Lynx!! (Maine coon kitten)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Krips

Lynx!! (Maine coon kitten)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-12 15:25

In dit topic: [BB] Nieuwe poes? Wat zal ik doen? heb ik beloofd dat wanneer Lynx zo zijn gekomen ik foto's van haar zou maken. Het zijn niet de meest spectaculaire foto's, maar wat een prinsesje he? <3
Lynx is nu ongeveer 15 weken en sinds afgelopen vrijdag woont ze bij ons. Ze is een volle Maine Coon. Ze heeft alleen een beetje vieze oogjes :(, gelukkig is ze zo mooi dat ze dat wel kan hebben ;)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tijd voor een dutje... :z

Afbeelding

Afbeelding

En, en, en? Wat vinden jullie van haar? :D

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 15:33

Wat een plaatje! :~ Ze ziet er super schattig uit :D . Die slaapfoto's zijn echt zo lief <3 .

Maflinger_S

Re: Lynx!! (Maine coon kitten)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 16:47

Ik snap best dat de keuze op haar gevallen is, wat een leukerd. Dat je daar maar jaren plezier van en mee mag hebben!

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 18:32

Het is echt een schatje zoals ik al eerder zei :D

Heel veel plezier met haar!

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 21:32

Knappe dame hoor *D Heel veel plezier met haar!

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 21:34

Het is echt een prinsesje! Wat een mooi poezenkind. Heel veel plezier en geluk toegewenst met haar.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-12 21:55

Ik ben ook super blij met haar :D In het echt is ze stiekem nog veel leuker natuurlijk ;)

Ze is een onwijze knuffelkont en grappemaakster. Ze houdt ons bezig ;)
Het enige is dat ze een beetje snotterig is.. De fokster zei al dat dat kon omdat ze hier toch met andere poezen in aanraking komt. Maar na een kat bijna verloren te hebben aan niesziekte vind ik het wel griezelig. Ze is wat niezerig en wat snotterig en ze heeft wat viezigheid bij haar ogen (niet rood of ontstoken, gewoon beetje bah), maar ze is verder helemaal happy. En ze is gewoon ingeënt.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 23:39

Vervelend dat ze een beetje snotterig is, maar dat kan heel goed. Vanwege de verhuizing, gaat de weerstand vaak wat omlaag (vanwege de stress) en dan zijn ze automatisch wat vatbaarder voor niesziekte. Ze moet weerstand opbouwen voor jouw katten. Mocht het te lang duren naar jouw zin, dan misschien toch even de DA bellen en eventueel overleggen of een AB kuurtje zin heeft. Je zit er niet op te wachten dat het chronisch wordt.
Je hoort toch niet vaak dat een kat overlijdt (of bijna overlijdt) aan niesziekte.

Andreeaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 20:24

jij hebt ook al zo'n mooie pluispoes ;)
Ik heb een zwarte met wat wit.
is die van jouw ook zo zacht?

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 20:34

Wat een snoes <3

Veel plezier met deze knappe prinses!

amigamia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 23:58

mooi poes hoor ,een echt torti high white , net als mijn dottie .Ook een maine coon .

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 14:36

Mooi poesje hoor! <3
Over die niesziekte: als het erger word of je twijfelt kan je altijd naar de DA gaan. Niesziekte kan veroorzaakt worden door meerder virussen en bacterien. De enting is volgens mij tegen de meest voorkomende virale veroorzaker(s?). Kan dus ook goed een bacteriele infectie ergens in de luchtwegen zijn wat met een antibiotica kuurtje kan worden opgelost.

Cheiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 14:41

Mooi poezje. snap dat je verliefd op haar bent. Mijn main coon had ook vieze oogjes en een beetje snotterig toen hij bij mij kwam. ben na een paar dagen toch na de da gegaan. AB kuur gehad. Toen was het vrij snel weg. helaas kwam t later terug weer AB kuur en dat hielp weer even. Nu heeft hij chronisch bronchitus. :( sorry weet niet helemaal hoe je dat schrijft
Ik zou dus niet te lang wachten bij twijfel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 17:18

En ik zal je dan weer geruststellen na dat enge berichtje, mijn Ragdoll katertje van nu 5 maanden kwam ook bij ons en kreeg snel daarna een vies neusje en vieze oogjes. Na een maand of wat ging dat vanzelf over.

Geniet van de poes, ze ziet er prachtig uit!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 17:28

Krips schreef:
Ik ben ook super blij met haar :D In het echt is ze stiekem nog veel leuker natuurlijk ;)

Ze is een onwijze knuffelkont en grappemaakster. Ze houdt ons bezig ;)
Het enige is dat ze een beetje snotterig is.. De fokster zei al dat dat kon omdat ze hier toch met andere poezen in aanraking komt. Maar na een kat bijna verloren te hebben aan niesziekte vind ik het wel griezelig. Ze is wat niezerig en wat snotterig en ze heeft wat viezigheid bij haar ogen (niet rood of ontstoken, gewoon beetje bah), maar ze is verder helemaal happy. En ze is gewoon ingeënt.

Door de stress van een verhuizing hebben katten vaak een beetje een terugval in hun weerstand en dan slaan ze vaak even aan het snotteren en hebben ze vieze ogen. In principe moet dat wel binnen paar dagen over zijn hoor. Je kunt voor de zekerheid je DA even bellen voor overleg natuurlijk?

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 17:35

hee krispie!
wat een mooierd zeg! Maine Coons vind ik erg bijzonder om te zien! Superleuk! Hoe is het met Paulien en Emily?

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-12 18:42

Bedankt voor de reacties! Ik heb inderdaad de DA /gebeld voor overleg. Aangezien ze niet lusteloos is en gewoon eet ed kijken we het iig tot het weekend nog even aan.
Lusteloos is ze zeker niet! Ze is ontzettend aanhankelijk en wil het liefste de hele dag bovenop mij en mijn spullen zitten :p
Itsmi: ik zal binnekort weer eens even in het HKtopic reageren. :D

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 21:04

Gezellig! :D Voel je niet verplicht hoor! ;)