit overduidelijk wat russisch in, maar die ander (het zusje/de witte) ziet er totaal anders uit, dus daaruit kun je dat opmaken.

En weet je wel zeker dat het 2 zusjes zijn? Want laats was er een verhaal op bokt van een meisje die blijkbaar konijnen bij elkaar had, moeder en dochter, dacht ze, was 't moeder en zoon. Wij hebben zelf ook onze vrouwtjes cavia's bij de vrouwtjes cavia's bij de buren gezet toen we op vakantie gingen, nou, aantal weken later had de buuvrouw opeens jonkies :=

Maartenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 00:16

Maartje1990 schreef:
Ja, uiteraard zitten ze met moeders nog bij een, daarna gaan ze wel uit elkaar. Maargoed, die van jouw zijn trouwens gekruisd, zit overduidelijk wat russisch in, maar die ander (het zusje/de witte) ziet er totaal anders uit, dus daaruit kun je dat opmaken.

Er zijn ook gewoon verschillende kleuren mogelijk hoor bij russische dwerghamsters.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 00:26

Heb op school geleerd hoe ik de geslachten moest bepalen, dus het zijn op zeker zusjes :) Daar heb ik goed op gelet, wil namelijk geen baby's, want dan vind ik alles lief, en dan houd ik alles :p

Waar de huisjes op stonden op de foto, was inderdaad de bovenkant van het hok, ze hebben gewoon een normale bak als ondergrond.. Anders vind ik het ook weer zo sneu voor ze :)
Molentje maakt inderdaad vrij veel geluid.. Heb ik de mazzel dat ik óveral doorheen slaap... Dus k maak er niet zo veel van mee :')

Ik hou ze inderdaad goed in de gaten, als er onrust komt o.i.d. gaan ze uit elkaar :)

En zoals er al gezegd werd, met hamsters heb je verschillende kleuren.. En per nest komen er dus ook wel eens verschillende kleuren uit :+
Vind het opzich wel vrij knap dat je van een foto kan zien dat ze gekruisd zijn.. Maar goed, misschien heb je helemaal gelijk hoor, dat zou kunnen! Ik zie het vanzelf wel als ze gegroeid zijn, of ze heel veel verschillen qua lichaamsbouw :)

Debbie00; haha leuk! M'n vriend heeft de namen verzonnen.. Aangezien ik eh, inspiratieloos was :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 09:34

Ik zou ze niet samen houden. Het is niet natuurlijk voor ze en je kunt nu eenmaal niet 24/7 voor de kooi zitten. Dus het kan goed mis gaan terwijl jij er niet bent. Dat wil je toch niet op je geweten hebben. Ze zullen vechten tot de dood.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 10:01

Als je een loopradje zoekt wat totaal geen geluid maakt, zou je op zoek moeten naar zo'n houten looprad van Karlie. Die zijn echt super :j Enige wat je dan nog hoort is 't getrippen van hamsterpootjes :P

Verder ga ik wel mee met Wuis. Kan zomaar zijn dat je na een dag school thuis komt en 1 van je hamstertjes dood ligt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 10:15

Ik werk thuis, en doe een thuisstudie.. Dus ja, ik zit er wel met m'n neus bovenop. ;) Ik ga me er verder niet over verantwoorden. Ja, ik weet dat het mis kan gaan; ik weet ook dat het goed kan gaan. Van beide veel voorbeelden gezien, dit is mijn keuze :)

Bedankt voor de tip over het molentje, daar zal ik eens naar zoeken als we weer bij de groothandel zijn! Niet dat ik er veel last van heb omdat ik, zoals ik al zei, overal doorheen slaap.. Maar soms willen ze het overdag ook nog wel eens doen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 10:19

En 's nachts ben je zeker ook de hele nacht altijd op? Apart. :)

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 10:27

Het zijn echt twee plaatjes om te zien zeg!

Wel ga ik mee met de rest en adviseer ook ik je om ze uit elkaar te halen. Cambelli's en Roborovski kunnen redelijk goed samen (ik heb zelf twee campbelli broertjes zitten van een fokker). Rusjes echter wordt afgeraden om ze samen te houden, ook al hebben ze voor zover jij weet altijd samen gezeten. Ze zien er nog vrij jong uit dus het is niet zo gek dat ze nog niet solitair hebben gezeten.

Met duo's moet je namelijk eigen zo'n beetje alles dubbel hebben in de kooi, twee molentjes, twee huisjes, liefste ook twee voorbakjes en flesjes maar ik heb zelf ook maar 1 flesje hangen. Het zijn namelijk allemaal kleine dingetjes die vechten kunnen uitlokken en als ze eenmaal beginnen dna vechten ze tot op de dood en het zou zo zonde zijn als je 1 van deze twee mooie dames dood vind in de kooi..

Misschien is het handig om je ook een beetje in te lezen in het ras, wat kan wel en wat kan niet bv. http://www.dehamster.nl is daar een goede site voor en er staat ook veel duidelijke info op.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 11:09

Leuke diertjes !!

Alleen ik vind het jammer om te lezen dat je het risico durft te nemen om ze bij elkaar te laten.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 13:59

Ik zou ze echt uit elkaar halen hoor, zusjes of niet, ze leven solitair en dus niet samen...
Neem het risico nou niet dat ze elkaar straks verwonden
In wat voor kooi zitten ze ? Minimale maten voor 1 dwerghamster is 50x30

Ze zien er wel erg lief uit :)

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 14:00

leuke beestjes, gefeliciteerd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 14:03

Dankjulliewel! :) Moet wel even als de sodemieter op zoek naar een ander molentje.. Dus naar zo'n houten.. Ik heb prima geslapen vannacht, m'n ouders wat minder :=

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 14:03

Dan zou ik gaan voor een Silent Spinner, die is 100% stil
Maar hou je ze nu wel samen ?
En hoe groot is je kooi ?

MarimaCarona

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 14:09

ik heb sinds dit weekend ook een hamster, een goudhamster maar het eerst wat ze vertelden dat ze mischien nu wel samen konden maar dat het morgen of overmorgen zo maar ruzie kan zijn dus wij hebben gewoon eentje

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 14:11

chelle_dora schreef:
Dankjulliewel! :) Moet wel even als de sodemieter op zoek naar een ander molentje.. Dus naar zo'n houten.. Ik heb prima geslapen vannacht, m'n ouders wat minder :=

Dat kan ik geloven ja.
Ik vind het wel een beetje jammer dat je niet de moeite neemt echt te reageren op mijn post, heb er best wel wat moeite ingestoken namelijk...

Ik heb voor mijn kleintjes 2 silent spinners in de kooi hangen en dan niet die ieniemieniemaat maar 1 maat groter.

En ik snap heel goed dat het niet zo leuk is om alleen maar reactie te krijgen waarin gezegd wordt om ze uit elkaar te halen, maar geloof me er zitten hier echte hamsterkenners tussen die al jaren hamsters houden (incl ik). Ik hoop gewoon dat je dit advies wil aanemen en toch de dametjes uit elkaar zet..