Om maar meteen met de deur in huis te vallen hier de live stream link: http://www.ustream.tv/channel/sweet-guinny-s
Twee van mijn cavia's zijn al een tijdje zwanger dus ik vond dat het wel eens tijd werd om een topic te openen.
Het gaat om 2 van de 3 dames op de cam. De Gladhaar (Zwart/Bruin/Wit), Pippa en de CH-Teddy roodoog, Eowynn (Lilac/Saffraan/Wit).
Pappa van beide is een Gladhaar roodoog, Teemo (Lilac/Saffraan/Creme/Wit).
De beer heb ik 1 December bij de dames gezet, maar ik denk dat hij pas heeft mogen dekken vanaf half December. Dat zou ze dus nu tussen de 60 en 65 dagen zwanger maken. (Een cavia draagt tussen de 68 en 73 dagen) Ik heb het moment van dekken steeds niet kunnen zien en heb ook geen prop op de zeugen kunnen aantreffen dus de datum is nog een verassing.
Wel heb ik sinds eergisteren de baby's kunnen voelen stampen.
Gisteren waren de baby's flink onrustig in de buik. Dus ik hoop voor de dames dat het niet al te lang meer zal duren. Bij Pippa heb ik er minimaal 3 echt kunnen voelen. Bij Eowynn voelde ik er 2 heel goed. Ik houd ze iedere dag goed in de gaten en voel ook meerdere keren of ze geen ontsluiting hebben.
Nu is het lekker verwennen en afwachten.
Qua kleintjes heb ik geen idee wat ik precies kan verwachten.
Pippa is al eens zwanger geweest ( zo is ze hier gekomen ), en toen is ze bevallen van een engels gekruinde en een amerikaans gekruinde baby.
De pappa was toen een Amerikaans gekruinde beer.
Voor Eowynn wordt het haar eerste nestje.
Gokken jullie mee wat eruit gaat komen en wanneer ze geboren zouden kunnen worden?
En natuurlijk als jullie niks te doen hebben jou de cam in de gaten, wie weet maak je wel een bevalling mee.

Het kan wel eens zijn dat de cam even uitstaat, dan heeft mijn pc weer besloten zich ineen keer af te sluiten. Ik probeer dan te zorgen dat hij zo snel mogelijk weer terug online is.